Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
cewki ciąg dalszy
Autor Wiadomość
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-26, 09:12   cewki ciąg dalszy

Panowie mam do Was pytanie może ktoś się orientuje.
Wyczytałem gdzieś że w Pegaso jest taki sam silnik jak w BMW f650GS co za tym idzie pewnie i cewki zapłonowe są takie same a jak wiecie cewki z Pegaso pasują do Caponorda. Idąc tym tropem znalazłem instrukcję serwisową od BMW i co się okazuje jednak inaczej cewki wyglądają ale to nie znaczy że nie będą pasować :) Czy ktoś z Was wie jakie parametry cewka musi spełniać by pasowała do naszego moto?
 
 
   
alexbill 
alexbill

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-14, 23:20   

Ja wiem tylko tyle ile jest napisane w instrukcji, tzn opór na obwodzie wysokiego napięcia wynosi 10kohm a na obwodzie niskiego napięcia 0,6ohm. Z resztą sam zobacz:
http://dirtbike.freeserve...nie%20cewki.JPG
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2010-04-03, 19:23   

Cześć. Ma ktoś z Was dojście do jakiegoś serwisu Kawasaki? Ostatnio na allegro widziałem cewki od Kawasaki ER-6. Na zdjęciu wyglądały zupełnie jak od Capo. Ciekawi mnie jak to jest w praktyce. A wiadomo, że do joponca cewka będzie dużo tańsza (bo to masówka) a i pewnie trwalsza, bo jak japoniec to cewka pewnie Denso.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-05, 14:18   

http://www.pzmotchorzow.pl/

Tak jest salon/serwis Kawasaki i MotoGuzzi.
 
   
jarekhornet

Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 38
Wysłany: 2010-04-26, 21:39   

Witam
tyle sie naczytalem o tych cewkach ze postanowilem sobie jedna na zapas kupic:)
Mam z Renowki( jako ze Renowka jezdze i tez mi sie zdazylo ze sobie jedna odmowila wspolpracy) ale ona jest o wiele wieksza i trzeba by cala ta cewke przerabiac, jakos nie bardzo widze zeby dalo sie ja bezposrednio na swiece w Capo zalozyc, a te cewki z Kawasaki wygladaja naprawde podobnie( http://cgi.ebay.de/Zuends...=item3ca88f88b5 )wczesniej bylo opis ze pasuja wlasnie z kawy z750 a te sa takie same patrzac na numer denso , czy ma ktos jakies doswiadczenia wiecej informacji??
Z drogiej strony ogladal ktos uszkodzona cewke?? co sie tam psuje, moze jest jakas szansa ewentualnie uratowac cewke??
Przegladajac neta nasuwa mi sie pytanie, czy padly komus cewki pod siedzeniem?? bo generalnie widze ze wszyscy przednie wymieniaja??moze ma to cos z chlodnica i panujaca tam temperatura wspolnego??

Pozdrawiam Jarek
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-27, 15:37   

Chyba masz jakąś lipną cewkę z tej renówki skoro jest taka duża :)
Szukaj cewki o symbolu 82 00 380 267. Powinna pasaować z lekką modyfikacją, ale chyba Wilk Stepowy założył ją bez żadnej przeróbki i śmiga.

Tu masz opis przeróbki http://www.apriliaforum.c...highlight=coils

Ktoś z naszego forum rozkminiał temat cewek.
Rozebrał i z tego co pamiętam zregenerował.
Musisz poszukać na forum, bo było to dosyć dobrze opisane.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-27, 17:00   

Ja jeszcze nie zmieniałem cewek, to ktoś inny był :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
jarekhornet

Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 38
Wysłany: 2010-04-27, 22:08   

Siema
Wicher miales okazje zobaczyc czym jezdze:) czyli Kangoo wlasnie 1.6l
Chcialbym cewke ktora wrzuce pod siedzenie i zapomne o temacie a w razie czego zamontuje, nie muszac niczego szukac:). W najgorszym wypadku kupie 1 orginal

Caly czas sie zastanawiam czy wymienial ktos cewki pod siedzenie czy tylko zza chlodnicy.
Pozdrawiam Jarek
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-28, 16:21   

Wilk stepowy napisał/a:
Ja jeszcze nie zmieniałem cewek, to ktoś inny był :mrgreen:

Dobrze, że napisałem że to chyba ty ;)
jarekhornet napisał/a:
Siema
Wicher miales okazje zobaczyc czym jezdze:) czyli Kangoo wlasnie 1.6l

Toż to dziwne. Sprawdź cewkę o numerze który ci podałem. kosztuje 40-60 zł :)
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-28, 22:03   

No ale jak to jest z tymi cewkami?

One wszystkie są lelawe (ten typ cewki) i co jakiś czas trzeba je wymieniać, czy tylko te które zostały założone w fabryce padają i po wymianie mamy spokój już na bardzo bardzo długo?
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-29, 22:58   

I w Renówkach padają i w Caponordach :)
Trzeba zapytać SAGEMA dlaczego takie badziewie produkują ;)
Miałem kiedyś telefon z SAGEMA, też długo nie pożył :)
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2010-04-30, 12:42   

Jak pracowałem w Renault to dobrym klientom wkładaliśmy cewki BERU. Tylko, że potem już nie przywozili nam kasy... Znaczy się nie prędko dali się znów skroić na wymianie cewek. Nie wiem czy w capo by się sprawdziły, ale cenowo były chyba o połowę tańsze.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-01, 09:48   

Hej

Ja mam założoną jedną cewkę (dolną na przednim garze) bez przeróbek od Renault i śmiga.

Padły mi też cewki na tylnym garze (obie)- czyli te, które są pod siedzeniem. Tam bez przeróbek się nie obędzie.

Problem z cewkami od Renault jest taki, że są dłuższe (wyłącznie przez zakończenie cewki, korpus jest identyczny jak oryginalne od Capo) i są nasadzane bezpośrednio na świecę a nie idą przez przewody HT. Podsumowując- problem tkwi w zakończeniu cewki.

Ja zrobiłem tak:
1. Odciąłem główkę starej oryginalnej cewki ok 1mm za korpusem. Uwaga na sprężynkę i talerzyk, który znajduje się wewnątrz. Dobrze ich nie uszkodzić (choć jeśli się to zrobi łatwo można zastąpić je innymi)
2. To samo zrobiłem z nową.
3. Jeżeli udało nam się nie uszkodzić sprężynki i talerzyka (jeśli nie to musimy coś dobrać) to przykładamy główkę starej, oryginalnej cewki do korpusu tej od Renault i całość spajamy przygotowaną wcześniej porcją Poxyliny. Ja uformowałem z tego spoiwa płaszcz, który zachodził na korpus cewki a kończył się równo z gumowym zakończeniem przewodu HT założonego na główkę.

Silnik jeszcze nigdy dotąd nie pracował lepiej :mrgreen:

Oczywiście jeżeli ktoś z was ma niesprawne oryginalne cewki, których chciałby się pozbyć, to chętnie przyjmę- szukam materiału na przerobienie choć jednej cewki w zapas.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
jarekhornet

Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 38
Wysłany: 2010-05-20, 02:44   

Witam
Tyle tu roznych opisow dotyczacych cewek, ze moze ktos w wolnej chwili opisze ktora cewka gdzie nalezy bo znalazlem w instrukcji ze ma to tam jakies znaczenie ktora cewka na ktora swiece nalezy( oczywiscie w ramach jednego cylindra) jesli by ktos wiedzial jak to ma dokladnie wygladac chetnie bym sprawdzil w wolnej chwili, bo w tym roku chyba nie uda sie juz pojezdic i chyba zaczne przygotowywac moto do nastepnego sezonu:) POGODA W Tym roku mnie zabija, znalazlem rozpiske po wlosku ale to niestety nie moj najmocniejszy jezyk
http://translate.google.p...pl&hl=&ie=UTF-8
Pozdrawiam Jarek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11