Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Capo
2013-05-12, 21:49
jak obniżyć moto
Autor Wiadomość
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2014-09-29, 09:45   

No i ktoś w końcu obniżał Kapcia ??
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-09-29, 11:19   

Obniża się... będę składał w tym tygodniu to zdam relację co i jak ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2014-09-29, 12:20   

Super :) Czekam na info i pełną relację.
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-01-17, 17:43   

W końcu wszystko poskładałem, nawet amor poszedł do regeneracji i jest super. Co do obniżenia to jednak za krótkie te dog bonsy, muszą być dłuższe. Wynika to z kąta, w RR są krótsze ale kąt jest inny stąd podnoszą o 2cm, przy obniżaniu muszą być o wiele dłuższe, aby zniwelować większy kąt.

W poniedziałek kupię płaskownik i zrobię przymiarkę, utnę, dwie dziury i zobaczę o ile się obniży, jak za mało to zrobię kolejny, i tak dalej.

Z tym dog bonsami co mam teraz (dorabiane) moto siadło jakieś 0.5-1 cm
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-17, 22:45   

nie rozumiem pojęcia kąt :) możesz jaśniej ? w sensie , że nie pasują na kiwaczę bo te płaskowniki są pod złym kątem i się blokują na dole wahacza ? trzeba ja może wyprofilować jak w oryginale np. RR masz ściętą jedną stronę płaskownika..
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-01-18, 11:28   

Chodzi o kąt jaki tworzą płaskowniki w stosunku do kiwaczki. Choć jak teraz (na trzeźwo) na to patrzę to nie powinno to mieć znaczenia, a przynajmniej aż nie tak bardzo ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-18, 12:56   

nie no na trzeźwo podchodzić do kapcia to grzech :D po paru głębszych człowiek bardziej kreatywne pomysły wciela w życie :))
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-04-17, 07:20   

Dobra założyłem drugą wersję DogBones i teraz moto szoruje karterami po asfalcie, nie da się go postawić na centralkę bo jest za nisko, na bocznej też ledwo stoi bo prawie pionowo ale siedzi się jak na Dragu, obie stopy na ziemi!!! :D Z pomiarów wychodzi mi że wysokość w siodle spadła do 77cm :D Przy pierwszej wersji było to 81 cm czyli jednak kąt ma znaczenie bo wydłużając dogbonesa o 1cm moto siadło 4cm ;-)

Zamówiłem trzecią wersję, krótszą, zobaczę co z tego wyjdzie :)

[ Dodano: 2015-04-17, 07:21 ]
A miałem zrobić test z płaskownikiem to mi się nie chciało :(
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-04-17, 09:06   

Jak będziesz miał trzecią wersję daj znaka jaka różnica ;)

A na pełnym bagażu patrzyłeś ??
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-04-17, 10:42   

janciovodnik napisał/a:
A na pełnym bagażu patrzyłeś ??


nie planuję takich przelotów i pewnie wtedy to bym z miejsca nie ruszył bez urwania wydechów :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-19, 12:56   

Tosiek, długość łączników zmienia się w mm nie cm bo tak to nigdy nie osiągniesz ideału. Różnica łącznika standardowego kapcia i wersji RR to zaledwie ok 2,5-3mm na rozstawie śrub. Swoją drogą podziwiam twoją cierpliwość i wytrwałość :) ja bym wolał kupić gotowy zestaw za te 290zł i cieszyć się jazdą.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-04-20, 11:52   

No nie jest to takie proste - pierwsze zrobiłem dłuższe o 5 mm i moto siadło o 10 mm - a o tyle są krótsze dogbones z RR a podnoszą moto o 20 mm ;-) Druga wersja była dłuższa o 15mm i moto siadło o 50 mm - czyli jak widać kąt wygięcia kiwaczki ma znaczenie, nie jest to zależność liniowa.

A co do kupowania - całą radochę bym stracił a do jeżdżenia zawsze mam Draga, zresztą teraz to rozbieram i składam wszystko w czasie poniżej 2h :D

[ Dodano: 2015-05-06, 21:11 ]
Nowe kości założone o długości 119 mm (rozstaw śrub), oryginał ma 104 mm (coś mi się pochrzaniło przy poprzednim wpisie). Teraz moto siedzi na wysokości ~ 805 mm więc całkiem fajnie czyli opadło o 20 mm (z 825 mm).

Pojawił się jednak inny problem, nie jestem w stanie postawić sprzęta na centralce bo jest za nisko :P

Rozwiązanie mam proste - skrócić centralkę o jakieś 15 mm - jednak nim to zrobię to trochę pojeżdżę z tymi kośćmi i się zobaczę czy to jest to co chciałem.
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-11-06, 11:23   

Heh... po wczorajszym mizerzeniu Kapcia wyszło mi, ze mam wysokość siodła ok. 84 cm :(
No i mus zejść do 82 cm.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-11-06, 15:46   

jancio może by tak powietrza w kołach troszku ........................ hihihi
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-11-06, 15:50   

Fakir nie da razy... za dużo kg w dupsku mam i wtedy będę felgami heblował po asfalcie :P
A szkoda ich bo ładne :)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11