jagiel - 2012-11-11, 10:54 Z uszczelniaczami nie ma co szaleć, można oczywiście wstawić Viton ale to bezsensu, są drogie i stworzone do pracy w innych dużo cięższych warunkach. Moja sugestia jest taka , żeby po prostu kupić nowe, zwykłe i je wymienić. Nie wiem ile u ciebie kosztują takie zabawki ale u mnie to wydatek ok 20zł za komplet, więc nie ma co kombinować.
[ Dodano: |11 Lis 2012|, o 10:58 ]
Uszczelniacze warto też z zewnątrz smarować wazeliną techniczną ( tubka taka wielkościową jak pasty do zębów to koszt ok 8zł ) poprawi to ich elastyczność i wydłuży żywotność.
U siebie potraktowałem je od środka smarem do łożysk tocznych to samo tyczy się łożysk ( mimo iż są obustronnie kryte ) ale zawsze smar wypiera wodę i wilgoć.aprilia - 2012-11-11, 11:00 Też zawsze tak robię że daję smar od tyłu i na wargę uszczelniacza,u mnie niecałe 10zł to koszt uszczelniaczy.
A te co są do warunków specjalnych wytrzymają dłużej czy tylko pic na wodę?jagiel - 2012-11-11, 11:06 Uszczelniacze Viton stosuje się wewnątrz silników, np. wirniki pompy wody, przekładnie w tych miejscach w których jest zmiana temperatur, gdzie są oleje i inne ciecze. Materiał jest wytrzymalszy od standardowego ale zestaw takich uszczelniaczy będzie kosztował ok 130zł.aprilia - 2012-11-11, 11:09 To nie warto za 130zł to ja mam zwykłych od zawalenia. Kupiłem dobre łożyska i co 10 tyś. zmienię tylko uszczelniacze i może trochę pożyją i kupiłem zwykłe nie c3 bo tak jest w katalogu.jagiel - 2012-11-11, 11:11 no dlatego właśnie sugerowałem kupno nowych zwykłych uszczelniaczy aprilia - 2012-11-11, 11:16 Dobrze jest jak ktoś się zna i można wymienić się doświadczeniami,dzięki.jagiel - 2012-11-11, 11:19 Spoko, polecam się vtec - 2012-11-11, 11:22 kurczę Wy tak piszecie że ja z tego nic nie kumam. A gdzie kupić te uszczelniacze?? Ostatnio jak zmieniałem koło z tył to zauważyłem że też jakis taki wybrakowany jest ten uszczelniacz. Rozumiem że chodzi o ta gumę widoczną zaraz od zewnątrz piasty??jagiel - 2012-11-11, 11:36 Hurtownia z łożyskami w twoim mieście i po problemie, kup łożyska Koyo i zwykłe uszczelniacze.
[ Dodano: |11 Lis 2012|, o 11:37 ]
może doprecyzuje, hurtownia z łożyskami z reguły sprzedaje też uszczelniacze vtec - 2012-11-11, 11:38 kumam , muszę zobaczyć w takim układzie. Bo ja już patrzyłem w larssonie, a tam nic takiego nie ma Dopiero uczę się tego motocykla :) co zresztą widać po mojej aktywności na tym forum :)jagiel - 2012-11-11, 11:44 I dobrze , że nie ma łożysk w Larssonie, ponieważ 1. sporo się przepłaca 2. jakość tych łożysk jest żadna, po prostu kupują chińskie łożyska i Niemcy z JMT pakują je w ładne pudelka z napisem Made in Germany ( port przeładunkowy kontenerów z PRC jest w Hamburgu ) aprilia - 2012-11-11, 12:06 Uszczelniacze InterCars, ale łożysk KOYO nie mają Karpik - 2012-11-11, 14:42 vtec, ja w Poznaniu kupowałem łozyska i uszczelniacze tutaj
http://orionht.pl/index.htm
mają szeroki wybór łożysk i uszczelniaczy różnych firm, całkiem niezłe ceny i mozna kupić detalicznie.
Jak bedziesz kupował to radze też kupić nowe pierścienie zabezpieczające.
Wszystko łącznie z rozmiarami poszczególnych elementów dokładnie jest opisne gdzieś na forum.
[ Dodano: 2014-02-26, 12:59 ]
A jak łożyska nie mają luzów, ale dość ciężko się obracają palcami to wymieniać?fakir - 2015-04-14, 19:54 Pany jestem w trakcie wymiany łożysk w kołach , przednie jakoś poszło ale tył ni huhuh, ściągacz do łożysk wewnętrznych nie daje rady bo krawędź łożyska jest z byt mała , tak samo żadne wybijaki nie podchodzą , macie jakieś super patenty na wybicie ? (ps nie są to moje pierwsze koła ale nigdy nie miałem takich problemów!)milośnik cap699 - 2015-04-14, 21:15 Miałem taki problem i pomogła opalarka gorące powietrze poczęstuj piastę temperatura ,ja dorobiłem z kotwy stalowej taki ściągacz i poszło .