Elektryka - Świeci mi się kontrolka od bocznej stopki
vtec - 2013-06-18, 22:09 Temat postu: Świeci mi się kontrolka od bocznej stopkiJak w temacie , świecie ale jakby nie pełną mocą....Jak wysunę boczną to świeci pełną mocą , czyli czujnik chyba odpada. Przetrarty kabel? Wilgoć? Motor stał chyba z tydzień i dzisiaj taka niespodzianka. Jak wysunę do końca nóżkę to gaśnie na wbitym biegu - czyli tak jak powinno być eterum - 2013-06-19, 08:02 Też tak miałem. Strasznie wkurzało. Pojawiało się najczęściej po myciu motocykla więc obstawiam na wilgoć w okolicach zegarów. Po jakimś czasie (kilka miesięcy) samo zniknęło i do sprzedaży motocykla już się nie pojawiło.major - 2013-06-19, 09:15 U mnie takie objawy powodował czujnik. Odepnij czujnik i sprawdź omomierzem jaką ma rezystancję podczas obracania.jagiel - 2013-06-19, 09:30 jest to wina czujnika.. też przerabiałem radekch - 2013-06-19, 11:50 po umyciu moto myjka wysokocisnieniowa tez tak mi sie pojawia po około 2 godzinach znikavtec - 2013-06-19, 17:34 a ja mojego nie myłem . Po prostu nocuje obecnie na dworze , więc obstawiam wilgoć...B3stia - 2013-06-25, 09:25 Czujnik , ja miałem ten problem i Fryzjer miał więc to częsta przypadłość.
Czujnik wskazuje obie pozycje nóżki, w twoim przypadku tylko świeci kontrolka w innym jest problem z jazdą.vtec - 2013-06-25, 18:44 a ten czujnik się wymienia czy idzie go jakoś naprawić? Ostatnio go odkreciłem ale wydaję się być nierozbieralny....B3stia - 2013-06-27, 09:33 jeśli przewody są całe to uszczelnij i zabezpiecz. Ja zalałem to silikonem i zabezpieczyłem termokurczką z klejem.mody - 2013-09-12, 09:17 mam to samo, tylko że cały czas, zastanawiam się czy nie zdarzy się tak że nagle motocykl zgaśnie po wrzuceniu biegu, bo będzie miał sygnał że stopka jest otwarta, co robić? Wymienić czujnik?
Do tego przestał działać prędkościomierz, czasem podniesie się wskazówka jakby jakieś zwarcie było i opadnie ale to inny problem, muszę rozgrzebać i poszukać problemu.vtec - 2013-09-12, 09:45 to jakieś przebicie gdzieś na kabelkach , po przedwczorajszym lataniu po błocku znowu mnie to dopadło :) ale jak wyschnie to jest ok.kiwka67 - 2013-09-12, 17:38 A z prędkościomierzem, to tez czujnik. Miałem to samo z zegarami. Po wymianie, wszystko OKKarpik - 2013-09-12, 21:31 Jeśli chodzi o boczną stópkę to u mnie zawsze po myciu ciśnieniowym kontrolka od przez 1-2 dni się zażyła, ale po ostatnim myciu nie chciała przestać. Zacząłem ruszać czujnikiem i zauważyłem że obudowa jest pęknięta. Kontrolka teraz świeci cały czas, ale silnika nie rozłącza. Można nawet ruszyć z otwartą stópką
W związku z powyższym szukam nowego czujnika bocznej stópki, więc jak ktoś będzie miał sprawdzoną informację od czego pasuje to proszę o info
Jak nikt mi nic nie podrzuci to zimą wymontuję i będę szukał odpowiednika
Jeśli chodzi o zegary to się nie wypowiadam bo takowego problemu nigdy nie miałem Wojtaq - 2014-02-18, 20:46 Od lipca 2013 do końca sezonu paliła się u mnie lampka bocznej stopki. Czujnik podawał poprawny sygnał do komputera i silnik nie przerywał pracy po wbiciu biegu, tylko lampka bez przerwy działała. Niedawno zdemontowałem czujnik i okazało się, że w osłonce sięgającej od wtyczki pod zbiornikiem paliwa, aż do samego korpusu czujnika zalegała woda! Dostała się tam oczywiście po myciu ciśnieniowym i, o dziwo, nie wyparowała przez całe upalne lato.
Prawdopodobnie wilgoć przeniknęła do wnętrza czujnika, gdyż rezystancja we jego wszystkich położeniach oscylowała wokół 200-300 Ohm, co wystarczało do podania napięcia na sygnalizacyjny LED. Po usunięciu wody z kabla oraz wygrzaniu na kaloryferze i osuszeniu zespołu potraktowałem zamknięty mechanizm penetrującemu działaniu WD 40 i po kilkunastu dniach pomiar rezystancji wykazał 2 MOhm w stanie rozwartym oraz 0,1 Ohm przy zwarciu dowolnej pary styków (czujnik ma trzy styki działające na przemian, jako zwierno-rozwierne). Czyli jest dobrze!
Nauczka na przyszłość jest taka, że należy stosować mniej inwazyjne metody pielęgnacji motocykla, a w przypadku zalania wodą trzeba, niestety, zdemontować czujnik razem z kablem i porządnie całość wysuszyć. Raczej nie jestem za całkowitym uszczelnieniem obu końców osłony wiązki trzech kabli czujnika, gdyż wilgoć pomimo tych zabiegów zawsze znajdzie wejście, ale z opuszczeniem będzie jeszcze większy problem. Ewentualnie tytułem modyfikacji można osłonić czymś złączkę pod zbiornikiem np. karbowanym rulonikiem elastycznego PCV. To powinno wystarczyć.Karpik - 2014-02-18, 21:16 Miałem ten sam problem, ale po prostu wymieniłem czujnik, a widać może niepotrzebnie.