Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej w lagach
Autor Wiadomość
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-05-30, 22:24   

reasumując , dzieki za porady , ja wlałem 14 W tak wyszło z domieszek, dokręciłem dziś lagi wg dtr ( wilku dzięki ) 25 mn i był teścik , zawieszenie mam twardsze niż było , ale ładnie tłumi , jetem zadowolony .

została mi tylko ta ukrecona śruba wiec pytam czy to robić ???
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
danio 
danio

Wiek: 46
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-05-31, 22:31   

no i próby dziś były , jestem w szoku , capo nie ma wad , trzeba je tylko dopieszczać :-D , po wymianie oliwy i uszczelniaczy poszedł dziś szuter , , kiedys w granicach 70 tam jeździłem , dobijało niby i nie czułem , suni , ale dziś 110 i płynąłem , szok .

a i o dziwo jak z BEdziem rozmawiałem to mieliśmy podobne zachowanie , otóż moto do 50 60 km/h po puszczeniu kierownicy miałey lekkie ruchy kierownicy , teraz juz tego nie ma!!!!
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2011-05-31, 22:49   

Ja wlałem do swoich lag 0.5 l oleju 15W. Po kilkuset kilometrach stwierdziłem, że jestem już za stary na taki beton i na dłuższych trasach strasznie mnie irytowała twardość tego zawieszenia. W dodatku koło na kiepskim asfalcie podskakuje i nie trzyma się asfaltu. NIE NA POLSKIE DROGI TAKA CHARAKTERYSTYKA! Dolałem 0,25 l oleju 5W na każdą lagę i teraz jestem bardzo zadowolony. Przy ostrej jeździe przód nie buja w złożeniu, koło ładnie trzyma się asfaltu i nie podskakuje a na dłuższej trasie jest całkiem przyjemnie.
Za rok zaleję 10W. Jak będzie dobrze to nie będe kombinował , jak będzie za miękko to zmieszam z 15W.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Jerzyk 


Wiek: 50
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 201
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-05-31, 23:34   

Dziwne Karaluch, bo ilość oleju w ladze też winna mieć wpływ na twardość zawieszenia. Jeśli dolałeś do 0,5l 15W dodatkowe 0,25l 5W no to chyba sumarycznie winno wyjść jakoś podobnie twarde. Naprawdę winniśmy założyć "INSTYTUT EKSPERYMENTÓW ZAWIESZENIOWYCH CAPONORDA" :mrgreen: .
 
   
bezaliel
bez

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Otwock tymczasowo
Wysłany: 2011-07-01, 17:23   

Z tym olejem w sumie ciekawostka, autodata podaje olej 20W, w modelach na Francje 5W.

P.S.
Jak ktoś miał problem z wyciagnieciem starych uszczelniaczy to polecam narzędzie do wyjmowania simmeringów firmy Y... tanie proste i zajebiście działa.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-01, 18:29   

Ja mam 15W i też myślę o czymś żadszym, trochę jest za twardo, szczególnie jak olej zimny.
_________________
Caponord 2003
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-07-11, 11:56   ...

Ja też nalałem 15W i może być deczko za twardo - ale spreżyny progresyne są juz w drodze.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-11, 12:18   Re: ...

larry napisał/a:
Ja też nalałem 15W i może być deczko za twardo - ale spreżyny progresyne są juz w drodze.


Ale na progresywnych wcale nie będzie bardziej miękko, raczej wręcz przeciwnie. Ja mam progresywne, nie wiem co miałem wcześniej, ale teraz na 15W, to jest spoko - ale jak motocykl jest załadowany bo nie nurkuje za dużo. No i jest pięknie na dobrym asfalcie - super się prowadzi, nawet solo.

Natomiast do jazdy solo po drogach gorszej kategorii jak dla mnie (85kg) to jest zdecydowanie za twardo.

Jest to też rzecz gustu i upodobań oczywiście.
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-11, 12:59   

Przy progresywnych sprężynach z tego co się orientuję powinien być wlany olej 5W, taki jaki zaleca producent.
Z drugiej strony sprężyna, spręzynie nierówna. Sprężyny dwóch producentów mogą znacząco różnić się parametrami.

Z pewnością powinna być znacząca różnica przy spręzynach progresywnych jeżeli chodzi o kwestię nurkowania przodu. W kwestii wybierania nierówności może być już różnie.
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-07-11, 14:12   ...

Juz kupione, nie odmawiam sobie przyjemności. :)

http://allegro.pl/sprezyn...1709379509.html
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-07-11, 16:33   

No to super larry. Wreszcie doczekamy testu porównawczego z ostateczną oceną - czy warto?
_________________
 
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-07-12, 16:45   ...

można powiedzieć że też nie mogę sie doczekać zwłaszcza że dostawca twierdzi że może takie sprężyny ma a może nie, wszystko się wyjaśni po weekendzie.
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-07-19, 21:39   ...

Jest przesyłka ale sprężyny chyba za krótkie aby wyjąc dystanse PCV.



 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-20, 09:08   

U mnie są wysokie na tyle, że brakowało im ok 1cm lub mniej, do maksymalnej wysokości lag, bez dystansu pcv. I na pewno zmieniam olej na rzadszy od 15W, bo ten to jest nieporozumienie.
_________________
Caponord 2003
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2011-07-20, 16:00   

co mi odpowiedzieli ...

Dear Larry,

thank you very much for your inquiry.

Unfortunately we don´t know article number 502-840, so we are not able to say what springs these are. We think it must be an internal article number of the supplier where you bought it.

Our fork springs for your bike model are progressive ones. Our springs are longer than original. The original ones have length 399 mm plus spacer and our springs have length 430 mm plus original spacers. The reason is the preload which is more necessary than original, so these springs can be used without problems.

If your springs which you get are shorter than original then it cannot be Wilbers springs.

Best regards

Vanessa Naber

Dla jasności mam długośc spreżyn 430 mm i montować to z dystansami PCV czy bez ???
Może ktoś mądrzejszy z angielskiego mi powie :)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11