Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
eterum - 2013-06-10, 21:58 Powiem wam że operacja jest tak prosta że jedno popołudnie i macie wszystko opanowane. Trzeba tylko zainwestować w kabelek http://viaken.pl/pl/vag-u...kabel-piny.html
KoDy jako pierwszy w Polsce się tym bawił i ma to obcykane. Z tego co wiem zawsze chętnie pomoże. Mi też się udało choć nie bez problemów (wina modelu oryginalnego oprogramowania - pomógł autor TuneEcu). Tak więc najlepiej poczytać i pisać w razie pytań.Karpik - 2013-06-13, 09:18 Mam takie pytanie.
Podnosząc IFT zwiększał się automatycznie jeden parametr niżej "Adjust IAVC". Wartość wyjściowa była chyba -6 i wzrosło do -4. Teraz obniżyłem IFT ale wartość IAVC pozostała już bez zmian.
V-tec mówi żeby tego nie ruszać, ale co to w ogóle jest i jak powinno być ustawione?radekch - 2013-06-13, 14:00 nie wiem co to oznacza, ale jezeli robisz reset tps to iacv tez sie zeruje, po przejechaniu kilkunastu kilometrów samo sie ustawi do odpowiedniej wartosci. Mi na mapach z sonda lambda ustawiało sie na -4. teraz mam wgrane mapy bez sondy lambda i ta wartosc podskoczyła do 3.major - 2013-06-13, 14:39 IACV to Intake Air Control Valve, czyli sinlik krokowy utrzymujący obroty przy zamkniętej przepustnicy. Jego "normalna" pozycja jest wyliczana przez ECU i ten parametr pokazuje aktualną wartość. Nie ma potrzeby tego zmieniać.route77 - 2013-08-04, 20:17 Panowie powoli ogarniam temat zmiany mapy w kapciu , po zmianie filtra na K&N i świec na irydy wciąga mi 7,5 litra na 100 . Wiadomo litr swoje wciągnie jednak przy dużych przelotach jest spora różnica . Więc pytanie do was jaka mapa do kapo 2001 i czy ogarnę temat ,czy spalanie faktycznie schodzi w dół . Poprzednio brał do 6,5 .aprilia - 2013-08-05, 07:58 Ogólnie powiem, że dużo przejechałem kapciem na różnych mapach.
Wniosek, na oryginalnych tłumikach i mapach catfisha spalanie oscyluje w granicach od 5 do 6,5 litra, na przelotowych tłumikach spalanie oscyluje od 6,5l. do 8l.
Mówię tu o ustawionym CO takim samym na przelotach i na oryginalnych, bo zmieniając na przeloty ift trzeba znacząco podnieść żeby moc była identyczna jak na oryginalnych tłumiorach.
Jak się zmniejszy CO to może spalanie spaść do 6l. na niekorzyść silnika.
Fakt faktem żeby mieć porządnego kopa na przelotach spalanie 6,5l. na oryginalnych przy tym samej mocy 5,7 -5,8l.route77 - 2013-08-05, 08:25 Dzięki Kamil , czyli można się pobawić . Wydechy mam oryginalne i raczej ruszać nie będę ,pozostaje jeszcze kwestia jaką mapę mam wgrać ,która testowana przez was jest najstabilniejsza .Kiedyś usłyszałem iż mapy oryginalne z 2001 roku są całkiem niezłe ,tylko jakoś ni cholery do 5 litrów to ja sie nie zbliżyłem . W sumie to jestem najbardziej jestem zdziwiony podniesionym spalaniem po przejściu na K&N i dlatego postanowiłem coś ruszyć .aprilia - 2013-08-05, 08:34 Wgraj sobie oryginalnie poprawioną czyli nie tą 2011 tą z tej drugiej tabelki moim zdaniem jest lepsza.route77 - 2013-08-05, 09:30 051123 czyli ten numer . To czekam na kabelek i poinformuje jak mi poszło oraz jak działa maszyna .
Dzięki Kamilaprilia - 2013-08-05, 09:41 Tak dokładnie ten nr.route77 - 2013-08-07, 09:31 Witam ,jestem już po zmianach mapy i od wczoraj został mi głupi wyraz twarzy ze zdziwienia .
Nigdy bym nie posądził siebie o taki talent a tu proszę udało się ,szkoda że tak długo się rozpędzałem żeby wgrać te mapy
Na razie mogę potwierdzić iż jest dobrze ,koło wyrywa do góry samo więc moment jakby przyjażniejszy , nie sądziłem że będzie aż taka różnica . U mnie wystąpił jeszcze błąd przekaźnika pompy paliwa (fuel pomp relay default) co okazało zaraz po podpięciu do ecu
Oczywiście skasowany i po 100km nie powtórzył się . Zobaczymy teraz spalanie .Karpik - 2013-08-07, 21:03 ten błąd pojawia się często.
Jest wynikiem włączenia zapłonu przy odpiętej pompie paliwa (np. podczas sprawdzania iskry na świecy)route77 - 2013-08-20, 17:25 tak mi dobrze poszło wgranie mapy ,że pognałem dziś na analizator i tu dupa . Komp przy próbie ściągnięcia mapy wiesza się raz na 6% raz na 30 % itd . Ktoś miał podobnie .?
Dodatkowo wyświetla się komunikat że został przekroczony limit czasu...kombinowałem z kablami ,odinstalowaniem programu ,sterowników, itd i dupa . Łączy się miga na zielono i po próbie zrobienia czegokolwiek rozłącza . Dziwne po za pierwszym razem poszło szybko i sprawnie .
P.S jeszcze dla pełni szczęścia pizłem w tylni migacz zrobiony z gównolitu i szlag go trafił .vtec - 2013-08-20, 17:53 oddal kompa od sprzęta i przepnij się w inny port USB....może pomoże aprilia - 2013-08-20, 19:10 Oddal kompa najdalej od cewek zapłonowych w motocyklu