Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Alternator , regulator napięcia czy może coś innego?
Autor Wiadomość
LoganOx 


Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 46
Skąd: Swindon
Wysłany: 2010-04-19, 18:16   

Miałem trochę czasu dzisiaj i pomierzyłem napięcie zmienne na wejściu do regulatora napięcia (Alternator loadless operation test). A więc do rzeczy - producent zaleca przeprowadzenie tego testu przy 4000 obr./min..
Wyniki:
Pierwszy przewód mierzony plusem a minus do drugiego: 66 V
Drugi przewód mierzony plusem a minus do trzeciego: 67 V
Trzeci przewód mierzony plusem a minus do drugiego: 64 V

Przy pomiarach bez gazu wart. odpowiednio:
1. 24 V
2. 23,4 - 24,7 V
3. 22,4 - 23,3 V

Przy 4000 obr producent pisze, że wart. powinny być powyżej 60 Volt (wyniki zarejestrowane: 66V, 67V i 64 V są ok)
Wniosek: alternator działa i podaje dobre napięcia.

Zrobiłem jeszcze jeden test - Alternator continuity test. Robi sie to przy wyłączonym silniku. Wyniki:
1-szy przewód PLUS 2-gigi MINUS: 00,8 OHM
2-gi PLUS 3-ci MINUS: 00,8 OHM
3-ci PLUS 1-szy MINUS: 00,8 OHM
3-ci PLUS 2-gi MINUS: 00,8 OHM

po minucie wart. wachały się od 00,7 OHM do 1,00 OHM
Producent zaleca dopuszczalne wart. na poziomie 0,1 do 1,0 OHM
Wniosek: wartości otrzymane są OK

Chciałem zrobić jeszcze test regulatora napięcia (Rectifier TEST), ale nie byłem pewien na co ustawić voltomierz (powinno być M Ohm) i jak zrobić ten test (mam tabelkę z dopuszczalnymi wart., ale jej nie rozumiem ).
W zamian posprawdzałem wszystkie plastikowe złączki na przewodzie od alternatora i są ok (przy okazji zauważyłem, że przewód paliwowy jest do naprawy nowy zacisk potrzebny)
Od dziś zaczynam poszukiwania regulatora napięcia. Na szczęście alternatora nie muszę wymieniać (nowy w USA kosztuje 932 USD a na eBay używane od 100 GBP wzwyż)
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-04-21, 11:28   

Tabelka zapewne mówi jakie rezystancje powinny występować pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami reglera. Jeśli coś jest inaczej, świadczy to u uszkodzeniu. Niestety jeśli wszystko jest jak w opisie, to wcale nie znaczy, że uszkodzenia nie ma...

Ale w zasadzie powinien przypasować ci dowolny regulator który:
a - ma zbliżoną (najlepiej nieco większą) moc od oryginalnego
b - gabarytowo da się zabudować w przewidzianym miejscu
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10