To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Filtr paliwa

Capo - 2008-11-03, 11:08
Temat postu: Filtr paliwa
Witam czy ktoś już wymieniał filtr paliwa w capo?

Z tego co udało mi się ustalić to pasuje od ducati
Ducati equivalent 1 szt. 42540101A Filtr i 2x 74140931A zaciski.
Jeszcze nie wiem jakie są różnice cenowe.

Anonymous - 2008-11-03, 16:26

A gdzie znajduje się ten filtr ??
Capo - 2008-11-03, 19:40

ano znajduje się tam gdzie pompa paliwa (patrz zdjęcie pozycja 5). Zastanawiam się czy ktoś w ogóle wymienia ten filtr.
Anonymous - 2008-11-03, 19:43

Czyli trzeba wyjąć pompę, żeby się do niego dostać ??
Jeżeli tak, to jest to system podobny do tego w Hondzie VFR 800.
Ponoć tam się tego filtra nie wymienia :)

alexbill - 2008-11-05, 20:12

Instrukcja nic nie mówi na temat wymiany filtra paliwa ale jest tam info o wymianie "fuel line" co 4 lata (myślę, że można pod to podciągnąć również filtr paliwa). Rzuciłem okiem na forum af1racing i też nie mają wyrobionej opinii. Niektórzy w ogóle tego nie wymieniali a zrobili ponad 79000 mil, zobacz np.
http://www.apriliaforum.c...ght=fuel+filter

p.s.
nr filtra ducati to 42540101A

Wilk stepowy - 2011-10-16, 22:34

Wymieniał w końcu ktoś ten filtr, czy będę jeszcze nikt :roll: :?:


Czy ktoś to rozbierał w ogóle, jakieś niespodzianki, nowe uszczelki?

Anonymous - 2011-10-17, 23:00

Chyba będziesz pionierem, a ja zaraz po tobie :mrgreen:
Paw - 2011-10-18, 12:52

Odkręcasz zbiornik, odpinasz szybkozlaczki i odkręcasz cala pompę paliwa około 8 śrubek na imbus. Wyciągasz zgrabnie całość manewrując na boki i juz masz wszystko na wierzchu. Filtr demontujesz ściągając dwie obejmy - przygotuj sobie nowe. Później składasz już całość - przygotuj sobie jakiś silikon który posłuży za uszczelkę - oryginalnie jest czerwony. Smarujesz w okolicach dolegania pompy do zbiornika i skręcasz śrubkami imbusowymi. Przed skręceniem oczyścić powierzchnie styku. Czas operacyjny 15 minut max...
Wilk stepowy - 2011-10-18, 23:54

Dzięki Paw za dobre słowo :mrgreen:



[ Dodano: 2011-12-18, 00:52 ]

Drążę temat dalej...
Bardzo mi się w tym celu spodobało włoskie forum Aprilia on the road. Ista kopalnia wiedzy o naszych sprzętach!!

Ale do rzeczy:
Jak wiadomo w instrukcji nie ma nic o konieczności wymiany tego podzespołu.. Włosi twierdzą że instrukcja podaje że powinno się to robić co 45-50tys. Może mają jakąś inną instrukcję. Aczkolwiek są również przypadki pracy po 100tys.

Filtr paliwa do Capo to koszt ok 150zł
Zamiennik do Ducati 749 i 999 o nr 42540101A to to samo i kosztuje ok 100zł
Włochom też to się wydaje sporo i znaleźli trzeci możliwy do zastosowania filtr :mrgreen: Jest to BOSCH o nr 0450902151 ( np. Fiat Punto 55 ). Jest on troszeczkę większy i nie ma uziemienia. Jest też ok 3 razy tańszy od oryginału..




Co do samej zmiany to można przeczytać (google translate):
1 - usunięcie zbiornika, najlepiej jest pusty
2 - odkręcić śruby pod pływające pompy z zbiornika stóp w dół z przodu
3-cicho zsuwa się z wewnętrzną częścią grupy, a ponieważ jesteśmy czystą tkaniną wokół wnętrza zbiornika .....
4 - można odpiąć dwa paski z filtrem
5 - usunięcie starego filtra
6 - instalacji nowego filtra
7-re-instalacji pompy
8 - bez konieczności wymiany uszczelki.
Przy kolejnej rozbiórce radzą wymienić uszczelkę.



Jak widać oryginalne włoskie zaciski (trudne w montażu) po 30zł/szt można sobie podarować na rzecz ogólnie u nas dostępnych na śrubokręt.








Całość po wymianie filtr gotowa do umieszczenia w zbiorniku, tylko jest inny filtr siatkowy:

Należy zmasować filtr (lewy górny róg) - jest to dorobione samodzielnie



I najciekawsza rzecz....zapytałem też w Bravadosie o koszt pompy paliwa... Pan poprosił żebym usiadł.. Tylko 3500zł.

No cóż, Włosi twierdzą, że to jest ta sama pompa co pracuje w Alfie GTV3000 oraz Fiacie Coupe i kosztuje średnio 50euro... A żeby było śmieszniej to w GS1200 doszukali się tej samej.

To są te tematy dla chętnych... jest tam więcej infor praz więcej zdjęć. W tłumaczeniu na polski pomagał google translate :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Filtr paliwa

Pompa paliwa i filtr Bosch

Dziubek - 2011-12-18, 15:41

Nawet nie wiem ile moj filtr ma nalatane, ciekawy temat :idea:
eterum - 2011-12-18, 16:05

Wilk stepowy napisał/a:
I najciekawsza rzecz....zapytałem też w Bravadosie o koszt pompy paliwa... Pan poprosił żebym usiadł.. Tylko 3500zł.


Jak kiedyś w innym sklepie zapytałem o cenę oryginalnego gmola dolnego to pan też poprosił żebym usiadł.. hahhaha.. co oni mają z tym siadaniem?

A co do filtra to bardzo cenne informacje Wilku.

Anonymous - 2011-12-18, 16:54

Mnie kazali usiąść jak pytałem o tarcze hamulcowe :mrgreen:
Cóż filterek trzeba będzie chyba wymienić :mrgreen:

Dziubek - 2011-12-18, 17:34

Moj kumpel co ma serwis Aprili powiedzial mi, ze nawiazal kontakt w niemczech
z firma co produkuje tarcze hamulcowe.

Maja zrobic kilka probek do Capo, ceny dokladnej jeszcze nie znam
ale ma byc sporo tansze niz oryginal.

Anonymous - 2011-12-18, 18:45

Oryginały nie są w kosmicznych cenach, tylko zdobycie ich nie zawsze jest łatwe.
Natomiast kupno tych tarcz za pośrednictwem krakowskiego Bravadosa to 1803zł za sztukę.
Dla mnie ta cena jest nie do przyjęcia, to jakiś kosmos.
Za 1000zł zamówiłem komplet EBC. Wydaje mi się, że to nie był zły wybór :mrgreen:

Karpik - 2011-12-18, 20:07

Z uwagi na fakt, że mam juz wszystko rozgrzebane a nie mam pojecia co było przy moim Capo robione przez Włocha wszystkie filtry i płyny mam zamiar wymienic...
W zwiazku z powyższym zainteresowałem się też filtrem paliwa... szukając co i za ile natknąłem się na oferte Ducati Wrocław:
http://desmosilesia.pl/fo...1161d4b9120a765

Filtr paliwa DUCATI 42540101A w cenie 86,31 brutto (mam nadzieję że PLN bo waluta nie jest podana :roll: ) -złożyłem zamówieni i czekam :lol:

[ Dodano: 2011-12-23, 23:19 ]
I sie nie doczekam bo w odpowiedzi uzyskałem informację, że Ducati Wrocław zostalo zlikwidowane... :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group