To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - spalanie

janciovodnik - 2016-06-06, 15:02

wooocash napisał/a:
6,5 litra...

U mnie cuś tak będzie... ale kto to liczy :P

Lewan69 - 2016-06-06, 15:57

Do "KKK"

Współczynnik nadmiaru powietrza :
"Tak zwany współczynnik nadmiaru powietrza dostarcza informacji o składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Na przykład, jeśli mieszanka zawiera więcej paliwa, mówi sie o mieszance bogatej - silnik pracuje z niedoborem powietrza. Współczynnik powietrza wynosi lambda < 1.
Jeśli mieszanka zawiera porównywalnie mniej paliwa i stosunkowo dużo powietrza, mówi się o mieszance ubogiej. W komorze spalania jest nadmiar powietrza. Odpowiedni współczynnik powietrza wynosi lambda > 1"

https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/sondy-lambda/podstawowa-wiedza-o-spalinach/wspolczynnik-nadmiaru-powietrza/

[ Dodano: 2016-06-06, 17:23 ]
Chyba jednak mam za ubogą mieszankę :-)

janciovodnik - 2016-06-06, 17:42

wooocash napisał/a:
Dwa miesiące od zakupu, zrobione 3500km

Piknie. Mnie dzisiaj po powrocie z Poznania Gniezno przywitało napisem "Service"...
Czyli od lipca 2015 ponad 7500 nawinięte :P

KKK - 2016-06-06, 19:19

Lewan 69 pod uwagę zawsze się bierze paliwo a nie powietrze.O oczywiste jest że jest współczynnik nadmiaru powietrza,tylko że jest on zmienny bo masz zasilanie ilościowe czyli ilość mieszanki paliwo-powietrze daje kopa.
W dieslu masz współczynnik stały bo sterujesz jakością mieszanki dlatego jak przymulisz diesla albo dajesz w palnik to dymi.
Jeżeli lambda jest powyżej 1 to jest mieszanką bogata w paliwo i to się bierze pod UWAGĘ.
Takie artykuły robią ludziom wodę z mózgu .
Dużo benzyny -swieca czarna.
Mało benzyny -swieca prawie Biała i wypala wszystko.
Pisałem o składzie benzyny i powietrza a nie na odwrót.
Reszta na telefon jak masz wątpliwości.

Lewan69 - 2016-06-19, 00:39

Temat dawki paliwa ostatecznie rozpracowany na analizatorze i przy kompie. Podniosłem lekko IFT czyli dawkę paliwa z 24,2 do 26,6 , lambda (parametr na analizatorze) obniżyła się do akceptowalnego poziomu czyli zbliżyła się do jedynki . No i świeczki bardziej zbrązowiały. Jednak miałem minimalnie zbyt ubogą mieszankę.
Anonymous - 2016-07-23, 16:57

Słowackie limity prędkości i opowieści o bajońskich mandatach zrobiły swoje.
Po przejechaniu 443 kilometrów zalałem pod korek 20,31 litrów.
Jakby nie patrzeć wychodzi 4,6/100km.

Teoretycznie spokojnie mogę zrobić 500km na baku :)

robert1973 - 2016-07-23, 22:11

skvrnsk, z żaglami z wiatrem jechałeś???...no albo "non-stop" z górki??? ;P
gigas - 2016-07-23, 22:44

skvrnsk napisał/a:
...
Jakby nie patrzeć wychodzi 4,6/100km.

...

To jaką ty miałeś prędkość ? jeszcze o takim spalaniu Kapcia nie słyszałem :P
u mnie podobnie jak u Jancia, ale też nie liczę :))) tylko leję i do przodu :)

Anonymous - 2016-07-24, 00:02

To są suche fakty!
Po raz pierwszy rezerwa mignęła mi po 410km.
Wokół Tatr gnałem niewiele ponad słowackie ograniczenia. Niewiele znaczy max. +10km/h.
U nas podobnie nie szarżowałem.
Odnośnie technikaliów mam wgraną mapę Catfisha 2011(IFT-0, LTFT-4,2).

KKK - 2016-07-24, 11:08

Jest to do zrobienia,mnie też tyle wyszło jak jechalismy z Wodzem .Max było 80km/h.
RoBi - 2016-07-25, 20:37

Lane po korek na klikunastu stacjach w trasie na Bałkany. Plecak z tyłu+ 3 kufry+ na 2 kufrach dodatkowe tobołki. Spalanie 5,4l/100km ... Dla mnie rewelka :)
Anonymous - 2016-08-07, 21:07

Dzisiaj po 365km zalałem 18,7l.
Wychodzi 5,1/100km.
Jazda mieszana, mało płynna, dużo wyprzedzania i mieszania biegami.

tomekz - 2016-08-07, 21:23

skvrnsk, napisz jeszcze ile Ci pali w trasie przy jeździe ekonomiczniej ;-)
Patrzyłeś może jak świece wyglądają po takim wypadzie? Chętnie bym zobaczył zdjęcie.

Anonymous - 2016-08-07, 21:54

Przy jeździe superekonomicznej udało mi się zejść poniżej 5l/100km.
Generalnie rzadko pałuję na niskich biegach. Tylko kiedy trzeba.
Do świec nie zaglądałem. Nie widzę na razie takiej potrzeby. Może kiedyś przy okazji.

jagiel - 2016-08-07, 23:57

Robiłeś analizę składu spalin, jakie masz wartości ?

Każdego kapcia można "wykastrować", ustawić dawkę paliwa na niskim poziomie dzięki czemu spalanie będzie jak w rasowej 126tce, ekolodzy będą w niebo wzięci , motocykl będzie mógł pracować w garaży podziemnym pół dni i nie załączy się czujnik dymu.... ale zastanawiam się tylko po co tak karać ten zajefajny silnik ???

Na dłuższą metę jeżdżąc w taki peudo-ekonomiczny sposób gdzie spalasz praktycznie powietrze a paliwo jest przy okazji aby proces detonacji miał miejsce , skazujesz silnik na przedwczesne zużycie. Uboga mieszanka to podwyższona temperatura spalania, wypalające się gniazda zaworowe, przedwczesne zużycie świec itd...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group