To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Silniczek krokowy - czyszczenie

Stiopa - 2020-09-17, 14:23

Mam tylko taką uwagę , że WD40 to sobie najlepiej strzelić w kolano można ;-) ;-)
michciobb - 2020-09-18, 08:17

Wojtaq napisał/a:
Diagnozowałem ostatnio możliwe przyczyny zwiększonego spalania w mojej Aprili.


Widzę, że tu powstaje temat na pracę doktorską ;-) . Nie jestem uczonym w piśmie w tym zakresie, ale czasem wspomniane objawy mogą być skutkiem z pozoru nieistotnej dupereli. Dlatego, że by nie było, zwrócę tylko uwagę, czy sprawdzałeś stan uszczelki łączącej dwie części airboxa. Właściwe powietrze powinno być jednak zasysane przez filtr z odpowiednim podciśnieniem a nie bokiem przez przerwaną lub źle ułożoną uszczelkę. U mnie prawie nie było jej i też się działy cuda, chociaż wtedy nie zdążyłem ostatecznie sprawdzić jaki to miało wpływ na spalanie - jedno wiem na pewno, spalił wszystko co wlałem do baku :mrgreen:
To tak, żeby nie było, że lekceważymy Twój problem ;-)

junior - 2020-09-18, 08:33

Wojtaq, że tak zapytam duże spalanie to ile to u Ciebie jest?
Wojtaq - 2020-09-18, 08:40

junior napisał/a:
Wojtaq, że tak zapytam duże spalanie to ile to u Ciebie jest?

Duże spalanie w moim przypadku to 9-10 l/100! Nie byłoby w tym nic niepokojącego, gdybym jeździł kozacko, męcząc nadgarstek. Otóż nie! Jeżdżę w miarę spokojnie, można powiedzieć zachowawczo, poza trasami szybkiego ruchu i autostradami rzadko widząc na budziku liczby powyżej 140 km/h. Niezależnie, co również opisałem, porównałem spalanie między dwoma bliźniaczymi CN, kiedy wspólnie z ziomiksem zrobiliśmy traskę ok. 600 km. U ziomiksa wyszło niecałe 6 l/100, u mnie ponad 9,5/100! Jest obiektywna różnica? I co tu jest do rozkminki? Pali jak smok! BTW - uszczelki mają swoje lata, jednak poprawnie założone i bez szczelin :mrgreen:

[ Dodano: 2020-09-18, 08:51 ]
michciobb napisał/a:
Widzę, że tu powstaje temat na pracę doktorską ;-) (...) To tak, żeby nie było, że lekceważymy Twój problem ;-)

Heh, jestem ostatnim, który kogokolwiek z grona (nie dotyczy Loży :mrgreen: ) posądzał o złe intencje! Jednak moje doświadczenia z mechanikami, nie licząc licznych doniesień Kolegów o 'profesjonalnych' warsztatach, gdzie czas zatrzymał się na śrubkach do regulacji gaźników i komputer to magia, są złe. Stąd wiem ile można takim specom zaufać, a ile daje płaszczenia dupy we własnej, siermiężnej oślej ławce, gdzie sam płacisz za naukę, warsztat i popełnione błędy. Jak myślisz, dlaczego ludzie tak często i powszechnie szukają ratunku na naszym i innych forach? Gdybym miał kogoś w pobliżu i wiedział, że potrafi pomóc, to chętnie wybecalowałbym kilka zyli, żeby samemu czerpać radość z jazdy, a nie ślęczeć w garażu. Niestety, reakcja w postaci 'nie wiem' albo 'nie mam komputera' czy innego niezbędnego wyposażenia zniechęcają do ryzyka.

michciobb - 2020-09-18, 10:12

Jak na spokojną jazdę to chyba jednak trochę dużo. Jak w trasie jechałem na dwa moto z żonką i dzieciakiem to wyszło mi w około piątki. Zużycie, o którym piszesz to osiągam jak cisnę sam dla fanu :mrgreen: . Ciekawe jaki wynik masz w tej sytuacji przy już bardziej dynamicznej jeździe. :-(
Stiopa - 2020-09-18, 11:28

Wojtaq napisał/a:
Heh, jestem ostatnim, który kogokolwiek z grona (nie dotyczy Loży :mrgreen: ) posądzał o złe intencje!


Myślę , że to jest krzywdząca opinia . Gdybym był członkiem tejże loży , poczuł bym się urażony :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

arkglo - 2020-09-18, 12:18

Wojtek, zakładam, że sondę już sprawdziłeś, ale tak napiszę pro forma.

Mój KTM 990 też sporo jarał i po podłączeniu do TuneECU okazało się, że miał wyłączone sondy. Czy po włączeniu sytuacja się poprawiła, jeszcze nie wiem, bo wynikły dodatkowe komplikacje, które uniemożliwiły przeprowadzenie miarodajnych pomiarów, ale wieść internetowa niesie, że wyłączone/uszkodzone sondy w tych motocyklach to wysokie spalanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group