To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Zbyt niskie wolne obroty po wymianie filtra powietrza i świe

LoganOx - 2010-03-03, 15:30
Temat postu: Zbyt niskie wolne obroty po wymianie filtra powietrza i świe
W niedzielę wreszcie się zmobilizowałem i wymieniłem świece (miałem NGK R czyli zwykłe) na świece irydowe (Denso IXU27), przy okazji mając już zdjęty zbiornik wymieniłem filtr powietrza na wysoko przepływowy K&N (poprzedni był zwykły dośc mocno pobrudzony).
No i pojawił się problem.... co prawda od razu odczułem, że silnik stabilniej chodzi na wolnych obrotach ale rzecz najważniejsza - wolne obroty są niższe niż poprzednio. Dziś jak jechałem na 2-gim biegu bez gazu to mi motocykl zgasł!! Nigdy wcześniej coś takiego się nie wydarzyło.
Czy wymiana filtra na K&N (pierwszy podejrzany) może miec wpływ na wartośc obrotów?
A może to świece (akurat w to byłoby mi ciężko uwierzyc)?
Miał ktoś z was podobne doświadczenia? Albo wie ktoś co może byc nie tak?
Co powinienem zrobic w takim wypadku? Da się jakoś zwiekszyc te obroty? A może tak jak w niektórych motocyklach jest jakieś pokrętło by zwiększyc obroty przy pracy silnika bez "gazu"?

Ma ktoś jakiś pomysł?

Anonymous - 2010-03-03, 16:08

A po wyjęciu z pudełka założyłeś od razu filtr, czy jeszcze go nasączałeś?
Capo - 2010-03-03, 21:12

Wicher jeśli chodzi o filtr K&N to po wyjęciu z pudełka możesz śmiało go zakładać nie musisz go nasączać. Czyszczenie jest to wskazane co 50000 miles - z tego co ja się orientuję :-)

Niestety w kapciu nie ma regulacji obrotów jest takie małe czarne ustrojstwo w airboxie od spodu które jest odpowiedzialne za utrzymywanie obrotów na odpowiednim poziomie.

Wymieniałem filtr na K&N i nie było u mnie problemów z obrotami ale jak sprawdzałem zawory to ruszyłem przepustnice i po złożeniu okazało się że moto po odpaleniu wchodziło na 4000 obrotów :-) więc musiałem rozkręcać i ustawiać przepustnice ponownie co nie należy do łatwych jeśli się wcześniej nie zaznaczyło w jakim były położeniu :-) ale się udało.

A jakie masz teraz obroty?

LoganOx - 2010-03-04, 00:50

Na innym forum ( http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=3876 ) dostałem takie rady:
1. "...Przez zmianę filtru powietrza na wysokoprzepływowy w mieszance masz więcej powietrza. Wypadałoby teraz zmienić mapę, lub zamontować power comandera. No i skoro dostarczasz więcej powietrza to wypadaloby przyspieszyć odprowadzanie spalin, co skutecznie robi nowy wydech. Zmiana filtru bez zmiany wydechu rzadko kiedy ma sens, zwłaszcza w v-ce..."
2. "...Wolne obroty regulowane sa przez silnik krokowy (step motor) w zaleznosci od temp. plynu chlodniczego i polozenia przepustnic powietrza (czyli obrotow silnika). Pamietam, ze nawet zwykla wydawaloby sie zmiana wydechu wymagala przeprogramowania modulu ale to bylo w RSV-R. Silniki podobne. Chyba musisz udac sie do warsztatu ktory dysponuje odpowiednim urzadzeniem diagnostycznym..."
Jako, że my wiemy więcej o osobliwościach naszego motocykla; czy to co my napisali ma sens?
coś mi się nie chce wierzyc aby konieczna była wymiana wydechu, bardziej logiczne wydaje się przeprogramowanie modułu.
Po wymianie świec i filtra spodziewałem się samych pozytywów a tu ci taka niespodzianka!

Krzysiek - 2010-03-04, 08:17

Ja zmieniłbym filtrt na stary, żeby mieć pewność że to jest przyczyną.
Anonymous - 2010-03-04, 19:21

Capo napisał/a:
Wicher jeśli chodzi o filtr K&N to po wyjęciu z pudełka możesz śmiało go zakładać nie musisz go nasączać. Czyszczenie jest to wskazane co 50000 miles - z tego co ja się orientuję :-)

Ja wiem, że się go nie nasącza. Dlatego też pytałem, czy nie nasączył go przed montażem, bo to może być przyczyną niedoamagania. Za dużo specyfiku na powierzchni filtra może skutecznie zakłócić przepływ powietrza. Z wysokoprzpeływowego filtra powietrza robi ci się podpaska :mrgreen:
LoganOx napisał/a:
Na innym forum ( http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=3876 ) dostałem takie rady:
1. "...Przez zmianę filtru powietrza na wysokoprzepływowy w mieszance masz więcej powietrza. Wypadałoby teraz zmienić mapę, lub zamontować power comandera. No i skoro dostarczasz więcej powietrza to wypadaloby przyspieszyć odprowadzanie spalin, co skutecznie robi nowy wydech. Zmiana filtru bez zmiany wydechu rzadko kiedy ma sens, zwłaszcza w v-ce..."
2. "...Wolne obroty regulowane sa przez silnik krokowy (step motor) w zaleznosci od temp. plynu chlodniczego i polozenia przepustnic powietrza (czyli obrotow silnika). Pamietam, ze nawet zwykla wydawaloby sie zmiana wydechu wymagala przeprogramowania modulu ale to bylo w RSV-R. Silniki podobne. Chyba musisz udac sie do warsztatu ktory dysponuje odpowiednim urzadzeniem diagnostycznym..."
Jako, że my wiemy więcej o osobliwościach naszego motocykla; czy to co my napisali ma sens?
coś mi się nie chce wierzyc aby konieczna była wymiana wydechu, bardziej logiczne wydaje się przeprogramowanie modułu.
Po wymianie świec i filtra spodziewałem się samych pozytywów a tu ci taka niespodzianka!

Po zamontowaniu K&N, motocykl powinien normalnie pracować.Po jego montażu jednostka sterująca sama dostosuje się do nowych warunków. Oczywiście na tyle na ile pozwoli jej mapa.

eterum - 2010-03-05, 22:14

U mnie po zamontowaniu K&N i nowych świec nie było żadnych objawów. Może gdzie indziej leży problem.
Marcin - 2010-03-09, 23:24

No dobra. Będę się znowu mądrzył. Zmiana filtra nie powinna w żaden sposób zmienić wolnych obrotów, gdyż steruje nimi komputer za pomocą zaworu krokowego. Jak są za niskie to zawór otwiera się mocniej i tyle. Przez analogię z innymi silnikami a zwłaszcza z moją ukochaną Vectrą, stawiałbym na silniczek krokowy. Silnik wewnątrz pluje różnymi nagarami, resztkami oleju, po jakimś czasie silniczek może nie pracować płynnie, jakiś jego kanał dolotowy może być częściowo zapchany... Sprawdź to, wyczyść i może wszystko wróci do normy. Roboty niewiele, koszty żadne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group