To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Wypadanie zapłonu,na przednim cylindrze

Bravo Jasiu - 2012-06-13, 16:53

kupiłem cewki Beru z rozbiórki po 35 zł za sztukę, na przednim cylindrze są założone bezpośrednio na świece i dla pewności zamocowane kątownikiem do obudowy airboxu
tylny cylinder cewki bez przeróbki, przewód wysokiego napięcia przylutowany do końcówki cewki, założony na to oryginalny kaptur gumowy z cewek zalałem wewnątrz silikonem i ściągnąłem opaskami elektrycznymi na przewodzie i obudowie cewki, po zalaniu silikonem zostawiłem bez odpalania na 24 h - silikon żeluje do 10 mm w takim czasie ,
cewki podwieszone do ramy opaskami za oryginalne otwory do przykręcania do silnika samochodzie - wszystko działa , bez rozcinania i klejenia cewek,

przewody do cewek zakończone wsuwkami, zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi

przy okazji wymieniłem przewody wysokiego napięcia na Beru

jaras - 2012-06-14, 08:31

Tomek, a nie możesz walnąć kilku fotek?- byłby to super dodatek do Twojej wydumki z cewkami:)
pzdr

Bravo Jasiu - 2012-06-15, 08:41

spox w weekend wrzucę foty
Fryzjer - 2013-06-03, 19:39

Witam,
mam problem. Myłem moto myjką ciśnieniową przed tygodniem. Po myciu nie było suszenia. Po kilku dniach odpalam, pierwszy kilometr ok, potem EFI się na czerwono zaświeciło, rozpoczęła się nierówna praca silnika.
Po kilku km postój i szukanie przyczyny. Spięcie kabli pod siedzeniem - wyświetla się błąd 34-tj. cewka tył odpowiedzialna za boczną świecę. Zamieniłem cewki miejscami i dalej wywalał błąd 34 z tym, że nierówna praca ustała.
Dalej był powrót do domu - przejechałem w sumie jeszcze około 100km i silnik pracował równo, nie gasł oraz nie szarpał lecz EFI na czerwono dawało.

Dziś wszystko rozebrałem, kontaktorem potraktowałem wtyczki pod siedzeniem lecz kontrolka EFI dalej na czerwono miga i wywala uparcie błąd 34.

Podmiana cewek miejscami nie powoduje zmiany błędu na np. 36 tj tył centralna świeca.
Wykręciłem świecę boczną - jest lekko mokra.
Odłączanie klemy nie pomaga, błąd po odpaleniu jest dalej. HELP!!

EDIT
silnik pracuje równo ale błąd 34 wciąż jest wyświetlany a ten nieszczęsny EFI migota...
Odpięcie klemy na jakiś czas nie kasuje błędów?

Jacek - 2013-06-03, 19:50

a może podłączyć pod komputer i skasować mu błędy bo pewnie coś tam widzi?
B3stia - 2013-06-04, 09:11

Fryzjer przyjedź do mnie w środę to skasujemy mu wszystkie błędy zaległe i przyszłe :D
Wilk stepowy - 2013-06-04, 10:33

Skoro wywala Ci błąd i silnik nierówno pracuje to szwankuje Ci iskra na górnej świecy... Przy zaburzeniu dolnej iskry silnik powinien pracować prawie tak samo.

Cewka, kabel, świeca... trzeba szukać do skutku.

Fryzjer - 2013-06-04, 20:20

Diagnoza Wilka poprawna :)
dzisiejsza jazda próbna to wykazała, szarpał. Postój, szybka zmiana cewek miejscami i jest ok tylko EFI migocze.
Tak więc jest walnięta jedna lecz pozostaje pytanie dlaczego cały czas ten sam błąd 34 wyświetla??

Dzięki i pzdro :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group