To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Rozrusznik - cięższe odpalanie

maxx - 2019-04-26, 10:33
Temat postu: Rozrusznik - cięższe odpalanie
Cześć!

Uporałem się z kilkoma kwestiami w Kapo, ale pozostała jeszcze jedna zależność.

Jeśli zgaszę silnik, a nie słychać charakterystycznego kliknięcia na koniec, później o wiele ciężej kręci rozrusznikiem. Muszę go z dwa, trzy razy spróbować odpalić.

Jeśli klik się pojawi - odpala bez problemu.

Klik słychać w 10 sekundzie filmu.
Bez klika zgaszenie w 2 sekundzie

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

A tutaj film, jak ma problem z rozruchem.

https://www.youtube.com/watch?v=c2JxywXC9tk

Dodam tylko, że obecnie rozrusznik jest wyczyszczony i nasmarowany. Sklejony ponownie został jeden ze stałych magnesów (po rozebraniu rozrusznika okazało się, że był oderwany).

Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi.

robert1973 - 2019-04-26, 11:34

Styki przekaźnika rozrusznika, ewentualnie wszystkie połączenia wysokoprądowe łącznie z "masą"..... konkretnie widzimy tu zależność ustawienia tłoka przed GMP gdzie potrzeba "siły na lytra" a innym.... do ogarnięcia w garażu :mrgreen:
ps lusterka masz nie OEM :-P

maxx - 2019-04-26, 11:44

Dzięki.

Przekaźnik wymieniony. Przewody posprawdzam jak będzie rozebrany.
A co to ten klik? Bo ewidentnie widzę zależność pomiędzy odpalaniem z i bez klika.


Lusterka stockowe mam w domu (lewe było klejone, więc wymieniłem na te). Więcej w nich widać :)

robert1973 - 2019-04-26, 11:55

maxx napisał/a:
A co to ten klik?
silnik "tłoki" stanęły tam gdzie nie miały ( z naszego punktu widzenia) znakiem tego będziesz miał problemy z odpaleniem :P.... poważnie jeszcze akku na bardziej solidne pod względem prądu rozruchu
maxx - 2019-04-26, 12:52

Hm, no ok - ale czym to może być spowodowane?
Czy po prostu mój Aku - bodajże 12Ah nie radzi sobie z tym położeniem?

Też masz w swoim tak, że ten klik czasami się pojawia, czasami nie?

Pozdrawiam

janciovodnik - 2019-04-26, 13:38

Z tego co pamietam ładowanie najlepiej ok. 14,5 i ciągnie bez bólu
maxx - 2019-04-26, 14:06

Jancio, ale to napięcie do prądu rozruchu to chyba ma się jak Capo do hulajnogi :D
janciovodnik - 2019-04-26, 15:11

maxx napisał/a:
Jancio, ale to napięcie do prądu rozruchu to chyba ma się jak Capo do hulajnogi :D

A to ja nie wiem, elektryk ze mnie żaden :)
Ale temat był juz nie raz na forum poruszany.

RESPIRATOR - 2019-04-26, 15:19

U mnie powodem był słaby choć pozornie ładnie wyglądający styk + między akumulatorem i przekaźnikiem rozrusznika. Akumulator też przydałoby się sprawdzić na testerze co tam jeszcze zostało z nominalnego prądu rozruchu bo wygląda że niewiele.
maxx - 2019-04-26, 19:12

Dam aku do sprawdzenia.

Respirator, dobrze rozumiem - przewód plusowy od akumulatora do przekaźnika?

sosnos - 2019-04-26, 20:33

hej Kolego,

miałem podobną sytuację że wskazówki latały jak szalone.
Wymienione aku na yuase (sa dwie kupa te mocniejszą), przekaźnik rozrusznika wymieniłem, sprawdziłem masę i poprowadziłem kolejną na silnik.
Pomogło.

PS - do rozruchu capo potrzebny jest dobry aku. poprzedni landport wykazywał że było z nim wszystko w porządku jednak nie dawał rady.

janciovodnik - 2019-04-26, 22:55

sosnos napisał/a:

Wymienione aku na yuase (sa dwie kupa te mocniejszą),

Sosnos która ?? Moze model lub link :)

RESPIRATOR - 2019-04-26, 23:03

maxx napisał/a:
Dam aku do sprawdzenia.

Respirator, dobrze rozumiem - przewód plusowy od akumulatora do przekaźnika?


Tak

sosnos - 2019-04-28, 19:09

Jancio, jak sie dokpię do aku to podeslę model.
jest jest chyba made in China a druga made in USA

michciobb - 2019-07-06, 00:10

maxx napisał/a:
Dzięki.

Przekaźnik wymieniony. Przewody posprawdzam jak będzie rozebrany.
A co to ten klik? Bo ewidentnie widzę zależność pomiędzy odpalaniem z i bez klika.


Niestety w naszych maszynach każdy ma inny sposób na daną usterkę. Miałem dokładnie to samo co ty. U mnie również bardzo wyraźny był taki klik przy gaszeniu ale nie zawsze. I również pomimo nowego akumulatora i połączeń silnik niby kręcił przy rozruchu ale nie odpalał. Niestety w trakcie kręcenia słyszalne były wyraźne głośne, metaliczne stuki. W ostatnim stadium awarii, w zeszłym tygodniu, zaczęło "puszczać" łożysko jednokierunkowe rozrusznika. Więc sprawa stała się jasna. Dzisiaj skończyłem wymianę i muszę powiedzieć, że jeszcze nigdy mój moto nie odpalał tak lekko i płynnie. A odnośnie tego kliku, nie ma już tego metalicznego jeb..ęcia, tylko słychać jak na skutek odbicia wału przy gaszeniu, w drugą stronę pociąga on za sobą na ułamek sekundy wirnik rozrusznika. Generalnie wytarte tulejki wolnego koła mogą być powodem kłopotów z odpalaniem.
Jakby ktoś potrzebował więcej informacji na temat wymiany wolnego koła to TUTAJ jest wyczerpujący wątek.
Warto zaznaczyć, że do Kapcia pasuje łożysko z BMW F650 GS za 340 zł na Aledrogo.

Kurcze, jeszcze trochę i będę mógł powiedzieć, że troszkę znam ten motocykl :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group