Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Gaśnie silnik w czasie jazdy podczas przyspieszania
Autor Wiadomość
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-12, 19:30   Gaśnie silnik w czasie jazdy podczas przyspieszania

Jak w temacie. Mojego Kapcia dopadło jakieś choróbsko.... :evil:
14tysiaków bezproblemowo i nadszedł ten dzień.

Ale po kolei:
Dwa tygodnie temu pierwszy raz, zgasł w drodze na zakończenie sezonu - jak zjeżdżałem ze ślimaka na autostradę i dostał w palnik... Odruchowo wyłączyłem i włączyłem czerwony guzik....silnik zagadał i jedziemy dalej.... Zwaliłem to na paliwo (bo jakaś stacja dziwna mi się trafiła ostatnio) i podobne inne dziwne zjawiska czasem występujące..

Ale dzisiaj to już przegięcie: na odcinku 200km po autostradzie (100 - 140kmh) zgasł mi 5 razy..... Zawsze podczas mocnego przyspieszania ( np wyprzedzanie! ) lub szybszy start spod świateł..1, 2 3 bieg i zdechł.

Tablica w tym czasie się świeci (chyba), na pewno nie miga EFI (silnik się zachowuje tak jakby nie miał iskry, lub jakby paliwa brakło), tocząc się rozpędem wyłączam czerwony guzik i włączam - silnik odpala i jadę dalej. Za każdym razem tak samo.

Do puki jechałem i nie kręciłem do żwawo powyżej 5 tysiaków to było ok.

O co chodzi???? Gdzie wogóle szukać przyczyny? W sobotę zepnę mu kable i sprawdzę czy komp coś pokazuje i chyba będę rozbierał żeby coś wypatrzeć...

Mam nadzieję, że to nie pompa paliwa...

Jakieś rady?
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-10-12, 20:01   

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Może nie dostawać odpowiedniej dawki paliwa przy mocnym bucie spadnie ciśnienie i silnik gaśnie.
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-10-13, 07:49   

Przyczyn może być wiele, za mało jeszcze na ten temat wiadomo. Po kolei, musisz dojść na początku czy to problem paliwowy, czy braku iskry. Może tez to być problem i tego i tego, tak działoby się w przypadku jak czujnik przewrotki dostawałby zwarcia. Ten czujnik jest pod zegarami po lewej stronie na stelażu przedniej owiewki, ma w środku wałeczek (chodzi lewo-prawo), który przy przewrotce ma doprowadzać do zwarcia styków i wyłączenia silnika poprzez odcięcie pompy i zasilania cewek. Stawiałbym raczej na przyczynę paliwową, ale w tym momencie to zwykłe wróżenie z fusów. To jakaś upierdliwa pierdółka. Jak rozumiem na postoju przy przegazówce nie chce zgasnąć? Może Ty się już w życiu już naprzyspieszałeś i Capo próbuje Ci powiedzieć "zwolnij kolego!" :mrgreen: , to oczywiście żart.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-13, 08:37   

Na postoju pracuje normalnie, bez żadnych objaw.


Cytat:
Capo próbuje Ci powiedzieć "zwolnij kolego!"

Pierwsze myśli miałem identyczne :mrgreen:



Nim zacznę coś rozkręcać, to chcę to przemyśleć. Bo ciekawe to jest, że silnik sam nie odpala, tylko za każdym razem musiałem włączyć i wyłączyć prąd, więc coś się "jakby zawiesza" i wymaga "restartu". Dlatego filtr chyba nie, aczkolwiek nigdy tam nie zaglądałem....

Mogę oczywiście spiąć kable pod siedzeniem i przejechać się nim do momenty aż zgaśnie, żeby może wyświetlił się jakiś błąd, nim ponownie silnik odpali? Nic mu tym złego nie zrobię, prawda?

Dzięki za podpowiedzi, będę szukał... :cry:
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-10-13, 08:43   

Może być filtr,nie wiem jak capo ale w autach np. spada ciśnienie paliwa komputer rozłącza dopływ prądu do pompki i po wyłączeniu i włączeniu zapłonu dalej działa normalnie,ale błąd został zapamiętany.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-10-13, 09:24   

Pierwsza rzecz to sprawdzić na komputerze czy wyświetla jakieś błędy. EFI mruga tylko w kilku przypadkach jednak komputer zapamiętuje znacznie więcej błędów. Będą one zachowane w pamięci więc nie ma sensu łączyć tych kabli diagnostycznych pod siedzeniem (ale oczywiście można i nic się nie stanie - sam tak jeździłem).

Spróbuj od rzeczy najprostszych bo często tu tkwi problem.
- podpięcie akumulatora (czy nic tam nie jest luźne)
- oględziny kabli czy gdzieś nie ma przebicia
- rozebranie czerwonego włącznika czy tam coś się dzieje
itd..
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-13, 09:27   

Dzięki za info koledzy, wczoraj już było ciemno i zimno żeby coś badać, ale sobota już wkrótce.
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-10-15, 17:41   

U mnie objawy były identyczne tyle że EFI na pewno się zapalało. I tak samo po killswitchu silnik uruchamiał się bez problemów, chociaż nie chciał ruszyć "na pych". Do dziś nie wiem co było przyczyną :)
Ja sprawdziłbym na twoim miejscu:
- przełącznik sidestand'a (właściwie jaki jest polski odpowiednik ?), ma dwa obwody: do kontrolki i do kompa, więc nie zawsze kontrolka będzie świecić kiedy sidestand jest złożony a przełącznik uszkodzony
- połączenie masy z ramą i silnikiem
- zasilanie kompa
- czujnik przewrotki (ale gdyby był uszkodzony to w ogóle nie mógłbyś uruchomić silnika)

Napisz co było przyczyną jeśli uda Ci się ją znaleźć. Powodzenia.
_________________
Michał
 
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-10-15, 23:26   

Powiem, że wszystko co koledzy napisali jest prawdą i to dowodzi tylko jednego, że jest 1000 i 1 możliwych przyczyn. Nie wiem które przewody miałeś na myśli pisząc "spiąć kable" więc nie potrafię odpowiedzieć. Jak chcesz np zobaczyć czy komp nie wyłącza pompy paliwowej to możesz podpiąć równolegle małą żaróweczkę w obwód pompy i wyprowadzić na zewnątrz, jak zacznie przygasać zaobserwuj czy lampka gaśnie czy nie. Ona oczywiście zgaśnie po zatrzymaniu moto. Ze sprawdzeniem pamięci kompa to dobry pomysł, może jednak coś się zapisało. Masa - mniej prawdopodobne ale nie wykluczone. Stopka - raczej nie, nie odpalałby wogóle, albo za chwilę bez problemu, a nie po wyłączeniu i włączeniu switcha. Zwróć uwagę na pierwszy punkt jaki sam napisałeś "dzieje się tak przy przyśpieszaniu", a co temu towarzyszy??? Większa dawka paliwa, oraz bezwładność luźnych elementów, przewodów itp. Może coś przestaje kontaktować. Trzeba szukać, za mało danych.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-15, 23:33   

Niestety, dzisiaj nie dałem rady nic posprawdzać, ale dzięki za informacje. Jak coś znajdę(albo nie znajdę) to napiszę.

"Spiąć kable" - miałem na myśli przewody diagnostyczne pod siedzeniem.

Dobry pomysł z tą żarówką :idea:
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-10-16, 00:39   

Jerzyk napisał/a:
Stopka - raczej nie, nie odpalałby wogóle, albo za chwilę bez problemu, a nie po wyłączeniu i włączeniu switcha

W moim przypadku gasł silnik podczas jazdy i nie dawało się go uruchomić dopóki nie użyłem killswitcha. Poza tym to elektryka we włoskim wykonaniu, wszystko jest możliwe :)

Nie mówię że to jest przyczyna, ale warto sprawdzić ten przełącznik, często się psuje.
_________________
Michał
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-16, 22:25   

Cytat:
moim przypadku gasł silnik podczas jazdy i nie dawało się go uruchomić dopóki nie użyłem killswitcha.


Też gasł Ci w czasie przyspieszania, czy podczas jazdy spokojnym tempem?



Podpiąłem dzisiaj laptopa>> Tune Ecu, "No Errors"

Spiąłem kable diagnostyczne >> sygnalizacji o usterce brak.

Zrobiłem dzisiaj 200km, motocykl jechał normalnie cały dystans.
Ale na koniec zafundowałem sobie na próbę dynamiczny start. Pierwszy bieg do ok 7-8 tys, drugi bieg to samo....... na trzecim biegu już zgasł przy ok 4-5 tysiącach :evil: Brak migania kontrolki EFI.
Po pstryknięciu czerwonym guzikiem oczywiście wesoło zagadał i pojechaliśmy dalej..

Mam wrażenie, że to coś z układem paliwowym, zacznę teraz od filtra paliwa.
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-10-17, 23:32   

U mnie też nie było błędów. A gasło... podczas jazdy :) Już nie pamiętam, ale nie było dokładnie tak jak w Twoim przypadku.
Moim zdaniem to problem z elektryką, może któraś z kostek wymaga wyczyszczenia. Czujnik stopki można łatwo sprawdzić odłączając go i spinając na krótko.

Powodzenia :)
_________________
Michał
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-17, 23:51   

Czujnik stopki urwałem kilka miesięcy temu podczas montażu płyty pod silnik :mrgreen: , wszystko jednak polutowałem i zaizolowałem...Z pewnością będzie trzeba do niego zajrzeć :mrgreen:

Ale czy jego dysfunkcja ulegała by poprawie po klillswitchu? To mi się nie zgadza. Dużo myślę a jeszcze nic nie zrobiłem :oops: Zima długa, będę na spokojnie szukał przyczyny.. :roll:

Dzięki za wsparcie, jak coś znowu zepsuję to dam znać :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-10-18, 19:12   

Jeszcze jedno, bo może nie ma sensu demontować pompy. Jeśli masz możliwość skombinowania manometru to podłącz w przewód wychodzący z pompy i sprawdź ciśnienie po włączeniu zapłonu. Winno być ze 3.5 bara będziesz miał odpowiedź czy to filtr, pompa... Bo może pompa straciła wydajność. No ale od samego pisania się nie naprawi. Choć ja uważam, że dobry plan przed robotą to podstawa.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10