Mechanika - Wolne obroty
Dodex - 2009-02-21, 14:01 Temat postu: Wolne obroty Mam problem z wolnymi obrotami. Cały czas mam 1400-1500 obr/min nawet jak silnik ma temperaturę 90 stopni. Regulacja śrubką przy przepustnicy nic nie daje. Nie wiem czy czegoś nie popsułem.Marny ze mnie mechanizator. Proszę o jaką wskazówkę co mam czynić.
Capo - 2009-02-21, 14:06
z tego co si? orientuj? to nie ma w kapciu ?ruby wolnych obrotów (ale mnie poprawcie je?li si? myl? ) zbyt wysokie obroty mog? by? przyczyn? niedomkni?tych przepustnic. Sprobuj odkrecic manetke w przeciwna strone niz normalnie I trzymajac sprawdz czy zmniejszaja sie wolne obroty. Jesli tak to poluzuj linke od przepustnic I powinno byc dobrze
Dodex - 2009-02-21, 14:35
Regulowałem położenie przepustnic i nic to nie pomaga. Odnoszę wrażenie jakby cały czas silnik pracował na ssaniu.
Gregum - 2009-02-21, 21:12
Jeżeli popuściłeś linki manetki max i odpuściłeś śrubkę
oporową przepustnicy (choć ona ustawiana jest fabrycznie)
to obroty będą więc chyba wprost proporcjonalnie rosnąć
z bogactwem mieszanki.
Co może spowodować zmianę składu na bogatszą mieszankę?
może np. zapchany fitr powietrza...
BTW
spróbowałeś odpiąć klemy i poczekać minutę aby się komp
zresetował?
Capo - 2009-02-21, 22:38
Proponuję sprawdzić jeszcze to ustrojstwo jeśli jesteś pewien że przepustnice są zamknięte.
Marcin - 2009-03-18, 18:00
Jaja z obrotami mogą być wynikiem jakichś nieszczelności w układzie dolotowym. Warto by optycznie chociaż skontrolować stan gumowych króćców między silnikiem a przepustnicami...
Bedzio - 2009-04-28, 23:49 Temat postu: wolne obroty Jak jest w Waszych Capo? U mnie wolne obroty oscylują w granicach 1500obr/min. Czy to normalne? Wydaje mi się, że mam za wysoko.
Capo - 2009-04-29, 09:50
Wedle instrukcji serwisowej obroty silnika powinny oscylować w granicach 1200 +/- 100 rpm
Anonymous - 2009-04-29, 10:19
W takim razie na pewno mam za wysokie obroty. Dostosuję się do powyższych porad i sprawdzę czy się poprawi.
Wilk stepowy - 2011-07-13, 22:27
Czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w Caponord`ach wolne obroty są zalecane przez producenta na poziomie 1340 a pozostały jednostkach RSV SL RST na poziomie 1250?
Po ostatniej regulacji, obecnie na ciepłym silniku mam 1200-1250 i się zastanawiam czy nie wrócić i nie podnieść ich troszkę do góry? W sumie wszystko fajnie działa, ale czy to silnikowi nie zaszkodzi?
major - 2011-07-15, 20:46
Może dlatego że - chociaż generalnie silnik jest taki sam - to różni się pewnie wałkami rozrządu i mapami zapłonu.
|
|
|