To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Jaki olej do Capo

Krzysiek - 2009-08-27, 10:17

Musze napisać, bo mnie to męczy...
Do tej pory w motocyklach miałem klasyczny pomiar poziomu oleju, czyli bagnecik na koreczku wlewu oleju. Mierzyło się po rozgrzaniu silnika i odczekaniu 3 minut, co by spłynął...
Jak podejść do tej rureczki? na ciepło, na zimno?
Jest spora różnica, na zimnym mam na minimum, po rozgrzaniu na maxa. Podejżewam, że nawet jakby było sporo poniżej minimum, to na ciepłym byłoby w połowie.
Jeszcze jedno: czy możliwe jest, że ilość w rurce może się zmieniać. Mam wrażenie że rano, jednego dnia jest więcej innego mniej... :roll:

Anonymous - 2009-08-27, 16:36

Uruchamiasz silnik. Jeżeli masz cierpliwość, to rozgrzewasz do temperatury roboczej.
Robisz off, odczekasz 3-5 minut i masz właściwy poziom :)
Po tym czasie wartość z pewnością będzie poprawna. Nawet po 10-15 minutach nie powinna się zmienić.
Poziom w rurce oczywiście może się zmieniać bo obserwuję to samo u siebie.Zazwyczaj poziom jest wyższy po dłuższym postoju.

Nie masz czym się przejmować. Zmierz poziom tak jak napisałem wyżej(najlepiej zeby moto stało na kołach) , dla świętego spokoju zrób tak, żeby był w połowie stanu lub nieco powyżej połowy i śpij spokojnie :)
Aha, czasami przy wymianie oleju wyczyść ten filterek, który jest wkręcony w zbiornik oleju ;)

Capo - 2009-08-27, 21:38

A zgodnie z instrukcją :-)
To warm the engine and have the engine oil reach the operating temperature, do not let the engine idle with the vehicle at rest. according to the correct procedure, it is advisable to carry out the check after a trip of after covering approximately 15 km on a road outside town (this is sufficient for the engine oil to reach operating temperature)
- stop the engine, see p.55 (STOPPING)
- Keep the vehicle in vertical position, with the two wheeles resting on the ground.
- Check the oil level on the transparent pipe
MAX = maximum level
MIN = minimum level
The difference between "MAX" and "MIN" amounts to approximately 500 cm3
- The level is correct when the oil almost reaches the "MAX" mark.

Wilk stepowy - 2009-10-27, 22:29

Mam takie pytanie co do wymiany oleju:

1. Z tego co wyczytałem są dwa filtry oleju: jeden w bloku silnika a drugi gdzieś w zbiorniku na olej, czy tak? Jeden się czyści a drugi się wymienia:), czy tak?

2. Aby wymienić ten umieszczony w bloku silnika to muszę ten dekielek odkręcić, i teraz mam takie pytanie: czy tam jest jakaś uszczelka, którą muszę kupić razem z filtrem? A może mam sobie z tekturki wyciąć, czy może jest gumowa uszczelka wielokrotnego użytku? Pytam bo nie wiem, szukam filtra i tak się zastanawiam.

PS znalazłem filtr najtaniej w larssonie - 24zł.
http://larsson.pl/?c=r&no...Mg==&bid=100364

3. A ten do czyszczenia to jak się wyjmuje?

Capo - 2009-10-28, 08:22

Odpowiedzi:
1. Tak są dwa filtry jeden w silniku (główny) i drugi w zbiorniku oleju (patrz zdjęcie http://caponord.cba.pl/?page_id=32). Główny się wymienia (może być ten filtr z larssona) a drugi się czyści co 15000km.

2. Wymieniając ten w bloku silnika musisz odkręcić dwie śruby (patrz zdjęcie http://caponord.cba.pl/?page_id=32). Jest tam oring wielokrotnego użytku :-) tzn jak nie jest bardzo zniszczony to możesz go założyć jeszcze raz (pewnie producent przewiduje jego zmianę przy każdorazowej wymianie oleju).

3. zdjemujesz cybant i wykręcasz filtr ze zbiornika.

To chyba tyle :-)

Wilk stepowy - 2009-10-28, 11:13

Dzięki Capo.
Widziałem już ten rysunek, ale potrzebowałem jeszcze tych kilku słów do pełni szczęścia.
Dzięki i pozdrawiam.

dabal - 2010-02-13, 12:07

Czy ktoś z obecnych stosował olej w klasie 10W60 synt ? Mocno się zastanawiam nad zalaniem owego oleju
dabal - 2010-02-13, 12:17

czyli coś takiego
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=38

A I czy ktoś stosował jakieś preparaty\dodatki do oleju, np
http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=37

Wilk stepowy - 2010-05-06, 09:42

Dlaczego nie zalewacie oleju AGIP TEC 4 T - 15W50
http://www.allegro.pl/ite...t_15w50_1l.html

Coś z nim nie tak?


Drugie nurtujące mnie pytanie:
Czy kolor pięknej niebieskiej rurki zmienia się z czasem(wraz z zużyciem oleju), czy może przez całe 7500km jest jednakowo błękitny?

dabal - 2010-05-06, 12:14

Bo to tylko półsyntetyk, a pełen syntetyk napewno lepszy i to szczególnie jak nie masz dużego przebiegu. Co do oleju jako takiego to Agip jest bardzo dobry i tani wlewałem taki do poprzedniej maszyny
B3stia - 2010-05-06, 12:38

rurka zawsze jest niebieska
Wilk stepowy - 2013-06-04, 15:18

Używał może ktoś takiego oleju?

http://www.extremizer.pl/...-Moto-4t-15w-50




Znacie taką firmę, akurat szukałem czegoś "gęściejszego" do samochodu z większym przebiegiem i trafiłem na taki produkt...
Mają też do samochodu 15W50.



Wygląda jakby AGIP przestał produkować olej dla naszych motocykli:


Cy teraz mam lać olej przeznaczony do skutera?

Anonymous - 2013-06-04, 16:49

Zalej Eni 10W60.
eterum - 2013-06-06, 12:16

Ja lałem ten który zaleca fabryka.
Motor miał z 50 koni więcej i sam zmieniał biegi. ;-)

Bravo Jasiu - 2013-06-06, 12:30

w niedzielę zalany Valvoline 10W50 pełny syntetyk - powód za 5 litrów +gratis mały smar do łańcucha valvoline ( mają promocję teraz ) zapłaciłem 148 zł z przesyłką , poprzednio Elf 10 W 50, wcześniej fuks silkolene 15W 50 - wszystko pełne syntetyki - różnic nie zauważyłem - koni nie przybyło ani nie ubyło :) , przebieg 72 tys km - zero ubytków oleju także brać markowe w najlepszej cenie :)

ps. olej kupiony w hurtowni od dystrybutora, z rachunkiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group