To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - skład mieszanki regulacja - mapa zapłonowa

matjas - 2009-12-16, 00:04
Temat postu: skład mieszanki regulacja - mapa zapłonowa
hej
podobnie jak u wielu z Was śmierdzi wachą po odpaleniu w garażu jak i w całej okolicy... esz.
nie mialem takiej jazdy z żadnym moto.
po rozgrzaniu problem nieco ustępuje niemniej dalej zapach jest niepozostawiający złudzeń.
żeby uciąć domysły chodzi mi o zapach z wydechu a nie spod baku ;)
do sedna:
czy ktoś ma doświadczenia ze zmianą mapy zapłonowej, przestrojeniem kompa, zmianą nastawów wtrysku?
Jeśli tak to gdzie to było robione i jakie były efekty.
Capo ma standardowo bogatą, dupiastą i niedopracowaną mapę. Bogatą, żeby uniknąć problemów z przygasaniem na wolnych i w okolicy wolnych, jak również, żeby wyrównać pracę silnika przy ciągłym jednakowym otwarciu przepustnicy. Kolejna wpieprzająca niedoróbka w tym wspaniałym skądinąd motocyklu.
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia to krótko i węzłowato - może w końcu do czegoś dojdziemy.
/Nawiasem - u dealera aprilii we Wro oczywiście nie ma k..a komputera zeby cokolwiek sprawdzic. fok. /

zdrowaś
matjas

darqvader - 2009-12-16, 08:47

witaj.
przed zakończeniem sezonu też chciałem przeprowadzić taką operację. w krakowie u oficjalnego dealera mają komp i gdy dzwoniłem we wrześniu zamówili już analizator spalin (mówię zamówili, gdyż dowiedziałem się, że idzie z włoch od 3 miesięcy). może już doszedł, zadzwoń, spytaj....

Marcin - 2009-12-16, 12:11

Pewnie z tego też powodu Capo do oszczędnych nie należy... Kto wie, może po tuningu map będzie lepiej i pod względem zapachowym i jak chodzi o zużycie. Jakiś czas temu interesowałem się mapami Catfisha, ale jak wyczytałem, że żeby zrobić update trzeba kupić urządzenie za kilkaset zielonych, to odpuściłem. W dodatku nie da się tego kupić na kilka osób, bo w urządzeniu zapisany jest numer sterownika motocykla i ono współpracuje tylko z nim... Ale jakby ktoś coś więcej w temacie wiedział, to jestem zainteresowany...

Przy okazji, jakiś czas temu ktoś na forum się skarżył, że ma padnięty sterownik. Nie wiem jak się skończyło i czy m,a już nowy, ale do czego dążę. Jestem zainteresowany wejściem w posiadanie nawet uszkodzonego sterownika, żeby poznać jego budowę i rodzaj zastosowanych pamięci. Czasem można się do nich dobrać 'od tyłu' i wgrać co się chce za pomocą niskopoziomowego software'u. Nie chcę rozbierać mojego, bo póki co dobrze służy. Jakby ktoś coś słyszał, miał, to jestem zainteresowany. Może nam to wszystkim jakąś korzyść przyniesie...

matjas - 2009-12-16, 18:26

Marcin napisał/a:
Pewnie z tego też powodu Capo do oszczędnych nie należy... Kto wie, może po tuningu map będzie lepiej i pod względem zapachowym i jak chodzi o zużycie. Jakiś czas temu interesowałem się mapami Catfisha, ale jak wyczytałem, że żeby zrobić update trzeba kupić urządzenie za kilkaset zielonych, to odpuściłem. W dodatku nie da się tego kupić na kilka osób, bo w urządzeniu zapisany jest numer sterownika motocykla i ono współpracuje tylko z nim... Ale jakby ktoś coś więcej w temacie wiedział, to jestem zainteresowany...

przy takim module jaki ma Capo nie będziesz w stanie 'wgrać' nowej mapy samemu. do zmiany we własnym zakresie służą urządzenia typu Power Commander lub Tune'O'Boy, taki o jakim pisał wzmiankowany Catfish. problem jest taki ze obadwa są produkowane w kraju żelaznej waluty a zarobki nasze są takie jakie są. powiem szczerze, że prędzej wydałbym 1500PLN na nowe LeoVince niz na tunołboja :/ teraz to się boję, że mi niedzielą jakiś bereciarz wyjedzie pod koła.
niestety prawdą jest, że sterownik daje się zrobić w 'trąbę' tylko raz. tak czy owak nie ma się czym martwić bo żeby grało musisz mieć to urządzenie podpięte w czasie jazdy - tak więc dzielenie się z kolegą raczej nie wchodzi w grę. no - jesteśmy w dupiu panowie.

Przy okazji, jakiś czas temu ktoś na forum się skarżył, że ma padnięty sterownik. Nie wiem jak się skończyło i czy m,a już nowy, ale do czego dążę. Jestem zainteresowany wejściem w posiadanie nawet uszkodzonego sterownika, żeby poznać jego budowę i rodzaj zastosowanych pamięci. Czasem można się do nich dobrać 'od tyłu' i wgrać co się chce za pomocą niskopoziomowego software'u. Nie chcę rozbierać mojego, bo póki co dobrze służy. Jakby ktoś coś słyszał, miał, to jestem zainteresowany. Może nam to wszystkim jakąś korzyść przyniesie...


tu podobnie jak wyżej. rozmawiałem z kolesiem który zaposiada własną hamownię, CO2 analizator i ma chłop pojęcie o korekcji map /min. pisze swoje własne/ i pomaga ludziom nawet i z polski centralnej czy Poznania. znaczy się ma swoję renomę. zmieni mapę bezproblemowo - warunek jest taki, że muszę mieć power commandera. bagatela 1200PLN.
co do wchodzenia do sterownika 'od podwórza', że tak sie wyraże: wiem na pewno, że sterowniki dzielą się na dwa typy: z osobną pamięcią i procesorem oraz na takie gdzie pamięć i procek są zintegrowane. w obecnej dobie niestety te drugie stanowią zdecydowaną większość. piszę 'niestety' bo niestety tam się wejść nie da, chyba, że się ma firmowy soft. taką mam wiedzę popartą słowami mądrego człowieka, któren na sterownikach i elektronice ma podstawy się znać.
jeśli ktoś wie inaczej bo opiera się na jakimś konkrecie to jest to miejsce i czas żeby to powiedzieć.
z natury jestem rewolucjonistą i rzadko zdarza mi się brać coś za pewnik więc zakładam że może być i tak jak mawiał Eistein, że go tu przywołam:'to że setka naukowców wie, że czegoś nie da się zrobić nic nie znaczy - znajdzie się jeden głupek, który nie wie o ograniczeniach i to właśnie on dokona dzieła'.
zatem niewykluczone, że jednak się da i powiem Wam, że jeśli gdziekolwiek to właśnie w Polsce hehe.

niemniej - nie zmienia to faktu, że wachą śmierdzi, pali około ośmiu i nie ma do kogo zapukać coby zrobił dobrze. dupa. po trzykroć dupa.

zapytam u dilerni aprilii w berlinie przy okazji. może się okazać, że nie trzeba płacić 150 zeta za samo podpięcie do kompa.
z doświadczeń różniacych motocyklowe serwisy BMW we wro i w Berlinie wiem ze TAMTEJSZE ceny są na plus. trudno w to uwierzyć ale niestety to prawda.

zdrowia życzę. będzie nam potrzebne, żeby jednak dalej kochać Kapo ;)
matjas

Marcin - 2009-12-17, 08:49

To fakt. Sterowniki z procesorem ze zintegrowaną pamięcią są trudniejsze do ugryzienia. Ale trzeba zajrzeć do środka, żeby się dowiedzieć jaki jest u nas. Jak znam życie to właśnie będzie ten gorszy przypadek... :mrgreen:
B3stia - 2009-12-17, 15:33

W sprawie aktualizacji sortu w capo to wysłałem maila do Cottbus w DE, w odpowiedzi otrzymałem kwotę za tą usługę 80 ojro (~340 pln). Niestety nie mam kontaktu do krakowskiego serwisu aby tam zapytać. Podejrzewam podobne ceny za tą usługę i w DE i PL jako z cennika Aprili. Teraz policzyć do Krakowa mam tyle ile do Cottbus w obie strony.
matjas - 2009-12-17, 19:17

AKTUALIZOWAĆ soft mozesz zdalnie ze sie tak wyraże.
wysyłasz sterownik i po bułach. zakładając, że masz nie zaktualizowaną mapę.
niestety z tego co czytałem na zamorskim forum to ta aktualizacja tez jest niedoskonała.
no i tak. siedź i myśl a tu czort karty rozdaje...

gali matjas

B3stia - 2009-12-30, 10:32

No tak tylko aktualizacja musi być wykonana na motocyklu, prawdopodobnie ze względu na sposób podłączenia do komputera. Jak również po aktualizacji w cenie jest regulacja składu mieszanki (CO rate) i ustawienie czujnika pozycji przepustnicy (setting the throttle
position sensor).

Tomek91 - 2018-04-09, 21:41

Panowie odświeżam troszku temat wymieniłem wydechy więc pasuje a nawet trzeba ustawić skład mieszanki potrzebuje kogoś ogarniętego w temacie kogoś kto wie co robi a nie będzie dochodził metodą prób i błędów, a Krakowie w barwadosie powiedzieli mi zaporowa cene 350zł jak by ktoś był w okolicy 100 no max 200km od Tarnowie i podją by sie tematu to bardzo proszę o kontakt oczywiście za cene niższa niż ta powyżej . Z góry jak zawsze dziękuje :)
robert1973 - 2018-04-09, 21:58

Może być ciężko za mniejsze pieniądze
Tomek91 - 2018-04-09, 22:01

Jagiel mi powiedział 150 ale do niego mam tyle że mnie wyjdzie za drogę 350 więc w sumie na jedno wyjdzie , wybierając miedzy barwadosem a Jagielem na pewno bym pojechał do Jagiela ale może jednak uda mi się to troszku taniej zrobić może ma ktos jakies pomysły ?
robert1973 - 2018-04-09, 22:09

Jagiel chce wystroić moto na hamowni za 150 PLN??? czy tylko podłączyć analizator??
jagiel - 2018-04-09, 23:37

tak w ramach wyjaśnienia i zrozumienia tematu, 150zł to analiza składu spalin + regulacja dawki o hamowniach nie było mowy ;)

[ Dodano: 2018-04-09, 23:38 ]
swoją drogą w Sieradzu macie kolegę z hamownią, po co kombinować? jak jechać to do niego, ja bym tak zrobił

robert1973 - 2018-04-10, 07:03

jagiel napisał/a:
150zł to analiza składu spalin
no to rozumem :) ale miałem taką cichą nadzieję :D
samej regulacji składu mieszanki "po wymianie" wydechu już mniej.. no chyba że nie jesteśmy pewni/dużo pali/nigdy nie była robiona itd..
Tomku poszukaj na forum ktoś oddawał w pobliżu KRK Kapcia do warsztatu prowadzonego przez byłego pracownika Bravadosa
z drugiej strony możesz poczytać forum zakupić fejsa ( zawsze się może przydać) i samemu wyregulować skład na stacji diagnostycznej ( za 100PLN pewnie chłopaki Ci użyczą)

Tomek91 - 2018-04-10, 17:41

robert1973, byłem w tym warsztacie na regulacjach zaworów ustawienie składu mieszanki w kapciu to dla nich za duzo powiedzieli mi że nie maja takiego sprzętu , pisałem do Basina bo on ma jakiś warsztat ale bez odzewu no jak nikogo nie znajdę to chyba pojadę do tego barwadosa bo ja nigdy w moto składu mieszanki nie robiłem a leci mi juz 3 rok z kapciem i pasowało by zrobić, jagiel a z ciekawości ile kosztuje u Ciebie pełna regulacja wraz z ta hamowanią ? no i ile to trwa można to zrobic na poczekaniu po wcześniejszym umówieniu się ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group