kupiłem cewki Beru z rozbiórki po 35 zł za sztukę, na przednim cylindrze są założone bezpośrednio na świece i dla pewności zamocowane kątownikiem do obudowy airboxu
tylny cylinder cewki bez przeróbki, przewód wysokiego napięcia przylutowany do końcówki cewki, założony na to oryginalny kaptur gumowy z cewek zalałem wewnątrz silikonem i ściągnąłem opaskami elektrycznymi na przewodzie i obudowie cewki, po zalaniu silikonem zostawiłem bez odpalania na 24 h - silikon żeluje do 10 mm w takim czasie ,
cewki podwieszone do ramy opaskami za oryginalne otwory do przykręcania do silnika samochodzie - wszystko działa , bez rozcinania i klejenia cewek,
przewody do cewek zakończone wsuwkami, zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi
przy okazji wymieniłem przewody wysokiego napięcia na Beru
Witam,
mam problem. Myłem moto myjką ciśnieniową przed tygodniem. Po myciu nie było suszenia. Po kilku dniach odpalam, pierwszy kilometr ok, potem EFI się na czerwono zaświeciło, rozpoczęła się nierówna praca silnika.
Po kilku km postój i szukanie przyczyny. Spięcie kabli pod siedzeniem - wyświetla się błąd 34-tj. cewka tył odpowiedzialna za boczną świecę. Zamieniłem cewki miejscami i dalej wywalał błąd 34 z tym, że nierówna praca ustała.
Dalej był powrót do domu - przejechałem w sumie jeszcze około 100km i silnik pracował równo, nie gasł oraz nie szarpał lecz EFI na czerwono dawało.
Dziś wszystko rozebrałem, kontaktorem potraktowałem wtyczki pod siedzeniem lecz kontrolka EFI dalej na czerwono miga i wywala uparcie błąd 34.
Podmiana cewek miejscami nie powoduje zmiany błędu na np. 36 tj tył centralna świeca.
Wykręciłem świecę boczną - jest lekko mokra.
Odłączanie klemy nie pomaga, błąd po odpaleniu jest dalej. HELP!!
EDIT
silnik pracuje równo ale błąd 34 wciąż jest wyświetlany a ten nieszczęsny EFI migota...
Odpięcie klemy na jakiś czas nie kasuje błędów?
Ostatnio zmieniony przez Fryzjer 2013-06-04, 12:02, w całości zmieniany 2 razy
Skoro wywala Ci błąd i silnik nierówno pracuje to szwankuje Ci iskra na górnej świecy... Przy zaburzeniu dolnej iskry silnik powinien pracować prawie tak samo.
Diagnoza Wilka poprawna :)
dzisiejsza jazda próbna to wykazała, szarpał. Postój, szybka zmiana cewek miejscami i jest ok tylko EFI migocze.
Tak więc jest walnięta jedna lecz pozostaje pytanie dlaczego cały czas ten sam błąd 34 wyświetla??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum