Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zbyt niskie wolne obroty po wymianie filtra powietrza i świe
Autor Wiadomość
LoganOx 


Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Swindon
Wysłany: 2010-03-03, 15:30   Zbyt niskie wolne obroty po wymianie filtra powietrza i świe

W niedzielę wreszcie się zmobilizowałem i wymieniłem świece (miałem NGK R czyli zwykłe) na świece irydowe (Denso IXU27), przy okazji mając już zdjęty zbiornik wymieniłem filtr powietrza na wysoko przepływowy K&N (poprzedni był zwykły dośc mocno pobrudzony).
No i pojawił się problem.... co prawda od razu odczułem, że silnik stabilniej chodzi na wolnych obrotach ale rzecz najważniejsza - wolne obroty są niższe niż poprzednio. Dziś jak jechałem na 2-gim biegu bez gazu to mi motocykl zgasł!! Nigdy wcześniej coś takiego się nie wydarzyło.
Czy wymiana filtra na K&N (pierwszy podejrzany) może miec wpływ na wartośc obrotów?
A może to świece (akurat w to byłoby mi ciężko uwierzyc)?
Miał ktoś z was podobne doświadczenia? Albo wie ktoś co może byc nie tak?
Co powinienem zrobic w takim wypadku? Da się jakoś zwiekszyc te obroty? A może tak jak w niektórych motocyklach jest jakieś pokrętło by zwiększyc obroty przy pracy silnika bez "gazu"?

Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-03, 16:08   

A po wyjęciu z pudełka założyłeś od razu filtr, czy jeszcze go nasączałeś?
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-03, 21:12   

Wicher jeśli chodzi o filtr K&N to po wyjęciu z pudełka możesz śmiało go zakładać nie musisz go nasączać. Czyszczenie jest to wskazane co 50000 miles - z tego co ja się orientuję :-)

Niestety w kapciu nie ma regulacji obrotów jest takie małe czarne ustrojstwo w airboxie od spodu które jest odpowiedzialne za utrzymywanie obrotów na odpowiednim poziomie.

Wymieniałem filtr na K&N i nie było u mnie problemów z obrotami ale jak sprawdzałem zawory to ruszyłem przepustnice i po złożeniu okazało się że moto po odpaleniu wchodziło na 4000 obrotów :-) więc musiałem rozkręcać i ustawiać przepustnice ponownie co nie należy do łatwych jeśli się wcześniej nie zaznaczyło w jakim były położeniu :-) ale się udało.

A jakie masz teraz obroty?
 
 
   
LoganOx 


Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Swindon
Wysłany: 2010-03-04, 00:50   

Na innym forum ( http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=3876 ) dostałem takie rady:
1. "...Przez zmianę filtru powietrza na wysokoprzepływowy w mieszance masz więcej powietrza. Wypadałoby teraz zmienić mapę, lub zamontować power comandera. No i skoro dostarczasz więcej powietrza to wypadaloby przyspieszyć odprowadzanie spalin, co skutecznie robi nowy wydech. Zmiana filtru bez zmiany wydechu rzadko kiedy ma sens, zwłaszcza w v-ce..."
2. "...Wolne obroty regulowane sa przez silnik krokowy (step motor) w zaleznosci od temp. plynu chlodniczego i polozenia przepustnic powietrza (czyli obrotow silnika). Pamietam, ze nawet zwykla wydawaloby sie zmiana wydechu wymagala przeprogramowania modulu ale to bylo w RSV-R. Silniki podobne. Chyba musisz udac sie do warsztatu ktory dysponuje odpowiednim urzadzeniem diagnostycznym..."
Jako, że my wiemy więcej o osobliwościach naszego motocykla; czy to co my napisali ma sens?
coś mi się nie chce wierzyc aby konieczna była wymiana wydechu, bardziej logiczne wydaje się przeprogramowanie modułu.
Po wymianie świec i filtra spodziewałem się samych pozytywów a tu ci taka niespodzianka!
 
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-03-04, 08:17   

Ja zmieniłbym filtrt na stary, żeby mieć pewność że to jest przyczyną.
_________________
Minio
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-04, 19:21   

Capo napisał/a:
Wicher jeśli chodzi o filtr K&N to po wyjęciu z pudełka możesz śmiało go zakładać nie musisz go nasączać. Czyszczenie jest to wskazane co 50000 miles - z tego co ja się orientuję :-)

Ja wiem, że się go nie nasącza. Dlatego też pytałem, czy nie nasączył go przed montażem, bo to może być przyczyną niedoamagania. Za dużo specyfiku na powierzchni filtra może skutecznie zakłócić przepływ powietrza. Z wysokoprzpeływowego filtra powietrza robi ci się podpaska :mrgreen:
LoganOx napisał/a:
Na innym forum ( http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=3876 ) dostałem takie rady:
1. "...Przez zmianę filtru powietrza na wysokoprzepływowy w mieszance masz więcej powietrza. Wypadałoby teraz zmienić mapę, lub zamontować power comandera. No i skoro dostarczasz więcej powietrza to wypadaloby przyspieszyć odprowadzanie spalin, co skutecznie robi nowy wydech. Zmiana filtru bez zmiany wydechu rzadko kiedy ma sens, zwłaszcza w v-ce..."
2. "...Wolne obroty regulowane sa przez silnik krokowy (step motor) w zaleznosci od temp. plynu chlodniczego i polozenia przepustnic powietrza (czyli obrotow silnika). Pamietam, ze nawet zwykla wydawaloby sie zmiana wydechu wymagala przeprogramowania modulu ale to bylo w RSV-R. Silniki podobne. Chyba musisz udac sie do warsztatu ktory dysponuje odpowiednim urzadzeniem diagnostycznym..."
Jako, że my wiemy więcej o osobliwościach naszego motocykla; czy to co my napisali ma sens?
coś mi się nie chce wierzyc aby konieczna była wymiana wydechu, bardziej logiczne wydaje się przeprogramowanie modułu.
Po wymianie świec i filtra spodziewałem się samych pozytywów a tu ci taka niespodzianka!

Po zamontowaniu K&N, motocykl powinien normalnie pracować.Po jego montażu jednostka sterująca sama dostosuje się do nowych warunków. Oczywiście na tyle na ile pozwoli jej mapa.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-03-05, 22:14   

U mnie po zamontowaniu K&N i nowych świec nie było żadnych objawów. Może gdzie indziej leży problem.
_________________
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-09, 23:24   

No dobra. Będę się znowu mądrzył. Zmiana filtra nie powinna w żaden sposób zmienić wolnych obrotów, gdyż steruje nimi komputer za pomocą zaworu krokowego. Jak są za niskie to zawór otwiera się mocniej i tyle. Przez analogię z innymi silnikami a zwłaszcza z moją ukochaną Vectrą, stawiałbym na silniczek krokowy. Silnik wewnątrz pluje różnymi nagarami, resztkami oleju, po jakimś czasie silniczek może nie pracować płynnie, jakiś jego kanał dolotowy może być częściowo zapchany... Sprawdź to, wyczyść i może wszystko wróci do normy. Roboty niewiele, koszty żadne.
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10