To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Duzy problem z elektryka

maciekka - 2009-08-10, 22:35
Temat postu: Duzy problem z elektryka
Witam

Ostatnio pazdzierz zaczal mi chorowac, padl przekaznik rozrusznika co bylo nastepstwem padnietego aku. Wymienilem przekaznik i aku na nowy ale nadal byl problem z ladowaniem. Miernik przy wlaczonych swiatlach pokazywal jakies 12.80V zabralem sie za przeglad okablowania i wyszlo ze glucho jest zarowno na brazowym konektorze przy reulatorze napiecia jak i przy tym wychodzacym z alternatora pokazuje rowne 0 na wszytskich parach kabli, bylem w tej dobrej sytuacji ze mam zapasowy alternator i wymienilem go ale prawie zadnej poprawy, teraz pomiary na aku przy wlaczonych swiatlach to jakies 13.10 w porywach do 13.30 jak dodaje gazu to swiatla przygasaja.
Ktos ma jakies pomysly co to moze byc ??

Dodatkowo po wymianie aku umarla mi cala tablica rozdzielcza i dzialaja tylko 3 ikonki na gorze oraz ta od neutrala.

Co jescze warto dodac ze to wszystko prawdopodobnie jest nastepstwe szlifa ktorego zaliczylem w czwartek - moto wygladal na caly i dopiero w sobote na trasie zaczal mi odmawiac posluszenstwa.

Anonymous - 2009-08-11, 14:35

Nie znam się na elektryce, ale być może problem tkwi w mostku prostowniczym alternatora. Może któraś dioda jest kaput ??
maciekka - 2009-08-11, 22:11

Problem zdiagnozowany, zle mierzylem napiecie od alternatora, trzeba bylo przelaczyc na prad zmienny ;-) . W kazdym razie winne braku ladowania sa brown connectory, ktore pewnie wymienie na cos znacznie trwalszego.
maciekka - 2009-08-18, 18:08

Jendak problem nie okazal sie tak trywialny jak poczatkowo myslalem, ogolnie caly poprzedni tydzien zajelo mi przegrzebanie elektryki motocykls i dojscie o co kaman.
Winne okazaly sie tak naprawde raz brazowe wtyczki jedna pod bakiem, druga przy regulatorze - wymienilem je na nowe i juz bylo o wiele lepiej jednak ladowanie nadal bylo marne. Idac za radami z amerykanskiego forum dorobilem dodatkowy kabel + z regulatora do aku i juz jest tak jak powinno byc ladowanie w granicach 13.80 - 14.20 :-) . Jak zrobie zdjecia to wrzuce swoja super modyfikacje.

Teraz zostal mi do rozwiazania problem braku dashboardu, znalazlem juz jakies rozwiazanie i w tym tygodniu przetestuje bo jazda bez wskaznika paliwa i przebiegu troche mnie stresuje :-)

maciekka - 2009-08-22, 12:15

Zdjecia moich super modyfikacji

Dodatkowy kabel + od regulatora napiecia do aku, zabezpieczony 30A bezpiecznikiem

http://picasaweb.google.c...feat=directlink
http://picasaweb.google.c...feat=directlink

Naprawa deski rozdzielczej - dolutowany kabelek ktory zmostkowal polaczenie

http://picasaweb.google.c...feat=directlink
http://picasaweb.google.c...feat=directlink


Wyniki sa takie ze ladowanie jest juz wporzadku w koncu mam odczyty na zegarach :-)

Anonymous - 2009-08-22, 16:10

Ważne, że operacja zakończyła się powodzeniem, a kuń żyje :mrgreen:
Capo - 2009-08-23, 02:25

maciekka a możesz to w paru słowach opisać to wrzucę info na główną stronę oczywiście z dopiskiem, że to modyfikacja przeprowadzona przez Ciebie co by nie było że się podpisuję pod Twoje dokonania ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group