Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
Sailor - 2016-01-20, 14:52 Podglądanie live data Kapcia przy pomocy tel/tabletu z Androidem to żaden problem. Używałem do tego bodajże OBD Doctor. Na pewno były widoczne : ciśnienie atm, temperatura, obroty, wyprzedzenie zapłonu, napięcie ... wieczorem sprawdzę dokładnie. Z wiadomych przyczyn nie odczytamy map, nie zmodyfikujemy jałowych czy składu mieszanki. Nie sprawdzałem też czy czyta błędy a jeśli tak, to czy odczyt jest zgodny ze stanem faktycznym. Generalnie proponuję poeksperymentować z różnymi programami, jest tego od metra i ciut ;).
Inne pytanie, po co to wszystko oglądać podczas jazdy? Zdrowiej jest patrzyć na drogę wraz z przyległościami. Wszelkie słupki, wykresy i cyferki skutecznie odciągają uwagę od tego co najważniejsze. Ale to tylko taka dygresja starego dziada który lubi zza kierownicy rozglądać się po świecie :)tosiek - 2016-01-20, 15:05 A ktoś ma może złączki i piny na zbyciu? Bo mogę zamówić ale min. 10 szt złączek i 100 pinów, więc będę miał jakby coś ale może już ktoś zanabył?Basin raider - 2016-01-20, 16:40 Sailor, Wg. mnie to: a)fajny bajer dla gadżeciarzy, b) czasami dostrzeżenie zmiany konkretnego parametru może nas ustrzec przed poważną awarią.
Ps. Czy przez ten OBD doctor można połączyć się z lapkiem z BT i normalnie mieszać w ECU?Sailor - 2016-01-20, 21:28
Basin raider napisał/a:
Sailor, Wg. mnie to: a)fajny bajer dla gadżeciarzy, b) czasami dostrzeżenie zmiany konkretnego parametru może nas ustrzec przed poważną awarią.
Ps. Czy przez ten OBD doctor można połączyć się z lapkiem z BT i normalnie mieszać w ECU?
Fakt, dla gadżeciarzy może to być nawet fajniejsze, niż sama jazda :D, podglądanie live data i wyciąganie wniosków w czasie jazdy ...hm, nie widzę tego. To co jest potrzebne masz już na wyświetlaczu, wnikanie w czasie jazdy w korekty długoterminowe (jak masz lambde) i zastanawianie się czy korekta +5% jest akurat w tym momencie ok, jakoś do mnie nie trafia. Jeśli coś poważniej się rozjedzie i tak dostaniesz czerwoną kontrolką po oczach. No, ale to jest tylko moje zdanie :)
Sprawdziłem chwilę temu i działa na pewno Torque Pro i OBD Doctor (via BT). reszty nie chciało mi się badać, ale zapewne tez się dogadają. Nic się nie da zmienić w ECU, takie rzeczy tylko Tuneecu/tuneboy/texa, etc, etc... Ww. soft służy tylko do podglądania live data i być może do sprawdzania/kasowania błedów ( nie sprawdzałem).Basin raider - 2016-01-21, 16:34 Sailor, Temat rzeka, ważne że jest taka możliwość.
A co do mojego pytania: Dokładnie chodzi mi o to czy można interfejs OBD II na bluetooth podłączyć do laptopa i za pomocą tuneecu zmienic mapę. Pytam bo nie wszystkie kable OBD dają radę a co dopiero urządzenie bezprzewodowe
Ps. Texą to za bardzo nic nie zadziałasz... mapy nie wgrasz na pewno. Texa dostarcza sprzęt org. np dla Ducati i ich sprzętem zmienisz mapę i zapłon ale tego softa nigdzie nie znajdziesz.
Łączyłem się texą z apką i chyba możesz zmienić skład mieszanki biegu jałowego ale już nie pamiętam dokładnie bo to było daaaawno temu.Sailor - 2016-01-21, 17:07 Nie odważyłbym się edytować i wgrywać mapy via BT. Z tego, co pamiętam ostrzegał tez przed tym twórca tuneEcu co jakoś specjalnie mnie nie dziwi, połączenie BT bywa kapryśne i lubi czasem zgubić parę bajtów.jagiel - 2016-01-21, 23:13 najwięcej możliwości daje tune ecu, texa jest ograniczona do składu mieszanki i podstawowych ustawień TPSrobert1973 - 2016-01-23, 23:41 Basin raider, tak na marginesie w czasie jazdy najlepiej zajmować się ....... JAZDĄ pierdoły typu wskazania lepiej zostawić do labu..... najlepszym wyznacznikiem ( czy coś się dzieje) jest dystrybutor i prawa ręka(plus oko na sekundnik) :D , moje spostrzeżenie (jako starego dziada) ustaw wsio wg książki i ciesz się jazdą i........nie kombinuj.... dreptaj wydepnaną ścieżką, ja też "zawsze" kombinowałem" a potem.... "jedynie słuszną drogą" i czary Ci nie pomogą, zapierdalam i tankuję tak swoją jazdę traktuję :)Basin raider - 2016-01-24, 15:50 eh... Forum to nie droga, a miejsce dzielenia się informacjami. Ja rozpatruje tylko konkretną możliwość. Jeżeli chodzi o mnie to przede wszystkim nie spotkałem się jeszcze z uchwytem na telefon który wytrzyma na kierownicy moją jazdę. Schodzenie z koła z telefonem na kier, źle się kończy :D
Poza tym czym się różni live view parametrów od nawigacji która przepełniona jest niepotrzebnymi info?
Ps. jesteśmy w dziale wgrywanie mam paliwowych-mojemu pytaniu jest bliżej do topicu niż zasadam bezpieczeństwa na drodze :)
Temat telefonu i podglądu parametrów uważam za zamknięty, nie zamierzałem i nie zamierzam z tego korzystać :)lissek5 - 2016-01-30, 09:05 Hej, posiadam parę gniazd molexa do oddania, gdyby ktoś potrzebował proszę o info.tosiek - 2016-02-02, 10:08
lissek5 napisał/a:
Hej, posiadam parę gniazd molexa do oddania, gdyby ktoś potrzebował proszę o info.
Argh... już sobie załatwiłem :)Rodgi - 2016-02-04, 12:55
lissek5 napisał/a:
Hej, posiadam parę gniazd molexa do oddania, gdyby ktoś potrzebował proszę o info.
Cześć, akurat jestem w trakcie poszukiwań takiej wtyczki:) Z kilku hurtowni zero odzewu:( Wysłałem Koledze priva:)tomekz - 2016-02-04, 17:48 lissek5, jak masz z pinami do polutowania kabelków to dawaj szczegóły na PWlissek5 - 2016-02-08, 06:27 Sprawa wygląda tak wtyczki mam ale brak pinów mogę je zamówić ale musi być nas chociaż 5 osób chętnych ponieważ muszę zamówić minimalna ilość 100 sztuk.
Ceny:
Wtyczka 2 zł za szt
Piny po 0.50 zł za szt
Osoby zainteresowane kompletem proszę o potwierdzenie na priv i myślę że wysyłka będzie listowna za pobraniem.
Jak będą chętni to myślę że w przyszły poniedziałek już wszystko bym skompletował i wysyłka do was.
[ Dodano: 2016-02-14, 20:03 ]
Foto poglądowe:
tosiek - 2016-02-20, 15:59 Dzisiaj grałem nową mapę, Catfisha. Nowa wtyczka na nowym kablu (ekranowanym) poprawiła jakoś sygnału tak, że nawet po odpaleniu motocykla miałem podgląd na dane z ECU :) Ostatnio po kilku sekundach zakłucenia powodowały utratę połączenia, a więc wtyczka zdała egzamin :D
Nie miałem okazji pojeździć (wczoraj spadło z 10cm śniegu O.o) ale może w poniedziałek będzie okazja podjechać na analizator i potestować jak maszyna się spisuje.
I jedno pytanie: gdzieś w tym wątku przewija się informacja o mapie z 2011 roku i modyfikacji aby nie falowały obroty - gdzie znajdę tę mapę? Na stronie tuneecu.com nie ma takiej mapy (z 2011 roku)
[ Dodano: 2016-02-22, 21:02 ]
Wgrałem mapę z 2011 roku z powyższego linku ale jakoś tak dziwnie moto zaczęło działać, obroty spadły więc wróciłem do catfisha. Na analizatorze CO2 pokazało coś koło 1,1% więc chyba całkiem nieźle, pytanie czy czasem nie za mało?
Moto faktycznie płynniej ciągnie od 2k obrotów, wibracje mniejsze ale chyba spodziwałem się nie wiem czego bo jestem ciut zawiedzony efektem :(