To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Czyszczenie zacisku

LoganOx - 2018-09-06, 00:06

podepnę sie pod temat. Czy ktokolwiek wymieniał uszczelki w zaciskach i mógłby napisać jakie kupic. W UK na ebayu jest zestaw naprawczy, ale te uszczelki sa piekielnie drogie (czasem idzie wyhaczyc uzywany zacisk za mniejszą cenę).
Na razie wymieniłem przewody w przodzie na takie w oplocie i przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy.
Teraz biorę się za tylny hamulec - zamówiłem przewód w oplocie, ale nie to jest problemem.
Najwiekszy problem to grzanie się tarczy i zauwazalny opór podczas jazdy - tłoczki chyba nie odpuszczają. Albo wina zacisku albo pompy?
Mój Capo ma juz 16 lat i na 100% nikt nigdy tam zacisku nie ruszał. Poleci ktoś zestaw naprawczy do zacisków?

mr_soze - 2018-09-06, 07:24

Pokrzywisz tarcze i wtedy będziesz widział jakie te uszczelki były tanie....zdejmij zaciski, wyjmij tłoczki i je spoleruj.
sosnos - 2018-09-06, 08:44

Hejka, a czemu chcesz wymienic uszczelki ? czy płyn wycieka z zacisku? Czy poprostu profilaktycznie chcesz wyczyścić.

tarcze się grzeją i czujesz opór bo na tłoczkach jest syf i są zapieczone czyli nie odbijają lub poprostu hamulec jest zapowietrzony.

Polecam rozebrac wszystko wyciagnąć tłoczki umyć w zmywaczu do hamulców i złożyc, wyczyść i przesmaruj prowadnice - na których chodzi zacisk i zalej nowym płynem.

gumki były i będą drogie - polecam zakupic Tourmax.

rzeżucha - 2018-09-06, 09:30

Cześć,

ja w tym roku wymieniałem uszczelki w przednich zaciskach, moje już były w słabym stanie tzn te górne były mocno postrzępione więc zdecydowałem się na wymianę. Kupiłem na ebau.co.uk



Wszystko pasuje w 100%.

Jest też opcja dorobienia tych uszczelek, w Krakowie wycenili mi to na 140pln za komplet na 2 zaciski ale zależało mi też na tych gumkach "harmonijkach ".

Zerknij jeszcze na łożysko przedniego koła, jeśli masz w bardzo złym stanie to może być to powód grzania się tarcz i oporu na kole. Ja przynajmniej tak miałem.

Anonymous - 2018-09-06, 11:48

sosnos napisał/a:
Hejka, a czemu chcesz wymienic uszczelki ? czy płyn wycieka z zacisku? Czy poprostu profilaktycznie chcesz wyczyścić.

tarcze się grzeją i czujesz opór bo na tłoczkach jest syf

Syf to nie problem,problemem nie odbijających tłoczków często są właśnie uszczelnienia.Gdybyś wziął nowe uszczelnienie,przeciął je i zobaczył jaki ma przekrój i porównał ze starym,również przeciętym uszczelnieniem, to doszedłbyś do pewnych wniosków :)

KKK - 2018-09-06, 23:52

Wicher napisał/a:
sosnos napisał/a:
Hejka, a czemu chcesz wymienic uszczelki ? czy płyn wycieka z zacisku? Czy poprostu profilaktycznie chcesz wyczyścić.

tarcze się grzeją i czujesz opór bo na tłoczkach jest syf

Syf to nie problem,problemem nie odbijających tłoczków często są właśnie uszczelnienia.Gdybyś wziął nowe uszczelnienie,przeciął je i zobaczył jaki ma przekrój i porównał ze starym,również przeciętym uszczelnieniem, to doszedłbyś do pewnych wniosków :)



Bo najważniejsza jest guma... :mrgreen:
Piszę serio ;-)

LoganOx - 2018-09-07, 00:11

Dlaczego chce wymienic uszczelki?
Planuje rozebrac zaciski i je porzadnie wyczyscić. Jak juz je rozłożę na czynniki pierwsze to boję się, że stare uszczelki moga sie uszkodzić a nawet rozpaść (zapewne maja juz 16 lat). Tak więc profilaktycznie moznaby je wymienić na nowe.
Mam nietypowy problem z przednim prawym zaciskiem. Niedawno chca sprawdzić klocki, odkręciłem zacisk i zauwazyłem, ze nie chciał zejść z tarczy (sporo się namęczyłem by zeszedł - ostatecznie musiałem popuścic śrubę odpowietrzającą i zlać trochę płynu z zacisku). Tłoczki chodziły płynnie i bez oporu ale tylko jeden na raz. Jak naciskałem jeden to drugi wychodził. Jak naciskałem drugi to pierwszy wychodził. A ja naciskałem oba na raz to nawet nie chciały drgnąć.
Stwierdziłem, że to problem z przewodami hamulcowymi albo z pompą. W sumie teraz mam nowe przewody na przedzie, to moze sprawdzę jeszcze raz czy nadal jest ten problem.
Grzanie się tarczy to problem z tylnym hamulcem. 2 m-ce temu podczas jazdy nawet dało się odczuć opór, więc zjechałem z szosy i na chwilę poluzowałem zawór odpowietrzający w tylnym zacisku - było tam spore ciśnienie. Pomogło... Tym razem totalnie zgłupiałem: problem - zacisk, przewód czy pompa???
W warsztacie przy wymianie opony mechanik sam zaproponował regenerację zacisków, ale jeo wycena mi się nie spodobała.
Reasumując - wezmę się za te zaciski zaczynając od tylnego

junior - 2018-09-07, 09:08

rzeżucha, a możesz podrzucić aukcję na której kupiłeś?
dzięki ;)

rzeżucha - 2018-09-07, 10:44

junior napisał/a:
rzeżucha, a możesz podrzucić aukcję na której kupiłeś?
dzięki ;)


Proszę bardzo 😀

https://m.ebay.co.uk/itm/Aprilia-ETV-1000-Caponord-01-03-front-brake-caliper-seal-kit-2001-2002-2003-/161270300557?_mwBanner=1&_rdt=1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group