Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej w AirBox
Autor Wiadomość
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-01-06, 22:45   Olej w AirBox

Dzisiaj przyszedł ten dzień, kiedy zacząłem dłubać w mojej maszynie...
Postanowiłem po raz pierwszy zdiąć bak i zobaczyć jak sprawy stoją z przewodami paliwowymi, czy nic nie popękało i ewentualnie zamówić metalowe złączki, tak jak opisywaliście.
Nawet nie zdajecie sobie sprawy jakie było moje szczęście, jak zastałem już wykonaną modyfikację :mrgreen: , nawet chwile się zastanawiałem czy nie jest to fabryczna zmiana od 2006 roku :?: ponieważ są one przymocowane obejmami zagniatanymi a nie zwykłymi skręcanymi... i przewód w stalowym oplocie :shock:
Generalnie angol który mi sprzedawał moto wydawał mi się przesadnie pedantyczny, mam nawet wszystkie faktury z przeglądów motocykla i za zakup części i materiałów eksploatacyjnych, filtrów, zestawu napędowego itd... więc może zrobił również i wymianę złączek w serwisie?(sprawdzę czy są na fakturach)






Następnie dobrałem się do filtra powietrza, a zachęciła mnie naklejka na obudowie k&n :-)
...i tu emocje opadły ponieważ moim oczom ukazał się olej wewnątrz airbox-a

czy taka akcja komuś się trafiła?


filtr też zapierdzielony olejem... :-/
 
   
darqvader 

Wiek: 39
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 54
Skąd: Varsovie
Wysłany: 2010-01-06, 23:20   

Krzyśku - ta sprawa była (o ile sie nie myle) już kiedyś omawiana. U mnie jest podobnie. Podejrzewam, że za dużo oleju wlewamy do Capo...
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 23:41   

Nadmiar oleju jest wydmuchiwany właśnie do airboxa dlatego masz tam tyle miejsca :-) Dodatkowo w najniższym punkcie masz otworek a po drugiej stronie zaślepioną rurkę by można było spuścić sobie nadmiar oleju, który zgromadził się w airboxie :-)
Nie masz się co przejmować jak to się mówi ten typ tak ma :-)
Jeśli chodzi o złączki to chyba w serwisie aprilii ich nie kupił a na stronie www.omega.co.uk (http://www.omega.co.uk/ppt/pptsc.asp?ref=ftlc&flag=1)
Ciesz się masz około 250 pln w kieszeni więc możesz sobie kupić piwko i czekać na poprawę pogody :-)
 
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-01-06, 23:48   

hmm... z tym nadmiarem oleju to chyba sam dałem ciała :oops: , kiedyś pisałem że rano zobaczyłem pustą rurkę, więc dolałem oleju... i jak dojechałem do pracy, to musiałem spuścić, ponieważ cała była wypełniona, ach... nadgorliwosć gorsza od...
Pewnie to był ten moment kiedy zrobiłem głupi błąd...

Capo, pewnie masz rację, bo są firmy CPC 8-)
_________________
Minio
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-01-07, 09:55   

K&N to filtr moczony w oleju więc musi on obowiązkowo być upaprany.
Jeśli uważasz że jest za brudny wymyj go w odpowiednich środkach i ponownie namocz w odpowiednim oleju.
 
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-01-07, 11:12   

Tak, wiem, ale nie na czarno ;-)
Mam płyn do mycia filtrów Motorex i spray do nasaczania, ale do filtrów gabkowych, bo takie mam w Quadzie. Zastanawiam sie czy można go zastosować do tego filterka??
_________________
Minio
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-01-07, 14:02   

To że na czarno to jeszcze nie problem. Popatrz jakie masz przepustnice pokryte pyłem :mrgreen: .
Oleju używałem dedykowanego do K&N więc nie powiem.
 
 
   
Robert 
Grappa

Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Aberdeen-Raciborz
Wysłany: 2010-02-03, 20:48   

Siema ja wlasnie zaczolem rozbierac swe malenstwo i tez znalazlem olej co mnie przerazilo. Z tego co zrozumialem mamy odetchnac. Ale mam pytanie skoro Krzysiek dolal oleju bo go nie bylo w rurce i mu wydmuchalo czy to znaczy ze gdy capo jest zimne to niepowinno byc go widac w rurce? Bo wydawalo mi sie ze olej sprawdza cie na zimnym silniku. wiec prosze o poprawke dla mnie.
_________________
No to jazda
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-02-03, 21:08   

Robert napisał/a:
wydawalo mi sie ze olej sprawdza cie na zimnym silniku


Nie w Capo. Trzeba nie tylko rozgrzać motocykl ale jeszcze nim trochę przejechać. Mi nie zawsze po rozgrzaniu pokazywał prawdziwy poziom. Myśle że tak pare km wystarczy.

Gdzieś wyczytałem, że poziom oleju powinien sięgać trochę ponad połowę. Wtedy jest dobrze. Jak naleje się do pełna (miarka jest cała wypełniona) to wypluje "nadmiar" właśnie do airboxa. Mogę to potwierdzić bo też nalałem kiedyś do pełna a po jakimś czasie doszło do "ponad połowy".

Co ciekawe jak byłem w Chorwacji i męczyłem go w upałach to poziom był znowu na full.
_________________
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10