Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
synchro podciśnień ukł. wtryskowego
Autor Wiadomość
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-07-12, 21:38   

Na przednim cylindrze ma być większe podciśnienie,wątek tutaj:
http://www.apriliaforum.o...d25e64&start=10
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-12, 22:04   

Ciekawa teoria, ale chyba z niej nie skorzystam :mrgreen: . Może ma zastosowanie w sportach, ale chyba nie w Capo :?: .

Teraz mam po równo podciśnienie ustawione, i silnik pracuje bardzo ładnie, żadnej dziury w obrotach nie odczułem. Przestał strzelać z wydechów :evil:
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-07-12, 22:35   

Podciśnienia powinny być równe, dlatego to się nazywa synchronizacja :)
_________________
Michał
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-12, 22:58   

major napisał/a:
Podciśnienia powinny być równe, dlatego to się nazywa synchronizacja :)
No też to tak rozumiem :mrgreen:

Cytat:
Zwykły wakuometr nie pokaże stałej wartości podczas synchronizacji więc nie uda Ci się odczytać wartości.

Na wolnych obrotach wakuometr pokazuje stałą wartość i to chyba właśnie o nią chodzi, ile to tych Pa ma być?

Jej wartość ma wpływ na wolne obroty, tzn ile one wynoszą czy 1200 czy 1500. W związku z tym że nie znaliśmy dokładnej wartości mechanik ustawił mi wartość podciśnienia (zmniejszał - wkręcając śrubki) sugerując się właśnie wolnymi obrotami zmniejszając je do poziomu 1200obr.



Ja się na tym nie znam zbyt dobrze, no ale mniej więcej widziałem co robił :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-07-15, 20:40   

Wilk stepowy napisał/a:
W związku z tym że nie znaliśmy dokładnej wartości mechanik ustawił mi wartość podciśnienia (zmniejszał - wkręcając śrubki) sugerując się właśnie wolnymi obrotami zmniejszając je do poziomu 1200obr.

Ja się na tym nie znam zbyt dobrze, no ale mniej więcej widziałem co robił :mrgreen:

Serwisówka nic nie mówi o wartościach ciśnienia. Mówi za to o tym żeby obie śruby regulacji całkowicie zamknąć, regulować jedną z nich i pozostawić jedną otwartą (Punkt 4.10.4 na stronie 4-18). Co nie zmienia faktu że cylindry da się zsynchronizować przy obu otwartych :)
_________________
Michał
 
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-07-19, 15:49   

aprilia napisał/a:
Na przednim cylindrze ma być większe podciśnienie,wątek tutaj:
http://www.apriliaforum.o...d25e64&start=10


Rzeczywiście ciekawa teoria i uważam, że jest słuszna. Wystarczy wykręcić świece i porównać kolor nalotu z przedniego garnka z tylnym. U mnie przód ma prawidłowy kolor a tył białawy wysuszony. Co nie zmienia faktu nie chciałbym jechać 500 km z mocno wibrującym silnikiem tylko dla lepszego dołu i momentu ;).
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-14, 20:01   

A wiecie może jakie ma być podciśnienie?
Jakie ustawiliście sobie?
Jutro robię synchro i zobaczymy jak to będzie chodziło.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 21:04   

Na wstępie napiszę co by rozwiać wszelkie wątpliwości, strzelanie w wydech nie ma nic wspólnego z synchronizacją przepustnic. Synchronizuje się po to aby silnik pracował równo a co za tym idzie aby obroty jałowe nie szalały ale do pewnego stopnia ponieważ każda Vka lekko faluje.

Strzelanie w wydech jest wymuszone konstrukcją układu wydechowego. Oryginalne tłumiki wprawiają spaliny w wir natomiast akcesoryjne przelotowe nie. Czynniki te wpływają na tzw. zjawisko falowe i dlatego nasze motocykle jak z resztą większość w dzisiejszych czasach strzelają w wydech.

Co do synchronizacji to nie istotna jest wartość podciśnienia ponieważ jest zbyt wiele zmiennych aby podawać te dane w serwisówce. Motocykl fabrycznie wyjeżdżał z całkowicie wkręconymi obiema śrubami w przepustnicy, dalej wraz ze wzrostem przebiegu synchronizuje się przepustnice na równo, sposób opisany powyżej.

Kamil ustaw sobie po prostu podciśnienia po równo, jeśli natomiast masz dostęp do analizatora spalin to ustawiaj przepustnice pod kątem składu CO w spalinach, jest to lepsza i dokładniejsza regulacja.
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-14, 21:18   

Mam analizator, ale nie mogę ustawić do spalin podciśnień bo to reguluję komputerem w tej chwili mam ustawione 87% na kompie IFT i na analizatorze wychodzi 4,5 % także raczej nie mogę go ustawić bo na jaki poziom mam ustawić IFT w kompie żeby resztę zrobić podciśnieniem?
Ale tak jak piszesz śruby wkręcę i wyreguluję do jeden zakręconej całkiem.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 23:28   

IFT ustaw sobie na początku na 0, sprawdź jaki odczyt CO będziesz miał. Poziom CO ustawiasz zawsze tak ,że wkręcasz obie śruby przepustnic i wykręcasz śrubę cylindra który ma najwyższy poziom CO. Poziom do którego dążysz to 2,5% na oba cylindry. Powodzenia ;-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-15, 07:10   

Jak ustawię IFT na 0 to CO też mam bardzo czyste czyli 0 %, czyli nie mogę śrub wykręcać żeby zmniejszyć CO tylko potrzebowałbym zwiększyć a tak się nie da bo przy odkręcaniu czyli śrub CO się zmniejsza.
Więc zostaje mi wkręcić do końca ustawić podciśnienie i wtedy wyregulować CO i chyba tyle, ale przed tym idę teraz właśnie rozpalać w piecu i sprawdzić luzy zaworowe :lol:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-15, 19:25   

no to właśnie na tym polega cała zabawa żeby tak ustawić IFT aby poziom CO na jednym z cylindrów był na 2,5%, będzie to twój cylinder bazowy i wg niego ustawiasz sobie śrubką drugi ;-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-15, 19:42   

Ustawiłem wkręcając jedną do końca i regulując drugą podciśnienie wyszło równo 300 mili bar, tylko teraz pytanie dlaczego w rsv zalecają 580 czyli jest określone podcinienie a w naszych maszynach jest słabe podciśnienie bo tylko 300?
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-15, 19:58   

Może dlatego, że silniki mają różną kompresję?
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-15, 20:01   

A być może, dobre spostrzeżenie ;-)

[ Dodano: 2012-12-17, 08:55 ]
Powoli doszedłem końca.

Jeżeli wkręcimy śruby do końca to podciśnienie jest mniejsze i po dodaniu gazu motocykl jak schodzi z obrotów może zgasnąć bo schodzą poniżej 1000 obr/min za chwilę wysteruje na takie jak mają być.Jeżeli zwiększymy podciśnienie wykręcając śruby to motocykl schodzi z obrotów bardzo powoli miał kiedyś tak chyba Wilk, więc te oznaki dają źle zrobionego synchro.Ustawiłem na podciśnienie 0,3,schodzą ładnie i nie zawieszają się.Więc wniosek że nie można sobie ustawić gdzie bądź tylko żeby było równe podciśnienie tylko w takim miejscu które dla motocykla jest najlepsze.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,8 sekundy. Zapytań do SQL: 10