Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wskażnik poziomu paliwa pokazuje tylko rezerwę
Autor Wiadomość
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2009-06-19, 09:47   

TENrobak a dla czego wymieniales czujnik poziomu paliwa??? Ja mam taki objaw ze po zatankowaniu do pelna nie pokazuje mi pelnego zbiornika tylko 2/3 poziomu tzn. ze swieci sie 6 pól na wyswietlaczu.Niby drobiazg ale wczesniej pokazywalo chyba 9 pól.Nie wiem co sie dzieje
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-20, 04:22   

maciejwu71 napisał/a:
TENrobak a dla czego wymieniales czujnik poziomu paliwa??? Ja mam taki objaw ze po zatankowaniu do pelna nie pokazuje mi pelnego zbiornika tylko 2/3 poziomu tzn. ze swieci sie 6 pól na wyswietlaczu.Niby drobiazg ale wczesniej pokazywalo chyba 9 pól.Nie wiem co sie dzieje


U mnie objaw był taki: Po zatankowaniu do pełna pokazywał 1/3 zbiornika (lub ciut więcej), przy pustym zbiorniku pokazywał ciągle jedno pole o czym musiałem się przekonać niespodziewanym brakiem paliwa :-x . Czujnik (notabene bardzo prostej konstrukcji) rozebrałem, aby go naprawić. W środku tuby jest pływak stabilizowany dwoma sprężynami (z góry i z dołu). Pływak w górnej części posiada metalowe "łapki", które zwierają z jednej strony metalową prowadnicę z czymś w rodzaju opornika suwakowego z drugiej (taki opornik drabinkowy- im więcej szczebli, tym większa oporność- elektronik ze mnie żaden :-P ). :idea: Przygiąłem trochę łapki nagiąłem troche sprężyny stabilizujące pływak i... Po zatankowaniu do pełna wskaźnik pokazywał połowę a w momencie włączenia rezerwy zostawało w baku paliwa na ok 150 km (o czym też się przekonałem na własnej skórze :-x ). Tak naprawdę czujnik da się wyregulować w ten właśnie sposób, tylko jego wzorcowanie jest troche kłopotliwe, bo trzeba co chwilę odkręcać/przykręcać pompę paliwa. Gdyby tak zasymulować zbiornik paliwa w jakiś sposób, to byłoby znacznie łatwiej... ale niestety mi się to nie udało. Udało mi się natomiast znaleźć używkę, która sprawdza się b. dobrze.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2009-06-20, 12:11   

TENrobak dzieki za opis.Juz chyba wiem jak to dziala.Faktycznie moze mi nie stykac w pewnym momecie ale to sie okaze kiedy zajze do flakow.pozdro
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-20, 16:04   

U mnie jest taka sytuacja, że po zatankowaniu do pełna wskaźnik pokazuje full.
Po ruszeniu i przejechaniu kilku kilometrów, znika jedno pole. Po ponownym ruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.
Chyba też będę musiał tam zajrzeć ;-)
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-26, 13:42   

Wicher napisał/a:
U mnie jest taka sytuacja, że po zatankowaniu do pełna wskaźnik pokazuje full.
Po ruszeniu i przejechaniu kilku kilometrów, znika jedno pole. Po ponownym ruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.
Chyba też będę musiał tam zajrzeć ;-)


Powiedziałbym tak: Nie ruszaj kupy, póki nie śmierdzi tak bardzo. Dla mnie najistotniejszą informacją z tego wskazania poziomu paliwa jest rezerwa. Musze wiedziec, kiedy się włączy i że na pewno włącza się zawsze w tym samym momencie- wówczas mam pewność ile km moge jeszcze przejechać. Natomiast w górnej częśći jego wskazania sa przynajmniej dla mnie zbędne (sam wiem, że niedawno zatankowałem :-) ) Dalej to już wskazania szacunkowe no i później stotna dla mnie rezerwa.

Być może z mojego opisu wynika, że sam czujnik jest bardzo prosty w budowie, ale wierz mi, że jego wyregulowanie metodą garażową jest bardzo czasochłonne.

Podsumowując jeżeli objawy masz takie jak opisałeś, to nie ruszałbym tego.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-26, 17:04   

Rozumiem, że wskazania na wyświetlaczu są czysto orientacyjne, ale czasami drażni mnie to jak ten jeden "bloczek" co chwilę pojawia się i znika ;)

Dla mnie również najbardziej miarodajnym wskaźnikiem jest wskaźnik rezerwy(póki co to komornik nie zawodzi). Wiem ile chabeta pali w różnych warunkach(miasto, trasa, solo, pasażer, bagaż itd), więc po pojawieniu sie komornika staram sie nie przejeźdżać więcej niż 50km ;)

Zostawię to w spokoju, bo w zasadzie to nie chce mi się grzebać.
Jadę na urlop, więc nie czas na takie zabawy ;)
 
   
KEn 
KEn

Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Gliwice/okolice
Wysłany: 2009-08-31, 15:36   Wskażnik poziomu paliwa pokazuje tylko rezerwę

Witam.Kupiłem tydzień temu Capo 2006 i mam kilka problemów. Pierwszy: po zatankowaniu do pełna pokazuje mi tylko 2 kreski rezerwy, przypuszczam że zacina się lub uległ awarii czujnik w zbiorniku. Ktoś miał taki problem ? jak sie dostać do wskaznika ? co można przy nim pomajstrować żeby go reanimować, skontrolować itd... ? Za pomoc z góry dziękuję
_________________
KEn
 
 
   
waldi 
waldi

Wiek: 52
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-10-30, 19:40   

Też mam ten problem może ktoś już znalazł jakieś rozwiązanie.
Ken może ty już naprawiłeś?
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10