To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Trzaski z napędu

Krzycho43 - 2019-06-01, 11:43
Temat postu: Trzaski z napędu
Witam grono
Mam taki problem, wczoraj wracając ze szkolenia po jakiś 200km juz w mieście jadąc na 3 biegu usłyszałem mocne trzaski z napędu. Tylko pod obciążeniem czyli na gazie...
Dzisiaj zdjąłęm koło, łożyska ok, zbierak ok, łańcuch i zębatki też ok, luz łańcucha ok...
Tylko zauważyłem jedną sprawę, zębatka zdawcza na wrzuconym biegu ma spory luz, tzn mogę ją obrócić o jakąś 1/5 obrotu......
Czy ktoś może miał taki przypadek ?
I czy tam sie coś dzieje ....?

milośnik cap699 - 2019-06-01, 12:02

Łańcuch czasem nie jest mocno rozciągnięty sprawdź czy nie próbuje wychodzić na zęby .

[ Dodano: 2019-06-01, 12:07 ]
https://www.youtube.com/watch?v=S04PsDmbXPA

Krzycho43 - 2019-06-05, 13:29

No okazało sie, że jednak chyba łańcuch na przedniej zębatce choć do końca nie jestem pewien...
Ale martwi mnie ten luz na obrocie wałka zdawczego....(na wrzuconym biegu mogę go obrócić i 1/5 1/4 obrotu prawie) :-(
Może ktoś coś ???

Stiopa - 2019-06-05, 15:15

Łańcuch może być zużyty nierównomiernie . Tzn. na niektórych ogniwach uszczelnienia poszły się paść , dostała się woda i jest tak wszystko skorodowane . U mnie skończyło się to zerwaniem łańcucha bo cały wyciągnięty nie był , luz był ok , wyglądał niby dobrze a dopiero po jego dokładnych oględzinach na wierzchu wyszło co się działo .
A co do luzu na zębatce zdawczej . To ten luz ma zębatka na wałku czy cały wałek z zębatką . Bo to dwie różne rzeczy .

Krzycho43 - 2019-06-06, 07:35

Nie nie, tylko wałek ma ten luz w silniku.
Zębatka siedzi ciasno na frezie, sam wałek sie obraca o jakąś część obrotu.

ralph178 - 2019-06-06, 07:57

Wydaje mi się, że taki obrót jest w granicach normy - jest to po prostu suma luzów pomiędzy wszystkimi przełożeniami skrzyni biegów. Nie sprawdzałem u siebie ile luzu ma wałek zębatki zdawczej, ale na biegu można kawałek luźno obrócić tylne koło, a wiadomo że prędkość obrotowa zębatki zdawczej jest większa niż koła :-)
Krzycho43 - 2019-06-06, 08:25

ralph178 napisał/a:
Wydaje mi się, że taki obrót jest w granicach normy - jest to po prostu suma luzów pomiędzy wszystkimi przełożeniami skrzyni biegów. Nie sprawdzałem u siebie ile luzu ma wałek zębatki zdawczej, ale na biegu można kawałek luźno obrócić tylne koło, a wiadomo że prędkość obrotowa zębatki zdawczej jest większa niż koła :-)


Dzieki za odp, a jeśli ktoś mógłby sprawdzić u siebie ten luz to byłbm wdzieczny

[ Dodano: 2019-06-06, 11:26 ]
No i przejażdżka dzisiaj :(
To nie łańcuch, bo nie wskakuje na zęby tylko coś w środku po drugiej stronie wałka zdawczego. Strzela , chrupie , nie wiem jak to nazwać :(
Silnik w tym miejscu tak gorący że śruby od pokrywy zębatki nagrzane jak nie wiem.....

jagiel - 2019-06-06, 21:47

łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca

grzechotnik - 2019-06-16, 17:51

Witam, podłączę się pod temat...
Wczoraj wracając z gór zaczął strzelać napęd.... okazało się że łożysko tylnego koła od strony tarczy hamulca padło.
Możecie mnie poratować informacją jakie łożyska i oringi na tylne kolo do Caponorda 1200 2016 rok. Akurat jestem w Norwegii i pasuje jakoś wrócić ... pozdrawiam

[ Dodano: 2019-06-16, 19:42 ]
ok, temat ogarnięty ... wymiary znam,już zamówione. Pozdrawiam

Krzycho43 - 2019-07-02, 11:05

jagiel napisał/a:
łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca


No właśnie nie ma tam luzów, zębattka obraca się normalnie i żadnych bocznych luzów.
Wymieniłem łożyska w tylnym kole w piątek, myśałem że to jest przyczyna.
W niedzielę na powrocie z 3miasta 40km przed domem znów zaczęło strzelać i jak przyglądałem się na łańcuch w czasie jazdy to mocno podskakiwał........
Napęd zamówiony, zobaczymy po wymianie.

[ Dodano: 2019-07-05, 10:18 ]
jagiel napisał/a:
łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca


Jagiel mam pytanko.
Zamówiłem nowy napęd, założyłem wczoraj łąńcuch DIDa VX i zębatki Sunstara, po naciągnieciu mam wrażenie że w pewnym momencie łańcuch jest napięty a jak obrócę koło to ma prawidłowy luz......
Czemu tak , jeśli cały napęd nowy ?

RESPIRATOR - 2019-07-06, 00:30

A po co kupiłeś chińskiego DIDA????? :shock:
jagiel - 2019-07-06, 10:58

W przypadku zestawów DID Sunstar, to niestety norma. Słaba jakość zębatek. Więc może tak być. Alternatywnie kup inne zębatki.

Tak na marginesie VX do kapcia to moim zdaniem wyrzucone pieniądze, ten łańcuch się bardzo szybko skończy.

janciovodnik - 2019-07-08, 12:47

Polecam ĆZ i zębatki Esjot
jagiel - 2019-07-08, 14:49

no teraz to trochę za późno :))

ale fakt, esjot ma dobre zębatki

Lewan69 - 2019-07-14, 18:12

Potwierdzam ... zrobiłem na zestawie ĆZ i Esjot prawie 20 tyś km i nic mu nie jest ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group