Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
NIE MOŻNA ZAPALIĆ EFI-12 I EFI-1
Autor Wiadomość
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-17, 20:07   NIE MOŻNA ZAPALIĆ EFI-12 I EFI-1

Po po weekendowej przejażdżce, postawiłem motocykl pod chmurką, padał deszcz, nie przykryłem go pokrowcem. Następnego dnia, gdy przekręciłem kluczyk, nic się nie stało, przekręciłem jeszcze raz, nic , przekręciłem trzeci raz, pompa leniwie pyknęła, no to dzida. No kreci ale nie pali – hmm, kreci, pryknie – w tłumik, jeden suw i nic. Po pracy wziąłem starter elektryczny do rozruchu, kreci jak dzika ale nie gada. Od razu pomyślałem o cewkach, ale nie dawno wymieniałem świece na irydowe, hmm. Ale widzę mokry korek, zaglądam, stoi woda, wytarłem, dodałem preparat wiążący wodę do benzyny, nadal nie gada. Dzisiaj nawet spuściłem benzyny trochę aby, wywalić resztki wody, która, zbiera się na dnie. Nic nie gada – postanowiłem połączyć kable diagnostyczne, wyskakuje błąd 12 – co oznacza błąd czujnika położenia wału, sprawdziłem połączenie, suche, nie mam miernika aby się bawić ale …

Może ktoś mam pomysł co się popsuło ??
_________________
https://fotografia-slubna.info/
Ostatnio zmieniony przez larry 2019-08-25, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-05-17, 21:12   

Jak wywala błąd czujnika to czujnik na 99%.
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-18, 14:40   ...

Sprawdziłem miernikiem, czujnik dobry wykazuje prawidłowe wskazania wg. instrukcji.
możliwe że przez słaby akumulator i fiksuje mi elektronika, przekaźniki od pompy paliwa dziwnie pykają łącznie z takim czymś .., kiedyś Kody odczytał mi błąd przekaźnika benzyny.



naładuje w weekend akumulator i jeszcze spróbuje.

Ogólnie mogę jeszcze wymienić cewki, ale po co ?

Znalazłem takie błąd na forum aprilia, czy może mi ktoś to przetłumaczyć bo translator google, tłumaczy źle.

http://www.apriliaforum.c...ad.php?t=157614
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-19, 08:11   ....

zapomniałem dodać że jak przekrece kluczyk to wskazówka licznika, biegnie do konca sie wraca jak w hondzie... hmm
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2011-05-19, 09:02   

Jak nie chce mi się samemu, to daje do Moto-szklarnia w Markach. Jest tam jeden chłopak który zna caponordy... chyba że wolisz drożej w autoryzowanym :-)
Powołaj się na mnie, to będziesz jeszcze miał rabacik :-)
Jednak zacząłbym od podmiany aku... potrafi namieszać :-)
_________________
Minio
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-05-19, 09:27   Re: ...

larry napisał/a:
Znalazłem takie błąd na forum aprilia, czy może mi ktoś to przetłumaczyć bo translator google, tłumaczy źle.

http://www.apriliaforum.c...ad.php?t=157614


"Just out of interest and fiddiling i thought id charge the battery for a bit .. when i removed the seat i noticed it had rubbed on the starter solenoid, or coil ( whatevers under there ) and broken the wire .. so a soldering iron and a bit of solder later im all fixed up, bit extreme the warnings though. just posted this incase anyone else has this problem, codes 11 and 12 are quite concerning i think."

Z czystej ciekawości postanowiłem naładować akumulator... po zdjęciu siedzenia zauważyłem przetarty przewód solenoidu lub cewki rozrusznika (cokolwiek tam jest) i złamany przewód.. po chwili z lutownicą w dłoni wszystko było naprawione...

Nie wiem który dokładnie przewód miał na myśli, ale faktycznie warto sprawdzić zamiast od razu pchać motocykl do serwisu :)
_________________
Michał
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-05-19, 15:29   

larry napisał/a:
Sprawdziłem miernikiem, czujnik dobry


To zostały ci jeszcze do sprawdzenia przewody idące od czujnika. Być może gdzieś pojawiło się przetarcie.

Generalnie przydałby się komputer bo EFI nie wskazuje wszystkich błędów a ten -1 może oznaczać "inne" nieokreślone w EFI błędy. U mnie tak było z przekaźnikiem pompy paliwa.

Ja bym skupił się na wodzie w benzynie. Opróżnił dokładnie zbiornik i zalał świeżą bezyną. Być może woda dostałą się gdzieś dalej i blokuje paliwo.

Nie ma bata.. jeśli jest powietrze, iskra i benzyna to musi strzelić. U ciebie nie strzela więc czegoś Ci brakuje. Iskrę łatwo sprawdzić, powietrze tym bardziej.. Dlatego stawiam na paliwo (przewody, wtryski, filtr paliwa itd).
_________________
 
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-19, 22:38   

eterum napisał/a:


Ja bym skupił się na wodzie w benzynie. Opróżnił dokładnie zbiornik i zalał świeżą bezyną. Być może woda dostałą się gdzieś dalej i blokuje paliwo.

....


własnie Kody, podczas wgrywania map, podłączył komputer i wykazywało błąd przekaźnika pompy benzyny, ale myślę że to przez rzeźbę ze złączką, która miała małe "światło". Ale w poniedziałek zaprowadzę do serwisu, już dość. :)
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-05-20, 12:09   

larry napisał/a:
Ale w poniedziałek zaprowadzę do serwisu, już dość.


Doskonale Cię rozumiem. Sam dłubałem przez tydzień. W końcu się udało ale moja żona jest już wściekła na ten motocykl. Zamiast z rodziną siedzę z maszyną..

Chociaż nie ma tego złego bo sama mi mówi; "Maciek kup sobie wreszcie porządny motor" :mrgreen:
_________________
 
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-05-20, 12:15   

eterum napisał/a:
"Maciek kup sobie wreszcie porządny motor"


Kobita sie nie zna :mrgreen: :-P
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-20, 12:16   

W przypływie determinacji , psiknełem w stacyjkę jakimś preparatem sonax mos2, który niby usuwa wilgoć, pomyślałem że moze stacyjka fiksuje bo jak przekreciłem za pierwszym, feralnego ranka, to nic nie chciała gadać, wilgoć może usunął, ale motocykl teraz juz totalnie nie żyje i alarm fiksuje, chyba zafundowałem sobie czyszczenie stacyjki.
K..... !!! :)
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-20, 13:33   

Cytat:
Ale widzę mokry korek, zaglądam, stoi woda

Nie bardzo rozumiem, gdzie woda stała, bo chyba nie dostała się do zbiornika z paliwem???

Jak dla mnie to rozładował Ci się akumulator, albo coś nie tak masz z elektryką po tym deszczu. Mogłeś też dzień wcześniej zatankować jakąś siarę na stacji(kiedyś miałem taki przypadek).

Podstawowa sprawa to naładuj dobrze akumulator. Jak to nic nie da, to wykręć świece i sprawdź czy fizycznie są iskry i czy świece wykazują objawy podawania paliwa.

Tylko nie wiem co na tą stacyjkę Ci poradzić, trzeba się do tego dobrać i przeczyścić. No ale jutro jest sobota, można dłubać cały dzień ;-) Powodzenia.
_________________
Caponord 2003
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-05-20, 14:21   

Wilk stepowy napisał/a:
Jak dla mnie to rozładował Ci się akumulator


też tak myślałem ale

larry napisał/a:
Po pracy wziąłem starter elektryczny do rozruchu


więc musiałby mieć zdrowo rozładowany żeby nie zapalił. Inną sprawą jest, że skoro silnik kręcił ale nie mógł zaskoczyć to albo nie ma iskry (łatwe do sprawdzenia) albo nie ma paliwa.

Dziwne awarie w których doszukujemy się mega ukrytej, tajemniczej usterki okazują się zazwyczaj błachymi problemami.

Po dwa razy trzeba sprawdzać podstawowe pierdoły bo u mnie "wielki" problem z cewką okazał się banalny tylko żem ślepy to panikowałem.. u tempesta było podobnie bo motocykl nie zapali jak ma rozpięte przewody paliwowe..
_________________
 
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-05-20, 14:47   

Wilk stepowy napisał/a:
Cytat:
Ale widzę mokry korek, zaglądam, stoi woda

Nie bardzo rozumiem, gdzie woda stała, bo chyba nie dostała się do zbiornika z paliwem???.....


Możliwe że sie dostała, poniewaz motocykl jak zwykle stał na bocznej nóżcze i woda stała tuż pod korkiem, nie wiem czy sie dostała do zbiornika z paliwem. Nie wiem jak będe mial jeszcze wene to zabiorę sie bardziej kompleksowo do roboty. :)
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-05-20, 14:57   

To jest raczej niemożliwe żeby woda deszczowa dostała się do zbiornika. No chyba, że z dystrybutora.
Koniecznie musisz sprawdzić czy jest iskra na świecach.

Cytat:
Dziwne awarie w których doszukujemy się mega ukrytej, tajemniczej usterki okazują się zazwyczaj błachymi problemami.
Święta prawda.
_________________
Caponord 2003
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11