To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Dziwne zachowanie licznika i aku

Maraki - 2019-07-30, 22:03
Temat postu: Dziwne zachowanie licznika i aku
Kochani. Najnowszy temat odrobine skomplikowany wiec nie wiem nawet do której kategorii wrzucić. Od początku.
Moto nawet rozgrzane na wolnych obrotach potrafi mieć 3000. Temat ustał. Przejechałem 500 km i pojawił się problem z odpaleniem. Pewnie aku. Poprosiłem pana -odpalił mnie z kabli-i ruszyłem po nowe aku. Zamontowałem. Odpala bez problemu.
Zrobiłem kolejne 200 km i nagle zaczął wariować licznik prędkościomierza. Na całek skali. Od 20 do 220. Szalał. Po kolejnych 50 km moto zgasło. Nie mogłem go odpalić na nowym aku. Znalazłem pana z kablami. Odpaliłem od aku i poszło. Dojechałem szczęśliwie do domu kolejne 150 km. Pod domem odpala. Po przekręceniu kluczyka 2 razy mruga lampka efi potem gaśnie. Nie pamietam czy wcześniej tez mrugała. Jakieś pomysły Panowie ? Regulator napięcia?

[ Dodano: 2019-07-30, 22:07 ]
Ps. Jeszcze to wszystko po wymianie klocków hamulcowych przód tył oraz oleju. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może mechanik coś ruszył. (Jakiś kabelek)

ralph178 - 2019-07-31, 08:51

Zmierz ładowanie - najprawdopodobniej jest za słabe.
Licznik zaczyna szaleć przy zbyt niskim napięciu - u mnie parę razy zdarzyło się podczas odpalania po dłuższym postoju przy niskich temperaturach.

Maraki - 2019-07-31, 09:25

Jeśli okaże się ze lądowanie kiepskie jaka możliwa przyczyna? Alternator?
ralph178 - 2019-07-31, 10:13

1. Słabe połączenia (kostki) pomiędzy prądnicą a regulatorem.
2. Słabe połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem.
3. Uszkodzenie prądnicy (trzeba zmierzyć rezystancje i napięcia międzyfazowe) - w temacie ładowania znajdziesz wszystkie informacje.
4. Uszkodzony regulator napięcia.

Zacznij od sprawdzenia - czyszczenia kostek połączeniowych bo mogą być przypalone - jeden z mankamentów Kapcia :-)

Maraki - 2019-08-02, 19:45

Hej.

Wypiąłem gniazda łączące regulator napięcia. Przeczyscilem chociaż nie widziałem żadnych znaków nadpaleń.

Zakupiłem miernik. I tak:

1. Akumulator 12,5V
2. Aku zamontowany do motocykla pomiar na klemach 13,02V
3. Aku po przekręceniu kluczyka 12,98V
4. Aku z odpalonym moto obroty jałowe 13,84V
5. Aku z obrotami 4000 rpm 13,61V
6. Aku po włączeniu świateł obroty jałowe 12,5V
7. Aku po włączeniu świateł obroty 4000 rpm 12,61V

Wydaje mi się tez ze przy odpaloym moto V falują. Raz jest 6 za chwile 13 za kilka sekund znów spada.

Lewan69 - 2019-08-03, 19:24

Albo padł regulator napięcia albo stojan, albo jedno i drugie ... :lol:
robert1973 - 2019-08-05, 07:38

Maraki, Masz jeszcze jedną kostkę ( sławna brązowa wywołująca nadpalenie moto) między cylindrami... przynajmniej fabrycznie tamtędy idą kable ( 3 żółte) sprawdź ją i napięcia na fazach....reszta w temacie ładowania jest opisana co do śróbki
Maraki - 2019-08-16, 22:50

Kochani. Przewertowałem całe forum i dzis z kolega zabrałem się do pracy. Zgodnie z sugestiami zaczęliśmy od najtańszego elementu czyli wymiany słynnego kabla z brązowymi wtyczkami. Klasycznie wyspie.... brązowe kostki i zlutowalismy kable wg instrukcji. Niestety zabieg okazał się nieskuteczny. Ładowanie bez zmian-wręcz minimalnie gorsze.
Nie znam się na tym ale kolega odrobine tak. Zmierzyliśmy rezystancje i jest nieskończenie wielka.
Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V.
Na koniec podłączyliśmy kostkę +- od regulatora. Oddaliliśmy moto i sprawdzamy co wychodzi z regulatora. 1.1V.
Czy co Panowie (i Panie) regulator do wymiany?

[ Dodano: 2019-08-16, 22:52 ]
Oczywiście nie oddaliliśmy a odpaliliśmy Moto. Sorry

[ Dodano: 2019-08-17, 00:43 ]
Dżizus. Pisze na forum z telefonu i pier... słownik. Oczywiście napięcie miedzyfazowe😂

robert1973 - 2019-08-18, 14:03

Maraki napisał/a:
Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V.
jeśli na wszystkich 3 fazach to regler padł...... klasycznie
Maraki - 2019-08-18, 14:18

Tak pomiar był prowadzony na wszystkich fazach. Przy 4 tys obrotów wynosił ok 68V. Nie chce już zaśmiecać forum. Jesli możesz-podaj numer telefonu na Priv. Chciałbym zadzonic jutro i przegadać temat. Dziękuje za pomoc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group