jagiel - 2017-09-13, 17:37 Tak się zastanawiam wysoka szyba Ermax kosztuje ok 530zł, mocowanie z przesyłką w najtańszej wersji bez czarnego proszku i poprzeczki wraz z przesyłką ok 500zł... opłaca się kminić to na własną rękę??robert1973 - 2017-09-13, 19:00
jagiel napisał/a:
wysoka szyba Ermax kosztuje ok 530z
dećko mniej http://www.motomaxer.pl/p...rd-aprilia.html
przesiadając się z pierdzipęda na Apkę troszkę mnie zszokował wiatr i szum, będę szukał jakiegoś kompromisu bo jazda jest mało przyjemna w wyższych rejestrach prędkości.... mówiąc wprost łeb mi chce upie...ć i trzeba się trzymać kierownicy żeby mnie nie zwiało pytanie czy "nie uszatki" posiadają mocowanie do kokpitu i stelaża czachy ( jak w uszatkach)Tomek91 - 2017-09-13, 19:17 a czy do mocowania musi byc szyba Ermax nie może byc np akcesoryjna givi ?jagiel - 2017-09-13, 19:35 Moim zdaniem do mocowania może być oryginalna szyba bo można zrobić z niej wysoką w/g uznania :) więc pytanie czy jest sens wywalać kasę na szybę, która jest wyższa to to koniec zalet, czy kupić w podobnych pieniądzach adapter dający sporo możliwości regulacji szyby oryginalnej ;)
no tak, + przesyłka 15 lub 20zł = ?? ;)Tomek91 - 2017-09-13, 19:39 no własnie zamiast wydawać 500zł na szybę wiadomym jest że lepiej wydać na mocowanie a jeszcze lepiej jak by to mocowanie kosztowało mniej niż 500 zł i własnie do tego chyba wszyscy tu zmierzymy :)Mondi - 2017-09-13, 19:47 Panowie, może to głupi pomysł, ale mając oryginalną lub akceoryjną szybę np Givi można by pokombinować jakimiś tulejkami, którymi można by zmienić kąt nachylenia i odstawienia od czacha w/w szyby? Ten "stelaż" może i zdaje egzamin, ale czy wygląda fajnie? Myślę, że odpowiednio wytoczone i estetycznie zamontowane tuleje wyglądałby o niebo lepiej. Tak tylko rozważam bo nie wiem czy jest to wykonalne i czy można by uzyskać ten sam efekt co tym"stelażem ".fakir - 2017-09-13, 19:59
Mondi napisał/a:
Panowie, może to głupi pomysł, ale mając oryginalną lub akceoryjną szybę np Givi można by pokombinować jakimiś tulejkami, którymi można by zmienić kąt nachylenia i odstawienia od czacha w/w szyby? Ten "stelaż" może i zdaje egzamin, ale czy wygląda fajnie? Myślę, że odpowiednio wytoczone i estetycznie zamontowane tuleje wyglądałby o niebo lepiej. Tak tylko rozważam bo nie wiem czy jest to wykonalne i czy można by uzyskać ten sam efekt co tym"stelażem ".
Myślę że wielu z nas tak ma zrobione Mondi - 2017-09-13, 20:12 fakir, to się chwalcie patentem, fotkami 😉Anonymous - 2017-09-13, 21:21 Ja mam na tulejkach. Zero możliwości regulacji... chyba że przez szlifowanie i podkładki. Mało praktyczne.GrzeTom - 2017-09-13, 21:39
jagiel napisał/a:
Moim zdaniem do mocowania może być oryginalna szyba bo można zrobić z niej wysoką w/g uznania :) więc pytanie czy jest sens wywalać kasę na szybę, która jest wyższa to to koniec zalet, czy kupić w podobnych pieniądzach adapter dający sporo możliwości regulacji szyby oryginalnej ;)
a ja wam powiem ze wyższa szyba nie rozwiązuje probelmu.. U mnie jest wielka jak ... do tego z deflektorem.. co daje razem pewnie ze 20 cm więcej niż oryginał, ale... pod naporem wiatru kładzie sie to cholerstwo i cały efekt "wow" wysokiej szyby znika wraz ze wzrostem prędkości.
IMO Taki "stojak" jak ma Jagiel, ma sens, bo zmieni kąty szyby, a poza tym wpuści pod nią powietrze co sprawi iż mniej się będzie "pokładać".
Co do Kosztów.. IMO 500zł to dużo za kilka kawałków blaszki.
Ok sprzedawca musi zarobić na pomyśle, projekcie dostać wynagrodzenie za swą prace i "ryzyko" produkcyjne. Ale patrząc realnie, wydaje mi się , iż rzeczywisty koszt produkcji będzie oscylował przy kwotach 100-300 zł, w zależności od "wielkości serii"...
Ale by to ocenić musiłbym przynajmniej dostać "dokładne zdjęcia" i zgrubne wymiary..fakir - 2017-09-13, 22:23
GrzeTom napisał/a:
Co do Kosztów.. IMO 500zł to dużo za kilka kawałków blaszki.
Ok sprzedawca musi zarobić na pomyśle, projekcie dostać wynagrodzenie za swą prace i "ryzyko" produkcyjne. Ale patrząc realnie, wydaje mi się , iż rzeczywisty koszt produkcji będzie oscylował przy kwotach 100-300 zł, w zależności od "wielkości serii"...
Ale by to ocenić musiłbym przynajmniej dostać "dokładne zdjęcia" i zgrubne wymiary..
Kilka projektów już wykonałem , jest troszkę składowych na całość produktu ....
dobre alu , wycięcie , gięcie , malowanie proszkowe , śrubki , pokrętła ....GrzeTom - 2017-09-13, 22:54
fakir napisał/a:
Kilka projektów już wykonałem , jest troszkę składowych na całość produktu ....
dobre alu , wycięcie , gięcie , malowanie proszkowe , śrubki , pokrętła ....
Owszem, ale moim zdaniem to jest blacha -żelastwo, a nie amelinum.
Koszty materiału małe, obróbka prosta, wytrzymałość duża, przy konstrukcji przestrzennej..
IMO alu musiałoby być "grubsze".. przez co "na wadze nie zaoszczędzisz..robert1973 - 2017-09-13, 23:45
jagiel napisał/a:
no tak, + przesyłka 15 lub 20zł = ?? ;)
wysyłka jest gratis ale chodziło mi bardziej o podanie linku a teraz pytanie czy te magiczne 10cm jest to więcej od Givi/Kappa czy OEM i czy grubość+sztywność owej szyby jest porównywalnaTomek91 - 2017-09-21, 20:16 fakir, trzymam kciuki za pierwsze prototypy :) miejmy na dzieje że przez zimę temat zostanie ogarnięty :) jak tylko będę mógł w jakiś sposób pomóc to wal jak w dym :)jagiel - 2017-09-27, 22:15 No i etui na nawi przeniesione z kierownicy, teraz pozostaje przyzwyczajenie do nowego przodu motocykla :)