Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej w lagach
Autor Wiadomość
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2009-01-14, 20:00   Olej w lagach

Heyka
miałem odpiąć do tematu przednie zawieszenie, ale łatwiej bedzie znaleźć potomnym...
Czy można wymienić olej w lagach bez wykręcania ich z półek?
ponoć tak, odkręcając korki i używając "odsysacza" :-/
ktoś się spotkał z czymś takim?
instrukcja wskazuje wymianę po pierwszych 7500 km a ja nie miałem pierwszego przeglądu jeszcze... potem co 15 tys chyba... a co 30 tys uszczelniacze...
albo czekać aż coś samo rypnie...
co Wy na to?
_________________

 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-20, 23:15   

Powiem ci dlaczego lepiej wymontować lagi :)

Tuleja cylindryczna lagi, zazwyczaj wykonana jest z jakiegoś stopu aluminium.
Sprężyna oraz tuleja tłoczna(powlekana chromem technicznym) jest stalowa. Wewnątrz tulei cylindrycznej często pracuje jeszcze tuleja prowadząca, również stalowa.
Taka kompozycja wpsólpracujących ze sobą elementów powodouje w wyniku tarcia wytwarzanie sporej ilości opiłków, które zmieszane z olejem tworzą niezłą pastę ścierną.
Jak już nabierzesz luzów w układzie t.tłoczna-t.cylindryczna, to zawieszenie praktycznie do wyrzucenia ;)

Wyjmij lagi, odkręć korki, zlej stary olej. Zaopatrz się w baniak 5 litrowy rozpuszczalnika ekstrakcyjnego bądź benzyny ekstrakcyjnej i dokładnie wypłucz lagi.
Zostaw je na noc, żeby wszystko dobrze odparowało i zalej świeżym olejem :)

A tak w ogóle to ile oleju wchodzi do jednej lagi, bo nie wiem, a czeka mnie wymiana ?? :)
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-21, 10:23   

Wicher ma rację jeśli już coś robić to robić dokładnie :)
Sprawdzałem w instrukcji i piszą:
Fork oil (for each leg) 553 +/- 2,5 cm3
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-03-08, 15:55   

A więc tak :)
Przy okazji wymiany opon, rozkopalem przednie lagi w celu wymiany oleju.
Niestety olej nie był pierwszej młodości, a jego ilość mocno odbiegała od wartości jakie zaleca producent :)

Lagi czyściutkie, zalane świeżym olejem Motul Fork Oil 10W (zamiast 5W).

Nawet na postoju bujając motocyklem, czuć że zawieszenie pracuje inaczej.
Zobaczymy jak będzie w praktyce.

Zabierajcie się za maszyny bo wiosna blisko :)
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2010-02-09, 11:41   

Podpinam się pod wątek i zapytam jak jest w przypadku, gdy w lagach są sprężyny progresywne-to znaczy czy ilość oleju w ladze jest taka sama jak w przypadku sprężyn liniowych ?>
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-09, 16:52   

Tak, taka sama.
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-02-09, 22:33   

A ja tam myślę, że należałoby zmierzyć objętość jaką zajmują progresywne sprężyny w odniesieniu do standardowych i w odpowiednim stopniu skorygować ilość oleju. Oczywiście głównie chodzi mi o to żeby się postawić w opozycji do Wichra i przez to podnieść nieco tę zimową temperaturę (na Tauzenie od wczoraj nie grzeją.... :mrgreen: )
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2010-03-12, 16:30   

Olej wymieniony na 5W :-D Repsola. Lagi przepłukałem niewielką ilością oleju do amortyzatorów ( pozostały mi jakieś resztki}.Raczej nie polecam płukania benzyną ekstrakcyjną, już lepiej naftą oczyszczoną. Problematyczne jest tylko poluzowanie jednej ze śrub od dolnej półki.
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2010-03-17, 22:05   

hej
a jak podparliście maszynę, żeby nie zaryła czołem o podłoże???
matjas
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-17, 23:16   

Należy posadzić dziewczynę na tylnym siedzeniu. Tylko za szczupłe się niestety nie nadają... :mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-18, 20:31   

Marcin napisał/a:
Należy posadzić dziewczynę na tylnym siedzeniu. Tylko za szczupłe się niestety nie nadają... :mrgreen:

W ogóle grube kobiety są pożyteczniejsze.
Zimą grzeją, a latem dają cień :mrgreen:
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-19, 10:10   

Ja tam się nie znam, ale słyszałem, że tak ogólnie lepiej dają... :mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-19, 11:37   

matjas napisał/a:
hej
a jak podparliście maszynę, żeby nie zaryła czołem o podłoże???
matjas


np tak:

_________________
Caponord 2003
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-03-19, 12:09   

noo... to jest PRO !
_________________
Minio
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-19, 17:01   

Fajne stojaki. Gdzie takie zakupiłeś??
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11