Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Łancuch?
Autor Wiadomość
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-09-25, 23:36   

A ja mam nieco inne pytanie, ale związane z łańcuchem.
Mianowicie na jak długo wystarcza wam zestaw napędowy?
_________________
Caponord 2003
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2009-10-04, 23:47   

Capo tracisz w moich oczach wiarygodność. ;-)
Czemu?
Podajesz namiar na zestawy napędowe z zębatkami 17/45 zębów, na stronie www.caponord zamieszczasz katalog części i tam też są zębatki 17 i 45 zębów.
Capo wiem, że na trzeźwo ciężko coś z Ciebie wyciągnąć ( wiem bo byłem z Capo w Toporni na zakończeniu sezonu ) ale może jednak zdradzisz mi tym razem bez browca, skąd wziołeś na stronie www.caponord.cba.pl w dziale technika - cześci informacje że zębatki maja odpowiednio 16 i 46 zębów?
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-05, 10:18   

Oj Karaluch czepiasz się.... :-) pewnie to za ten kierunkowskaz który chciałem Ci wymontować :-)
Zmieniłem dane na stronie tak by się zgadzały a poza tym niektorzy montują 16 na przód na dowód zapraszam http://caporider.com/Parts.shtml
Jeśli chodzi o tylnią to pewnie z rozpędu wpisałem 46 zębów ale pamiętaj że od przybytku głowa nie boli :-) i zawsze miałbyś w zapasie ten jeden ząb gdyby Twoją żebatkę dotknęła paradontoza :-)
 
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2009-10-06, 14:08   

Capo - tak właśnie myślałem, ale chciałem się upewnić ;-)
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-11-25, 00:02   

Właśnie wyczytałem że zębatka 16tka poprawia płynność jazdy przy niskich prędkościach. Tyczy się to zwłaszcza jazdy w mieście gdzie często trzeba wysprzęglać jadąc w korku.

Z racji tego że mój napęd nadaje się czym prędzej do wymiany mam pytanie.
Czy wymieniając zębatkę na 16 tkę trzeba z tyłu założyć 46 (zamiast 45)?
Czy dużo jest roboty z wymianą łańcucha?

Jakoś tak się udało że nigdy nie musiałem wymieniać tej części i nie wiem na co zwrócić uwagę.
_________________
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-25, 09:55   

Raczej nie. Chyba że zależy ci na jeszcze mocniejszym zmniejszeniu przełożenia... Stosując zębatkę o mniejszej ilości zębów z przodu sprawisz, że na każdym biegu obroty silnika będą przy danej prędkości wyższe. Większy będzie moment obrotowy na kole, łatwiej wejdziesz na gumę, ale nie jestem pewien, czy będzie płynniej na niskich obrotach... Na niskich obrotach v-ka ma tendencje do szarpania łańcuchem, więc będzie ci tylko trochę mocniej szarpać (bo wyższy moment) :mrgreen: Jedynie to, że jadąc w mieście będziesz miał nieco wyższe obroty i może nie będziesz schodził w przedział, w którym już szarpie. Za to na stacji benzynowej czeka cię na pewno niemiłe rozczarowanie... (chociaż w zasadzie to nie wiem czy w przypadku Kapcia może być jeszcze gorzej... :mrgreen: )
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-26, 16:01   

eterum napisał/a:
Czy dużo jest roboty z wymianą łańcucha?

Przede wszystkim kup dobry zestaw napędowy. Może być nieco na wyrost, czyli dedykowany do mocniejszego sprzętu. Łańcuch O-ringowy, to dobra sprawa, ale jeżeli nie będzie miażdżącej różnicy w cenie, to bierz X, W lub inny ringowy.
Jeżeli masz jakieś obeznanie z mechaniką i posiadasz zakuwarkę do łańcucha, to obstawiam jakieś 3 piwa i po sprawie.
Jeżeli nie posiadasz klucza pneumatycznego, to dobrze mieć porządną nasadkę z długim przedłużeniem i pomoc kumpla, żeby trzymał na heblach motocykl w czasie odkręcania zębatki zdawczej. Wtedy operacja może wydłużyć się o jedno piwo ;-)
Aha, warto zakupić również nową nakrętkę zabezpieczającą i zabezpieczenie na zębatkę zdawczą. Jeżeli nie zdobędziesz tego, to zębatkę wkręć na klej do śrub. Wystarczy klej CX 80, są OK.

Jeżeli nie posiadasz zakuwarki, to sprawa nieco się komplikuje. Możesz zastosować spinkę, żeby dojechać do warsztatu na zakucie.Radzę nie stosowac zapinki na stałe w stukonnym motocyklu. Możesz przekonać się o jej wadach w momencie, kiedy łańcuch osiągnie gdzieś tak połowę swojego żywota :mrgreen: Do zakucia potrzebna też jest oczywiście zakuwka. O tym musisz poinformować sprzedawcę, ale raczej będzie w zestawie. Możesz kupić już zakuty łańcuch.Wtedy musisz wymontować wahacz, bo inaczej łańcucha już zakutego nie założysz.
To dobra okazja, żeby sprawdzić stan łożyskowania wahacza, bo jakby nie było, to istotny element, mający wpływ na prowadzenie motocykla :mrgreen:
Tutaj, obstawiam minimum osiem piw :mrgreen:
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-11-26, 21:17   

No dzięki Wicher za nakreślenie sprawy wymiany łańcucha. Wezme się za to dopiero w zimie więc czasu powinienem mieć dużo ;)
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-18, 17:58   

Analizują konsumpcję paliwa przez mojego zdobywcę, zacząłem się zastanawiać nad odpowiednio dobranym przełożeniem.
Znalazłem taką fajną stronkę http://www.gearingcommander.com/

Jeśli jest ona prawdziwa to wychodzi że silnik Capo przy 100kmh na 6 biegu powinien się kręcić 3600obr/min. U mnie jednak kręci się równe 4tys... Przy 80 mam 3tys.

Proszę o informacje jak jest u innych posiadaczy tej Aprili...
_________________
Caponord 2003
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-28, 13:58   

Widać, będę musiał policzyć zęby :idea:
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-30, 15:33   

Hmmm, o ile mnie pamięć nie myli to 4000-41000obr/min, to u mnie 120km/h.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-30, 15:45   

Dzięki Wicher,

Jednak coś jest w tym jest.
Ja mam 3100obr przy 80, równe 4000obr przy 100kmh, a przy 120 mam już prawie 4800obr.

Dlatego cię nieco dziwiłem jak pisałeś że Capo jest mało elastyczny.. U mnie spokojnie ciągnie od 80-90 :mrgreen: Teraz już chyba wiem dlaczego :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-30, 20:42   

No u mnie jak nie ma 100km/h na budziku, to wrzucanie szóstego biegu jest bezsensowne :)
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-08-08, 16:26   

Zastanawiam się jakie obroty są optymalne dla normalnej/dynamicznej jazdy ?
Ja trzymam obroty:
- spokojnej 3700 - 4500
- dynamicznej 5000 - 6500
- ostrej 5000 - 7200
_________________
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-08, 18:07   

Mam tylko zastrzeżenia co do jazdy ostrej :mrgreen:
Bardziej pasuje mi tu zakres od 7000, do czerwonego pola na obrotomierzu :mrgreen:
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10