To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Aprilia 1200 Caponord, problem z odpowietrzaniem

grzechotnik - 2020-01-11, 20:29
Temat postu: Aprilia 1200 Caponord, problem z odpowietrzaniem
Witam,
Mam taki problem, lewa strona silnika jest zalana olejem. Po dłuższej jeździe stawiam motocykl na stopce bocznej i mam wycieki oleju. Spływa po siniku od airboksa. Olej kapie na gebę, źle to wygląda. Jakaś masakra :-/ :-/ :-/ :-?

mr_soze - 2020-01-11, 22:03

Może to uszczelka pod deklami?
RESPIRATOR - 2020-01-11, 22:35

A może kupiłeś padaczke co sadzi oliwe odmą do airboksa i spływa wężykiem technicznym z lewej strony
robert1973 - 2020-01-12, 00:03

Odpowietrzenie odmy niedrożne, zbyt wysoki poziom oleju+ czerwone pole na obrotomierzu. sprawdź https://www.motorcyclespa.../blow-by-system więcej nie przychodzi mi do głowy, 1200 znam tylko z widzenia
grzechotnik - 2020-01-12, 10:06

Byc może więcej oliwy dolałem, miało być 3,6 l z filtrem. Wydaje się lekko ponad poziom w kontrolnym okienku. Ale to nie problem.
Chlapie tym olejem do airboksa, rozebrałem i widze że jest odpływ skąd kapie, niestety tam jest ujście stożkowe i nie ściśniesz żadnego wężyka, pasuje coś wykombinować.

Mam starszy system odpowietrzania wynika z linku 2013r. moto z 2015 pierwsza rej.
Paściem totalnym to nie jest ;) 22k przebiegu przy zakupie.

[ Dodano: 2020-01-13, 17:13 ]
Ok, podjąłem decyzje wymiany zbiorniczka odmy na nowszy. Widocznie coś jest na rzeczy że firma przeprojektowała go, widocznie się nie sprawdził stary system.

Nie ma kto się wypowiedzieć z posiadaczy Capo 1200, bo to unikat niestety. Oprócz mnie, ja się wypowiadam, gdyby ktoś pytał - to leje z airboksa przed 2015, potem już nie... :lol:

Zaopatrzyli nowy system w dodatkowy odpływ oleju wężykiem z zaworkiem jednodrożnym w kierunku klapki łańcucha rozrządu na przednim cylindrze.

Demontuje sie starą pokrywę i zakłada z zestawu nową z wlotem oleju z wężyka.

michciobb - 2020-01-20, 23:39

Powodów może być pewnie kilka. U mnie, w dwóch różnych motocyklach pomogła regulacja zbyt ciasnych luzów zaworowych. W XJ600 żony, to po każdej jeździe podstawiałem miseczkę pod silnik :-) , po regulacji problem zginął całkowicie. W swoim Capo, przed regulacją leciało przez airboxa. Poprawiłem luzy i jak ręką odjął.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group