To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - wymiana silnika

pumex - 2012-04-13, 20:30
Temat postu: wymiana silnika
Cześć.
Mam pytanie , czy silnik od Aprilia SL 1000 Falco pasuje do naszego kapcia , Falco ma 120 KM , na zdjęciach wygląda podobnie , ale czy można go przekładać ? Czy to tylko elektronika , wgrywamy mapę i mamy 120 KM .

aprilia - 2012-04-13, 20:44

W RSV podobno są inne krzywki wałka rozrządu i coś tam jeszcze,a jak jest w falco ciekawe chciałbym to kiedyś sprawdzić,myślę że jest coś zmienione samą mapą w capciu chyba nie da rady 130 km wycisnąć,a fajnie by było mieć tyle :lol: ,ja jak już wszystko u siebie porobię (pododaję i pozmieniam) to czepię się takich rzeczy jak zwiększenie mocy itp.,zawsze jak już nie mam nic co robić przy moto to szukam commanderów i różnych rzeczy żeby zwiększyć moc :mrgreen:
Dziubek - 2012-04-13, 21:12
Temat postu: Re: wymiana silnika
pumex napisał/a:
Cześć.
Mam pytanie , czy silnik od Aprilia SL 1000 Falco pasuje do naszego kapcia , Falco ma 120 KM , na zdjęciach wygląda podobnie , ale czy można go przekładać ? Czy to tylko elektronika , wgrywamy mapę i mamy 120 KM .


ten silnik ma wiecej mocy i wiekszy moment, ale w wyzszym zakresie obrotow

wiec bedzie go trzeba mocniej krecic, a nie wiem jak skrzynia jest zestopniowana
W gorach na zakretach nie wiem jak bedzie to dzialac.

eterum - 2012-04-13, 22:10

Jakiś turas na youtube pokazywał swojego capo z silnikiem bodaj z RSV. Był też żywy wątek na hamerykańskim forum. Ciekawy temat. Najbardziej mnie interesuje ile czasu zajmie przełożenie silnika.
aprilia - 2012-04-14, 07:59

Przełożenie silnika w capo myślę że uporałbym się w 2 dni. A z silnikiem z rsv nie jest tak że on nie jedzie na niskich obrotach wogóle,on też całkiem ładnie ciągnie tylko tego największego powera ma przy wysokich obrotach :lol:
pumex - 2012-04-14, 08:44

Przekładałem silnik od capo , zajęło mi to jakieś 15 godzin , nie jest to specjalnie trudne :mrgreen:
aprilia - 2012-04-14, 08:54

To tak jak mówię 2 dni robocze po 8 godz. i zrobione :mrgreen:
eterum - 2012-04-14, 20:28

To mnie cieszy. Myślałem że z ty jest więcej roboty. Jak kiedys wysiądzie serducho mojego kapcia to trzeba bedzie zrobic przeszczep.
aprilia - 2012-08-01, 20:39

Jeszcze chwilkę i będzie u mnie takie coś:

140KM na silniku-130KM na kole ! 8-)

[ Dodano: |1 Sie 2012|, o 21:08 ]
No i tak silnik capo 98KM :
-stopień sprężania 10,4
średnica przepustnicy 47mm

silnik futura 114KM:
-stopień sprężania 11,8
średnica przepustnicy 51mm

silnik rsv 140KM:
-stopień sprężania 11,8
średnica przepustnicy 57mm


Również różnią się wałkami rozrządu,ale zaworami już nie zawory w tych trzech motocyklach są takie same,wałki w rsv jak i w futurze są takie same.Wałki różnią się tym że otwierają więcej zawory i tyle.Różnią się też głowicą w capciu jest inna w rsv i rst taka sama, prawdopodobnie wysokością komory spalania.
Kolektory nie różnią się wogóle we wszystkich trzech moto są takie same tylko przepustnicami się różnią no i oczywiście filtrami powietrza.

Teraz pytanie czy zmieniać wałki,głowice i przepustnice czy cały silnik :lol:

Anonymous - 2012-08-01, 21:35

Ja bym wymienił cały silnik :mrgreen:
jagiel - 2012-08-01, 21:43

odesłać cylindry na rozwiercenie do 1060ccm

http://www.af1racing.com/...?idproduct=4596

chyba taniej wyjdzie :-)

aprilia - 2012-08-02, 08:41

Na pewno taniej nie wyjdzie ;-) ,jeżeli bym zmieniał nie silnik tylko poszczególne części to w 1200zł bym się zmieścił :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group