To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - cewka

pumex - 2008-10-30, 18:32
Temat postu: cewka
Uszkodzona cewka ?! to nie problem 8-) . Pomoc od użytkowników forum :-) , trochę technicznych umiejętności i mam działającą cewkę a kod EFI znikną :-P .
Mimo że kod wskazywał konkretną cewkę , miałem kłopot z odgadnięciem która to . Stara świeca rozwiązała moje wątpliwości . Po podłączeniu cewki i przyciśnięciu przycisku startera widziałem dokładnie która cewka nie daje „iskry” . Uszkodzoną cewkę wymontowałem i zacząłem rozbierać :mrgreen: .

pumex - 2008-10-30, 18:38

9) Wyciąłem drut i wlutowałem diodę , tak jak w oryginale .
Anonymous - 2008-10-30, 19:53

He he he, ciekawa koncepcja.
Trochę się nakombinowałeś, ale ważne że cel został osiągnięty ;)

Ile kosztyje oryginalna cewka, a ile ta z renault ??

Capo - 2008-10-30, 19:59

no moje gratulacj niezła robota :) ciekawe ile da się przejeździć na tej cewce :) co do kosztów to oryginalna około 300 pln a ta z reniówki to około 50 - 70 pln :)
tangy - 2009-01-04, 10:59

Wiadomo od jakiego modelu renault pochodzi ta cewka? Bardzo dobre cewki ( zreszta rowniez na orginał ) produkuje firma Beru.
Capo - 2009-01-04, 18:58

Jak sprawdziłem po numerach części to pasują cewki od:

CITROËN C5 C6 C8
FIAT ULYSSE
LANCIA PHEDRA
PEUGEOT 406 407 607 807
RENAULT AVANTIME CLIO II LAGUNA II

dodatkowo pasują także od kawasaki Z750 i Z1000.
Popatrz na zdjęcie ważne jest to by zgadzały się numery jak poniżej:

eterum - 2009-01-04, 19:55

A są może cewki (poza orginalnymi) które pasują bez przeróbek?

Każda z kilku zamontowanych w Capo cewek jest identyczna?

Skoro to element który lubi paść wolałbym mieć go w zapasie a zgodnie z instrukcją powyżej trzeba nową cewkę przerabiać wykorzystując elementy starej. To wyklucza przygotowanie gotowej cewki na "zapas" a robienie tego na poboczu gdzieś w świecie to nie jest chyba ta przygoda której szukam ;)

Capo - 2009-01-04, 20:40

Niestety nie spotkałem się jeszcze z identycznymi cewkami w innym motocyklu stąd też przeróbki które są opisywane na amerykańskim i francuskim forum.

Wszystkie cewki w motocyklu są identyczne.

Jeśli potrzebujesz mieć w zapasie to może odkup od pumexa jedna uszkodzoną (może jeszcze posiada) i ja przerób bądź dokup oryginalną wtedy nie będziesz się musiał martwić chyba że o stan portfela ;-)

tangy - 2009-01-04, 23:29

Z tego co wiem to orginalny numer cewki wg Renault to 9636268380 - i to by sie zgadzało. Oznaczenie pbtp-gf20 jest raczej oznaczniem materiału z którego jest wykonana - tak jak ABS na plastikach, gumach i innych tworzywach.
Cewka która była uzyta to wg mnie ta http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519098149

Capo - 2009-01-05, 21:18

A czy oznaczenie PBTP-GF20 nie jest to przypadkiem oznaczenie cewek firmy SAGEM? Znalazłem taką aukcję gdzie sprzedawane są cewki właśnie z takim oznaczeniem
http://s206.allegro.pl/it...5000_sagem.html

Tutaj macie więcej informacji odnośnie cewek od renówki:
http://www.apriliaforum.c...t=renault+coils

TENrobak - 2009-06-03, 22:48

Też miałem problem z cewką. Po sprawdzeniu starym dobrym sposobem na której świecy nie ma iskry i sprawdzeniu przewodów HT wiedziałem już która to cewka jest wadliwa.
Zanabyłem cewkę od Renault i założyłem ją bez żadnych przeróbek (może za wyjątkiem wlutowania przewodów przed oryginalną wtyczką). Działa bez zarzutu. Cewka od Renault dzięki długiej gumowej części, która jest nasadzana na świecę dobrze się jej trzyma, a jej długość powoduje, że nie ma miejsca, żeby się zsunąć. Przynajmniej jeżeli chodzi o przedni garnek.

Pozdrawiam
Piotr

Karaluch - 2009-06-04, 08:25

TENrobak - i takich wiadomości nam trzeba ;-)
Wilk stepowy - 2010-04-05, 17:40

Z której strony jest dostęp do przednich cewek? W sensie czy łatwiej od góry, poprzez zdemontowanie zbiornika i obudowy filtra, czy może od przodu od dołu, poprzez zdemontowanie chłodnicy?
Anonymous - 2010-04-05, 21:21

Moim zdaniem łatwiej dostać się do cewek poprzez demontaż zbiornika i obudowy filtra.
michajlo89 - 2014-03-31, 21:17

Wiem, że lekko odgrzewam w tym momencie kotleta, ale mam kilka pytań odnośnie wymiany cewki a nie chciałbym czegoś bez sensu spitolić. Mam cewkę Valeo i niepohamowaną chęć jej użycia w Capo.

Popatrzyłem sobie na tego francuskiego pdfa oraz na ten temat, w którym w drugim poście instrukcja kończy się, a zarazem zaczyna na punkcie "9)" :D --->

http://caponordforum.cba.pl/viewtopic.php?t=35

W związku z tym zapytuję:

Co najlepiej zastosować jako ten bolczyk, który ma wystawać i wchodzić do gniazda kabla WN?

Po drugie czy dobrze rozumiem, że cała powierzchnia od strony przyłącza cewki do WN ma być zacynowana (odnośnik nr 1)? Ten dżinks (odnośnik nr 2) też ma być zakryty?

cewka

Ten bolczyk ma być grzecznie wtopiony w powstałą powierzchnię cynową?

Prawdopodobnie gdzieś w rozumowaniu popełniam błąd bo mam wrażenie, że dla Was wszystkich ten temat już jest oczywisty tylko ja mam jakieś opory :) Liczę na wyrozumiałość i pomoc :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group