To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - problem z ładowaniem

samael88 - 2019-01-28, 07:15
Temat postu: problem z ładowaniem
Witam , mam problem , w związku z tym że się zbliża sezon czas by serwisować kapcia . Mam taki problem , we wrześniu kupiłem nowy akumulator i strasznie go powyginało , dodam że kapeć pali też mi często żarówki w przedniej lampie. Stawiał bym na regulator z tym że kapeć rok temu był w serwisie i podobno był wymieniany chociaż o tym co on porobił z tym moto szkoda gadać . Dużo pomógł nasz kolega jagiel który poprawił pracę mojego "mechanika" Niestety mam do warszawy daleko i szukam przyczyny sam. Czy szukać w regulatorze ? Bo generalnie nie mam pomysłu co to jeszcze może być . Skąd kupić pewny regulator nie jakąś podróbkę ? Czy może macie inne pomysły ?
GrzeTom - 2019-01-28, 08:02
Temat postu: Re: problem z ładowaniem
NAjpierw weź multimetr i zmierz co sie tam pojawia na akumulatorze podczas pracy silnika!
Jak masz między 13.8-14.5 to jest OK.. ale jak mniej lub wiece to trzeba grzebać..
ELektryka w CAPO niestey jest dość czesto pojeba..a jak lato z radiem, ale jak masz jakiekolwiek pojęcie , to można dość łatwo podstawowe bolączki ogarnąć :)
Czytaj forum.. tu było napisane wszystko w wątku "problemy z łądowaniem" :)
Pozdr i powodzenia:)

janciovodnik - 2019-01-28, 09:51
Temat postu: Re: problem z ładowaniem
samael88 napisał/a:
Czy może macie inne pomysły ?

Odezwij się do Fakira z Oleśnicy.

Anonymous - 2019-01-30, 10:29

Elektryk ze mnie słaby, ale jak żelazo zmusza mnie do prac elektrycznych, to ja bym przewęszył temat w/g takiego schematu.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora(wartości sprawdź w serwisówce).
Pomiaru dokonaj pod obciążeniem. Światła itd......

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator. Możesz też zmierzyć akumulator w stanie spoczynku,jakie ma napięcie, oraz zmierzyć do jakich wartości spada woltaż podczas kręcenia rozrusznikiem.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiasz miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiasz miernik na zakres 200V AC(napięcie zmienne) i sprawdzasz każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami, stator do kosza.

Powodzenia :)

samael88 - 2019-03-10, 18:33

Dziękuję za pomoc chłopaki
Mondi - 2019-03-13, 18:06

Wicher, jestem pełen podziwu, że chciało Ci się to pisać a nie podać linka do wiele razy poruszanego tematu.
- To się nazywa kolega 👍

Adrian123 - 2020-03-10, 18:26

Hej witam wszystkich. Wiem że ten temat byl już na forum kilka razy. Ale jeśli ktoś ma chwile przeczytać i pomóc byłbym wdzięczny.
1. Posiadam 2001 aprilia caponord 1000 i problem polega na zbyt niskim ładowaniu akumulatora. Na wolnym obrotach mam około ( 13.3 V) na zimny nawet troche lepsze ok. 13.6v ale na ciepłym silniku spada. Nie mam żadnych wtyczek na kablach od alternatora do regulatora wszystko jest podpiete poprzez lutowanie ( próbwałem założy baypass ale bez róznicy). Ale co zauważylem po pomiarze na żółtych kablach od alternatora mam ok. 20v na wolnych obrotach miedzy wszystkimi trzema kablami i to jest chyba troche za nisko, ale po wymianie alternatora jest dalej ten sam problem...
Wymieniłem tez regualtor dalej to samo.
I niewiem gdzie dalej szukać.

2. Licznik tez przestal dzialac i wydaje mi sie ze to jest dlatego ze mam problem z ładowaniem. Czy wogóle to niema nic wspólnego ?

fakir - 2020-03-10, 21:57

zacznijmy od





.... hmy


powitalni ?

RESPIRATOR - 2020-03-10, 22:17

Sławek- ale po co? Kolega dołączył, naprawi sprzęta i się odłączy :-D
KKK - 2020-03-10, 22:29

Jacek,amen.
Kolego powitalnia się kłania,a temat wałkowany wielokrotnie.
20V to masz dobrze ,ale to nie 100% pomiaru.
Właściwy pomiar jest przy innych obrotach...
Pewnie wszystko sprawne tylko akku pada...

fakir - 2020-03-10, 22:30

KKK napisał/a:
Jacek,amen.
Kolego powitalnia się kłania,a temat wałkowany wielokrotnie.
20V to masz dobrze ,ale to nie 100% pomiaru.
Właściwy pomiar jest przy innych obrotach...
Pewnie wszystko sprawne tylko akku pada...


ej no ja tu byłem pierwszy

Adrian123 - 2020-03-11, 00:33

Sorry. Wiem ze temat wałkowany 100 raz. Ale naprawde niemam pomysłu co dalej zrobić. Aku też zmieniłem na nowy. Chyba że kupiłem nie odpowiedni do tego modelu. I niewiem co z tym licznikiem czy to moze byc od ladowania ? Bo wczesniej zdarzyło sie ze sie nie właczył za kazdym razem a teraz wogule tylko te trzy lampki sie swieca i lampka jak jest na luzie. Ale zegary wogule nie dzialaja.
robert1973 - 2020-03-11, 10:43

Kol Adrian123.... takie szybkie pytanie, strzał w kolano.... a jak z "masą" u Ciebie????pomiar ładowania na akku czy gdzieś w kosmosie??? Na "zimno" zawsze volty są wyższe. Licznik to pochodna kijowego ładowania( i nie tylko)..... czytać, czytać i jeszcze raz czytać( ze zrozumieniem)
Adrian123 - 2020-03-11, 12:36

Mase sprawdzalem. Czyściłem styki, przesmarowalem smarem elektrycznym i nie pomogło. Dziś zrobie jeszcze raz wiecej pomiarów na aku pod obciażeniem i bez. Dodam wyniki jakby ktoś mógł zerknać z góry dzieki. Może mój regulator był trefny od nowości ? Niewiem ...
michciobb - 2020-03-11, 15:18

Objawy, które opisujesz, dotyczące licznika, mogą sugerować usterkę w torze zasilania w samym liczniku. Prawdopodobnie kłania się wymiana trzech kondensatorów na płytce licznika.
Przy okazji można zerknąć czy eeprom był wylutowywany, przez co stwierdzisz czy było gmerane przy przebiegu :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group