Wybrałem się na weekend na przejażdżkę do naszych zachodnich sąsiadów. Jestem właśnie w Hanowerze. Jechałem dość konkretni załadowany i zacząłem się zastanawiać nad ciśnieniem w oponach. Na wachaczu są wartości ciśnienia do których należy nadymać koła. Jest również wartość tzw. fully loaded, czyli pod pełnym obciążeniem. Ale czy ma to być wartość ciśnienia przed załadowaniem tego całego towaru, czy gdy już mamy pełne załadowanie? Chyba, że to się nie zmieni? Jakoś nie bardzo mogę sobie to wyobraźić...
_________________ Pozdrawiam
Piotr
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-26, 17:00
Jeżeli wiesz, że w trasę udajesz się z konkretnym bagażem i np. pasażerem, to ładujesz takie ciśnienie, jakie zaleca producent motocykla lub producent opony - choć często te wartości minimalnie się różnią.
Raczej nie zaleca się przekraczania maksymalnych wartości. Źle to wplywa na prowadzenie, żywotność i sposób zużycia bieżnika, a także bywa niebezpieczne - po godzinnej jeździe zamiast 2,5bar w tylnej oponie rejestrowałem 3-3,5 bar, więc rozumiesz czym naddatki powietrza mogą grozić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum