Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Filtr paliwa
Autor Wiadomość
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 11:08   Filtr paliwa

Witam czy ktoś już wymieniał filtr paliwa w capo?

Z tego co udało mi się ustalić to pasuje od ducati
Ducati equivalent 1 szt. 42540101A Filtr i 2x 74140931A zaciski.
Jeszcze nie wiem jakie są różnice cenowe.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-03, 16:26   

A gdzie znajduje się ten filtr ??
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-03, 19:40   

ano znajduje się tam gdzie pompa paliwa (patrz zdjęcie pozycja 5). Zastanawiam się czy ktoś w ogóle wymienia ten filtr.

filtr.JPG
Plik ściągnięto 38 raz(y) 25,58 KB

 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-03, 19:43   

Czyli trzeba wyjąć pompę, żeby się do niego dostać ??
Jeżeli tak, to jest to system podobny do tego w Hondzie VFR 800.
Ponoć tam się tego filtra nie wymienia :)
 
   
alexbill 
alexbill

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-05, 20:12   

Instrukcja nic nie mówi na temat wymiany filtra paliwa ale jest tam info o wymianie "fuel line" co 4 lata (myślę, że można pod to podciągnąć również filtr paliwa). Rzuciłem okiem na forum af1racing i też nie mają wyrobionej opinii. Niektórzy w ogóle tego nie wymieniali a zrobili ponad 79000 mil, zobacz np.
http://www.apriliaforum.c...ght=fuel+filter

p.s.
nr filtra ducati to 42540101A
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-16, 22:34   

Wymieniał w końcu ktoś ten filtr, czy będę jeszcze nikt :roll: :?:


Czy ktoś to rozbierał w ogóle, jakieś niespodzianki, nowe uszczelki?
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-10-17, 23:00   

Chyba będziesz pionierem, a ja zaraz po tobie :mrgreen:
 
   
Paw 

Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 22
Wysłany: 2011-10-18, 12:52   

Odkręcasz zbiornik, odpinasz szybkozlaczki i odkręcasz cala pompę paliwa około 8 śrubek na imbus. Wyciągasz zgrabnie całość manewrując na boki i juz masz wszystko na wierzchu. Filtr demontujesz ściągając dwie obejmy - przygotuj sobie nowe. Później składasz już całość - przygotuj sobie jakiś silikon który posłuży za uszczelkę - oryginalnie jest czerwony. Smarujesz w okolicach dolegania pompy do zbiornika i skręcasz śrubkami imbusowymi. Przed skręceniem oczyścić powierzchnie styku. Czas operacyjny 15 minut max...
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-18, 23:54   

Dzięki Paw za dobre słowo :mrgreen:



[ Dodano: 2011-12-18, 00:52 ]

Drążę temat dalej...
Bardzo mi się w tym celu spodobało włoskie forum Aprilia on the road. Ista kopalnia wiedzy o naszych sprzętach!!

Ale do rzeczy:
Jak wiadomo w instrukcji nie ma nic o konieczności wymiany tego podzespołu.. Włosi twierdzą że instrukcja podaje że powinno się to robić co 45-50tys. Może mają jakąś inną instrukcję. Aczkolwiek są również przypadki pracy po 100tys.

Filtr paliwa do Capo to koszt ok 150zł
Zamiennik do Ducati 749 i 999 o nr 42540101A to to samo i kosztuje ok 100zł
Włochom też to się wydaje sporo i znaleźli trzeci możliwy do zastosowania filtr :mrgreen: Jest to BOSCH o nr 0450902151 ( np. Fiat Punto 55 ). Jest on troszeczkę większy i nie ma uziemienia. Jest też ok 3 razy tańszy od oryginału..




Co do samej zmiany to można przeczytać (google translate):
1 - usunięcie zbiornika, najlepiej jest pusty
2 - odkręcić śruby pod pływające pompy z zbiornika stóp w dół z przodu
3-cicho zsuwa się z wewnętrzną częścią grupy, a ponieważ jesteśmy czystą tkaniną wokół wnętrza zbiornika .....
4 - można odpiąć dwa paski z filtrem
5 - usunięcie starego filtra
6 - instalacji nowego filtra
7-re-instalacji pompy
8 - bez konieczności wymiany uszczelki.
Przy kolejnej rozbiórce radzą wymienić uszczelkę.



Jak widać oryginalne włoskie zaciski (trudne w montażu) po 30zł/szt można sobie podarować na rzecz ogólnie u nas dostępnych na śrubokręt.








Całość po wymianie filtr gotowa do umieszczenia w zbiorniku, tylko jest inny filtr siatkowy:

Należy zmasować filtr (lewy górny róg) - jest to dorobione samodzielnie



I najciekawsza rzecz....zapytałem też w Bravadosie o koszt pompy paliwa... Pan poprosił żebym usiadł.. Tylko 3500zł.

No cóż, Włosi twierdzą, że to jest ta sama pompa co pracuje w Alfie GTV3000 oraz Fiacie Coupe i kosztuje średnio 50euro... A żeby było śmieszniej to w GS1200 doszukali się tej samej.

To są te tematy dla chętnych... jest tam więcej infor praz więcej zdjęć. W tłumaczeniu na polski pomagał google translate :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Filtr paliwa

Pompa paliwa i filtr Bosch
_________________
Caponord 2003
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-12-18, 15:41   

Nawet nie wiem ile moj filtr ma nalatane, ciekawy temat :idea:
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-12-18, 16:05   

Wilk stepowy napisał/a:
I najciekawsza rzecz....zapytałem też w Bravadosie o koszt pompy paliwa... Pan poprosił żebym usiadł.. Tylko 3500zł.


Jak kiedyś w innym sklepie zapytałem o cenę oryginalnego gmola dolnego to pan też poprosił żebym usiadł.. hahhaha.. co oni mają z tym siadaniem?

A co do filtra to bardzo cenne informacje Wilku.
_________________
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-18, 16:54   

Mnie kazali usiąść jak pytałem o tarcze hamulcowe :mrgreen:
Cóż filterek trzeba będzie chyba wymienić :mrgreen:
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 51
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-12-18, 17:34   

Moj kumpel co ma serwis Aprili powiedzial mi, ze nawiazal kontakt w niemczech
z firma co produkuje tarcze hamulcowe.

Maja zrobic kilka probek do Capo, ceny dokladnej jeszcze nie znam
ale ma byc sporo tansze niz oryginal.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-18, 18:45   

Oryginały nie są w kosmicznych cenach, tylko zdobycie ich nie zawsze jest łatwe.
Natomiast kupno tych tarcz za pośrednictwem krakowskiego Bravadosa to 1803zł za sztukę.
Dla mnie ta cena jest nie do przyjęcia, to jakiś kosmos.
Za 1000zł zamówiłem komplet EBC. Wydaje mi się, że to nie był zły wybór :mrgreen:
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2011-12-18, 20:07   

Z uwagi na fakt, że mam juz wszystko rozgrzebane a nie mam pojecia co było przy moim Capo robione przez Włocha wszystkie filtry i płyny mam zamiar wymienic...
W zwiazku z powyższym zainteresowałem się też filtrem paliwa... szukając co i za ile natknąłem się na oferte Ducati Wrocław:
http://desmosilesia.pl/fo...1161d4b9120a765

Filtr paliwa DUCATI 42540101A w cenie 86,31 brutto (mam nadzieję że PLN bo waluta nie jest podana :roll: ) -złożyłem zamówieni i czekam :lol:

[ Dodano: 2011-12-23, 23:19 ]
I sie nie doczekam bo w odpowiedzi uzyskałem informację, że Ducati Wrocław zostalo zlikwidowane... :shock:
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12