To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - synchro podciśnień ukł. wtryskowego

matjas - 2009-12-16, 00:07
Temat postu: synchro podciśnień ukł. wtryskowego
czy ktoś robił? jest jakiś tutorial?
mam doświadczenia z XRV750 ale tutaj ten cholerny wtrysk.
coś mi się obiło, że warto po ustawieniu synchro zrobić korektę składu mieszanki... ekhm... tylko gdzie jeśli tak?
a zatem: coś wiadomo?
proszę na temat.

zdrowaś
matjas

Marcin - 2009-12-16, 13:05

Za podciśnienie odpowiadają położenia przepustnic i to się da wyregulować za pomocą odpowiednich wakuometrów. Ale skład mieszanki to już sprawa dla sterownika. Potrzebny jest analizator spalin i odpowiedni komp. Żadną śrubką się tam nie pokręci.... :mrgreen:
matjas - 2009-12-16, 14:12

hej hej
waku mam swoje. pytanie co po waku.
m

Marcin - 2009-12-16, 17:01

Hmm... Za pomocą waku ustawia się żeby podciśnienie za przepustnicą w każdym z cylindrów było identyczne. Inaczej do cylindrów trafia różna dawka powietrza i w efekcie mieszanka jest za uboga albo za bogata. Przekłada się to na lichą jakość jazdy i duże zużycie wachy. Ale nie wierzę, że tego nie wiesz.... :mrgreen:
Marcin - 2009-12-16, 17:05

A przyszło mi do głowy, że może ci chodzi o synchronizację ciśnień na wtryskiwaczach, może cię źle zrozumiałem. Ale w takim przypadku skoro Capo ma jedną pompę paliwową to ciśnienie musi być wszędzie jednakowe i nie ma co regulować...

:mrgreen:

matjas - 2009-12-16, 17:33

nenenene
chodzi mi o to, że słyszałem iż po synchronizacji podciśnień /jak w gaźnikowcu/ trzeba jeszcze wyreguljować skład mieszanki czy coś :roll: nie chce mi się w to wierzyć ale pytam na wszelki wypadek. co jak nie trzeba to tym lepiej dla mnie. zrobię zawory i synchro i gotowe.

zdrowaś
matjas

Marcin - 2009-12-17, 09:19

Jestem głęboko przekonany, że jak się pogrzebie przy przepustnicach i podciśnieniach to korekcja składu mieszanki też jest potrzebna...
matjas - 2009-12-17, 09:41

jesteś pewien? bo to by była znacząca różnica względem gaźnika. niestety na niekorzyść.
m

Marcin - 2009-12-17, 10:43

Nie jestem serwisantem, ale to moje mocne podejrzenie... Przecież sterownik nie będzie wiedział, że po regulacji przepustnice są nieco inaczej ustawione i będzie dawkował paliwo po staremu. Czyli najczęściej źle...
B3stia - 2009-12-17, 15:00

No tak tylko dawkowanie na pewno jest kontrolowane przy pomocy sondy lambda, która jest umieszczona w jednym z kolektorów. To by też świadczyło o tym, że zawsze będzie równa dawka paliwa podawana do obu cylindrów na cykl. W takim przypadku na zmianę mieszanki powinna być reakcja ECU "wyrównując" ją do wcześniej zapamiętanej.
Opinia czysto subiektywna :mrgreen:

Anonymous - 2009-12-17, 22:05

Nie chcę się wymądrzać, ale powinno się zacząć chyba od ustalenia prawidłowego składu mieszanki. Synchronizacja położenia klap przepustnic to ostatnia czynność w całej tej zabawie i jest to raczej sprawa finalna.
Sama synchronizacja oprócz tego co napisaliście wyżej, ma też na celu poprawienie pracy jednostki na biegu jałowym,umożliwia poprawne przejście silnika z dolnego zakresu obrotów gdzieś w okolice średniego rejestru, ale w okolicah maksymalnej ilości obrotów nie jest elementem kluczowym.
Podobno prawidłowa synchronicacja zmniejsza wibracje. Przyznam szczerze, że nigdy tego nie odczułem, ale zarówno w XJ 600 jak i FZS 600 zauważyłem, że po synchro, koszyk sprzęgłowy zachowywał się zdecydowanie ciszej na biegu jałowym.

Marcin - 2009-12-17, 23:39

Ale B3stia ma rację... Sterownik skoryguje dawkę paliwa na podstawie wskazań lambdy... Cieszę się że ludzie jednak czytają to ze zrozumieniem... :mrgreen:

Z pewnością jak jest jedna lambda, to dawki paliwa na oba cylindry są takie same. Dlatego sądzę, że wyrównane podciśnienia to ważna sprawa. I tak jak pisze Wicher, raczej dla niskich i średnich uchyleń przepustnicy.

Karaluch - 2009-12-18, 09:54

Paniowie a przypadkiem Capo na ssaniu nie ma czegoś w rodzaju przepływomierza powietrza? Pytam bo jeszcze nie zdejmowałem zbiornika i nie zaglądałem tam.
Wilk stepowy - 2011-07-12, 18:26

Czy ktoś zna dokładne wartości wartości podciśnień, jakie powinny być ustawione? Jest to gdzieś napisane w jakimś manualu?
major - 2011-07-12, 21:30

Chyba bardziej chodzi o to żeby podciśnienie wytwarzane przez każdy cylinder było takie samo, nieważne jaką będzie mieć wartość. Zwykły wakuometr nie pokaże stałej wartości podczas synchronizacji więc nie uda Ci się odczytać wartości.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group