W końcu wszystko poskładałem, nawet amor poszedł do regeneracji i jest super. Co do obniżenia to jednak za krótkie te dog bonsy, muszą być dłuższe. Wynika to z kąta, w RR są krótsze ale kąt jest inny stąd podnoszą o 2cm, przy obniżaniu muszą być o wiele dłuższe, aby zniwelować większy kąt.
W poniedziałek kupię płaskownik i zrobię przymiarkę, utnę, dwie dziury i zobaczę o ile się obniży, jak za mało to zrobię kolejny, i tak dalej.
Z tym dog bonsami co mam teraz (dorabiane) moto siadło jakieś 0.5-1 cm
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-17, 22:45
nie rozumiem pojęcia kąt :) możesz jaśniej ? w sensie , że nie pasują na kiwaczę bo te płaskowniki są pod złym kątem i się blokują na dole wahacza ? trzeba ja może wyprofilować jak w oryginale np. RR masz ściętą jedną stronę płaskownika..
Chodzi o kąt jaki tworzą płaskowniki w stosunku do kiwaczki. Choć jak teraz (na trzeźwo) na to patrzę to nie powinno to mieć znaczenia, a przynajmniej aż nie tak bardzo
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Dobra założyłem drugą wersję DogBones i teraz moto szoruje karterami po asfalcie, nie da się go postawić na centralkę bo jest za nisko, na bocznej też ledwo stoi bo prawie pionowo ale siedzi się jak na Dragu, obie stopy na ziemi!!! :D Z pomiarów wychodzi mi że wysokość w siodle spadła do 77cm :D Przy pierwszej wersji było to 81 cm czyli jednak kąt ma znaczenie bo wydłużając dogbonesa o 1cm moto siadło 4cm
Zamówiłem trzecią wersję, krótszą, zobaczę co z tego wyjdzie :)
[ Dodano: 2015-04-17, 07:21 ]
A miałem zrobić test z płaskownikiem to mi się nie chciało :(
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-04-17, 09:06
Jak będziesz miał trzecią wersję daj znaka jaka różnica ;)
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-19, 12:56
Tosiek, długość łączników zmienia się w mm nie cm bo tak to nigdy nie osiągniesz ideału. Różnica łącznika standardowego kapcia i wersji RR to zaledwie ok 2,5-3mm na rozstawie śrub. Swoją drogą podziwiam twoją cierpliwość i wytrwałość :) ja bym wolał kupić gotowy zestaw za te 290zł i cieszyć się jazdą.
No nie jest to takie proste - pierwsze zrobiłem dłuższe o 5 mm i moto siadło o 10 mm - a o tyle są krótsze dogbones z RR a podnoszą moto o 20 mm Druga wersja była dłuższa o 15mm i moto siadło o 50 mm - czyli jak widać kąt wygięcia kiwaczki ma znaczenie, nie jest to zależność liniowa.
A co do kupowania - całą radochę bym stracił a do jeżdżenia zawsze mam Draga, zresztą teraz to rozbieram i składam wszystko w czasie poniżej 2h :D
[ Dodano: 2015-05-06, 21:11 ]
Nowe kości założone o długości 119 mm (rozstaw śrub), oryginał ma 104 mm (coś mi się pochrzaniło przy poprzednim wpisie). Teraz moto siedzi na wysokości ~ 805 mm więc całkiem fajnie czyli opadło o 20 mm (z 825 mm).
Pojawił się jednak inny problem, nie jestem w stanie postawić sprzęta na centralce bo jest za nisko :P
Rozwiązanie mam proste - skrócić centralkę o jakieś 15 mm - jednak nim to zrobię to trochę pojeżdżę z tymi kośćmi i się zobaczę czy to jest to co chciałem.
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-11-06, 11:23
Heh... po wczorajszym mizerzeniu Kapcia wyszło mi, ze mam wysokość siodła ok. 84 cm :(
No i mus zejść do 82 cm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum