To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Łożysko wyciskowe sprzęgła.

vtec - 2013-04-26, 18:10

hejka !


przy jeździe na 6 biegu słychać jakby takie huczenie/jęczenie jakby łożyska - a może to po prostu nasze skrzynie tak mają? co myślicie. Jakimś tropem też może być owe łożysko - rano , na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła jest cicho , po puszczeniu hałasuje...jak silnik się nagrzeje to jest lepiej.

Tylko coś mi nie pasi że przede wszystkim słyszę to na 6 biegu więc to może skrzynia? :)

aprilia - 2013-04-26, 20:08

A mi huczy na wszystkich biegach, coś mi stuka i co mam zrobić :lol:
Jak puścisz sprzęgło to lekko kosz jest wyrobiony i stuka, tak ma być.A huki na 6 biegu nie wiem o co chodzi i jak to huczy.

jagiel - 2013-04-27, 21:37

ja proponuję zakupić stopery do uszu :-P :-)
aprilia - 2013-04-28, 11:27

NO właśnie zapomniałem dodać że albo zakładam stopery, albo słucham radia, albo rozmawiam przez telefon :lol:
Karpik - 2013-04-28, 22:26

Jak kupiłem Capo też co chwila się czymś stresowałem :-D
Człowiek naczyta się tego wszystkiego a później doszukuje się usterek...
Teraz po prostu nawijam kilometry a Capo nigdy nie zawodzi :mrgreen:

Anonymous - 2013-04-29, 20:03

Capo ma to do siebie, że codziennie wydaje inne dźwięki :lol:
vtec - 2013-05-12, 16:39

Boże , po co ja to dzisiaj ruszałem???? Łożysko okazało się ok.


MASAKRA!

Zapowietrzyłem sprzęgło , ukręciłem śrubę od jednej ze sprężyn. Walczyłem ok 3 godzin z odpowietrzeniem i wymianą DOT4 w sprzęgle. A teraz , nie wiem czy tak wcześniej było ale motocykl mimo wciśniętego sprzęgła delikatnie ciągnie do przodu....wiem że to normalne ( siły wiskotyczne) ale nie wiem czy wcześniej też tak ciągnął czy mnie/wcale... :evil: :roll:

Dodatkowo moja kobieta mnie wkur**** , bo akurat dzisiaj się umówiła na oglądanie małego gnojka naszych znajomych - ahhhhh!!!! :evil: Więc ją wywaliłem do nich , samą. W końcu włoszka ważniejsza!


Niedzielna praca w gówno się obraca!

Maciek - 2013-05-12, 16:54

Stara masksyma - niedzielna praca w gówno się obraca....

Chodziło - trza nie ruszać......ja też chodziłem koło tego tematu ...w końcu powiedziałem....pier....nie zajmuje się tym. Chodzi - zostaw. Mam łożysko przy sobie - jak się w trasie wypier....zepsuje to będę się martwił...

jagiel - 2013-05-12, 17:05

ta skąd ja to znam :-) dlatego raz jeszcze napiszę," JAK DZIAŁA TO ZOSTAWIĆ i jeździć " :-P
vtec - 2013-05-12, 20:06

Dobra chłopaki już wiem co i jak....


Wszystko działa , jest ok. Ale już wiem skąd to ciągnięcie i skąd moje problemy w luzem ( opisywałem problem w innym temacie). Jak ustawię klamkę sprzęgła w pozycji 4 , jest dupa - ciągnie i problem z wbiciem luzu. Jak jest w pozycji 1 czyli najdalszej - wysprzęgla do końca, nie ciągnie oraz no problemo z wbiciem "N"

I teraz co ja mam biedny zrobić? Mało wygodnie mi się operuje sprzęgłem z tak oddaloną klamką...są jakieś akcesoryjne może? Pasujące do capo. A może inny zbiorniczek , z inna klamką usprawniłby i tak ciężką pracę sprzęgła? :roll:
Hmmm, no to mam zagwozdkę...

aprilia - 2013-05-12, 20:41

ustaw po środku, ja cały czas jeżdżę na 4 :lol:
vtec - 2013-05-12, 20:52

ale tylko na 1 , znika problem całkowicie....
aprilia - 2013-05-12, 21:02

Czekaj to na 1 czy 4 jest klamka najdalej ja jeżdżę na najdalej odsuniętej klamce od kirownicy jednak kiedyś próbowałem na najbliższym i działało normalnie musisz mieć zapowietrzony układ jeszcze
jagiel - 2013-05-12, 21:14

masz tak a nie inaczej bo prawdopodobnie dźwignia blokuje ci się o konsole, sprawdź czy tak nie jest przypadkiem :-)
a jeśli nie to masz zapowietrzony układ, odpowietrz to raz jeszcze i luz na klamce znowu się pojawi
jeśli masz problemu z wrzucaniem luzu, ogólnie z jego znalezieniem to sprawdź jaką masz dyszę olejowa sprzęgła ;-)

[ Dodano: 2013-05-12, 21:15 ]
a i jeszcze jedno, klamkę sprzęgła regulujesz także trzpieniem na klamce

vtec - 2013-05-12, 22:02

jagiel, włąsnie bawiłem się tym trzpieniem , ale on i tak oddala mi klamkę....
jagiel napisał/a:
jeśli masz problemu z wrzucaniem luzu, ogólnie z jego znalezieniem to sprawdź jaką masz dyszę olejowa sprzęgła
?? poproszę o więcej info... Luz odnajduję , ale ciężko mi go wrzucić przeskakuje albo na 1 albo 2.

jagiel napisał/a:
masz tak a nie inaczej bo prawdopodobnie dźwignia blokuje ci się o konsole, sprawdź czy tak nie jest przypadkiem


trochę blokowało , odsunąłem...

jagiel napisał/a:
a jeśli nie to masz zapowietrzony układ, odpowietrz to raz jeszcze i luz na klamce znowu się pojawi


brak mi już na dzisiaj weny do odpowietrzania tego - masakra :!: Klamka ma dobrą twardość - jedyny problem to na ustawieniu najbliższym czyli 4 nie wysprzęgla do końca. Na 1 czyli najdalszym położeniu klamki jest ok = koło prawie wcale się nie obraca.


aprilia napisał/a:
Czekaj to na 1 czy 4 jest klamka najdalej ja jeżdżę na najdalej odsuniętej klamce od kirownicy jednak kiedyś próbowałem na najbliższym i działało normalnie musisz mieć zapowietrzony układ jeszcze


1 to pozycja najdalsza , 4 najbliższa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group